Litt varmt hos meg kanskje?

Heisann og god kveld!

Jeg har flere ganger nevnt at det er varmt og godt inne i kroken der jeg bor, og over her kan du se hva termometeren viste rundt kl 17 i dag. Det er ille inne, men utenfor stuevinduet mitt er det betraktelig verre.

Ettersom Vinja vil være ute i varmen kan jeg ikke lukke balkongdøra, for hun kommer inn innimellom for å spise litt, gå på do og avkjøle seg. Derfor blir det ganske hot inne i stua midt på dagen og utover kvelden.  For ikke å renne helt bort så går vifta for fult og blåser rett på meg. Det blir ikke noe kjøligere, bare virker sånn i det luften treffer kroppen min 😉.


8 kommentarer
      1. Akkurat inne i kroken min er det alltid ekstremt varmt, og det har faktisk vært +55C der også en sommer. Selvsagt var det ikke like varmt i luften 😉 Jeg håper virkelig at det kommer regn i dag, og at temperaturen synker betraktelig. Klems 🤗

    1. Det er altfor varmt nå! Når det er kaldt så kan men kle på seg, men nå er det ikke så mye man får gjort. På soverommet står det ei vifte som blåser kald luft fra et vindu inn om natten, og det hjelper. Ellers har vi en veranda i øst som er fin å sitte på om kvelden. Litt bedre ute enn inne om man kan oppholde seg i skyggen.

      1. Ja den siste tiden har det vært for varmt for meg, og jeg fungerer ikke så godt når det blir sånn. Blokken jeg bor i har morgensola, så der er rullegardinene ned til den runder hjørnet. Da blir det kjøligere og ganske behagelig i den delen av leiligheten. Før sola når balkongen er det ganske deilig å sitte der ute. Jeg har ikke vifte på soverommet, kun i stua og så har jeg en på kjøkkenet som jeg bruker når jeg lager mat eller holder på med noe der. Håper på regn og kjøligere vær i ettermiddag 🤗

      1. Skulle ønske jeg kunne sette opp vinduene på begge sider, sånn at jeg fikk full gjennomtrekk. Jeg kan kunne sette vinduene på luftesprekk. Grunnen er for ellers kan Vinja hoppe ut, (bor i 1 etg), men også for vi har mye ekorn her og de har det med å komme inn. Flere naboer har nemlig hatt dem inne.

    2. Dette var litt i vel overkant varmt ja 😲 Vi i Norge er jo egentlig ikke laget for slik varme. Tenker på i syden. Der har de aircondition som hjelper på, men mange av hjemmene i Norge har jo ikke slik aircondition. I tillegg finner man en strand eller et svømmebasseng i nærheten. Så man takler nok varmen bedre i syden enn her hjemme.

      Ønsker deg en superfin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg har hatt naboer som ikke trodde at det var så varmt inne i kroken min, men når jeg viste bilde av måleren måtte de tro meg. Det har vært oppe i godt over +50 også. Selvsagt ikke like ille ute i luften, men godt og varmt var et. Jeg har vurdert mange ganger å kjøpe en aircondition, men syntes de koster og så er det jo så kort tid jeg har bruk for den. Ha en fortsatt fin tirsdag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg