Litt fraværende de siste dagene…

Image by Lena Helfinger from Pixabay

Heisann og god lørdag!

Ute er det grått og regner, som det for det meste har gjort de siste dagene. Temperaturen har ligget mellom +8 og +10C.

De siste dagene har jeg vært litt fraværende, ettersom det har ikke vært så mye energi igjen til bloggen når kvelden har kommet.

I dag sitter jeg dypt nede i godstolen innpakket i et par pledd, og sliter med å få varmen inn i kroppen. Det er ikke akkurat kaldt her, men jeg fryser så jeg skjelver allikevel. At jeg er frossen er sikkert en årsak av at jeg nesten ikke har sovet i natt. Jeg var stuptrøtt før jeg gikk å la meg i går, men så fort jeg kom under dyna var jeg lysvåken. Sist gang jeg så på klokka var den nesten 5.

På torsdag var det medlemsmøte i Revmatikerforeningen, og de hadde invitert Terje Martinsen fra Diakonhjemmets Sykehus. Han holdt 1 times foredrag om Artrose som jeg syntes var veldig interessant, selv om mye av det var ting jeg visste fra før. Å noen behandling for Artrose finnes ikke, nei iflg han var det kun trening som gjaldt. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, og det er faktisk kun det som har hatt noen effekt for meg. Fysikalsk behandling gjør egentlig vondt verre. Etter foredraget fikk vi servert litt å bite i og kaffe, og da ble det også tid til å skravle litt. På slutten kjøpte vi lodd og hadde trekning, men jeg var heller ikke heldig denne gangen heller. Kanskje neste gang 😉

I går møtte jeg Bestisen på formiddagen for å dra å handle på OBS i Lillestrøm. Aller først dro vi innom det lokale senteret på Fjellhammar for å sjekke det ut. Det var ikke så mange butikker der, men de hadde en diger Europris butikk som vi bare måtte innom. Bestisen hadde hørt at de skulle ha et garn der som kunne passe til en genser jeg har lyst til å strikke. Jeg fant det og kjøpte 3 nøster. Det er et flerfarget garn som heter Candyfloss og som er fra Trysil garn. Skal ta bilde av nøstene senere så dere kan se fargene.

Jeg skulle ikke ha så mye hos OBS, men jammen ble handlenettet stappfullt innen jeg kom til kassa. Det var fortsatt ganske tidlig på dagen, så stoppet ved boden utenfor og kjøpte med oss 4 smultringer og dro hjem til Bestisen. Jeg hadde ikke hatt tid til kaffe innen jeg dro ut, så det var godt å sitte ned en stund og kose seg med smultringer. Noe jeg ikke har spist siden før jul i fjor 😉

Dro hjemover sånn at jeg slapp unna rush-trafikken, og Vinja kom stormende mot meg når jeg åpnet døra. Hun syntes nok at hun hadde vært alt for lenge alene hjemme. Hun liker ikke at jeg går fra henne, men jeg kan ikke bare være hjemme med henne. Så vanker det jo litt ekstra kos når jeg er hjemme 🥰

I kveld eller om ikke så lenge skal jeg varme et par vårruller som blir middagen min i dag. 

Håper din lørdag har vært fin så langt 🥰

 

15 kommentarer
    1. Her har det regnet og vært skikkelig vått. Men jeg har holdt varmen. Har gått og gått. På stolpejakt. Du er kanskje syk? Siden du fryser sånn? Trening er godt for min kropp også har jeg funnet ut 🙂

    2. Bra at du har god mat i vente. Lørdag og det er deilig. Før i dag var vi i Lier og tømte mye av huset. Det ligger på finn.no til salgs for litt under 5 mill kr. Det er byd i 1939 er selvsagt ombygd noen ganger. Tomta er på nesten 1 mål. Huset har stor god kjeller og loft. 3 sovrom og 2 bad. Garasjen ble bygd på 1980-tallet. Vi håper på en heftig budrunde men det er tøffe tider mtp renta og strøm. Tiden vil vise hva som skjer. Men nå skal jeg lage mat, starter med kjøttdeig men hva det blir til aner jeg ikke enda Ha en fin kveld.

    3. Man blir lett frossen når man er trøtt og sliten. Bra det var nyttig på treff i revmatikerforbundet. Sies det noe om at man bør unngå svinekjøtt når man har revmatisme?

    4. Håper du ikke er blitt syk.😨
      Godt at du har fri og kan være hjemme i dag og kanskje komme til hektene.🤗
      Riktig god bedring!🥰

    5. Smultringer er godt ved siden av kaffen, – står en salgsbod utenfor kjøpesenteret her også. 😋 Ja, nå har vi fått nok regn! Er lei vått og grått nå! Gleder meg til å se garnet du har kjøpt! Jeg har noen nøster med Nordlys fra Vikinggarn som muligens blir sokker eller poncho, – er også flerfarget.

      1. Jeg elsker smultringer, og pleier å kjøpe med meg noen hjem når jeg kommer forbi en sånn bod. Ja nå kan regnet gi seg for vi har fått mer enn nok nå. Jeg hadde håpet på oppholdsvær i dag ettersom jeg skal på gravlund, men det drypper litt nå på morgenen. Krysser fingrene for at det blir opphold. Nordlys garnet har jeg strikket et sjal av en gang, og det har mange fine farger i nøstene.

    6. Kos deg under pleddet i kveld. Håper du har fått i deg varmen nå. Disse nettene nesten uten søvn er skikkelig slitsomme.
      Nå er jeg spent på garnet og genseren du skal begynne på 😊
      Klem 🥰

      1. Det ble en kveld under pledd, og heldigvis fikk jeg varmen tilbake utover kvelden. I natt har jeg sovet som en stein, og jeg klarte å være i drømmeland i litt under 7 timer. Følte meg virkelig utvilt da jeg våknet i dag. Jeg skal legge opp til vrangborden genseren og strikke den i ettermiddag/kveld, sånn at jeg er klar til glattstrikk til strikkekino i morgen. Skal ta bilde av den da 😊 Klems 🤗

    7. Vårruller er såååå godt!
      Håper dagen i dag blir bedre og at varmen har kommet tilbake i kroppen din nå 🙂
      Jeg har noe garn og mønster liggende som jeg gleder meg til å begynne md…. men ennå holder jeg på med et annet prosjekt jeg MÅ gjøre ferdig først :_D

      God søndag til deg 🙂 klem

      1. Mmmm, ja vårruller er super digg, og jeg koste meg virkelig med dem i går. Varmen kom tilbake i kroppen etter hvert. Det er ikke uvanlig at jeg begynner å fryse sånn når betennelsene herjer rundt i kroppen. I dag har jeg normal kroppstemperatur igjen 😊 Jeg har sagt at jeg skulle gjøre klar de prosjektene jeg hadde liggende før jeg begynte på noe nytt… Klarte ikke å la være, men jeg kan alltids multitaske og jobbe på flere samtidig. Ha en nydelig søndag du også, klem 🤗

    8. Hei,
      Er innom og leser bloggen din ukentlig, men er ikke flink til å legge igjen spor siden jeg ikke har blogg selv. Synes det var så morsomt å lese alt om Odalstunet og Odalen, og jammen kjente jeg en på et av bildene dine😊.
      Jeg bor på Kongsvinger, og det er moro å lese om kjente trakter.
      God bedring og kos deg med strikkinga 😊.
      En fin uke ønskes deg av Elisabeth

      1. Heisann! Så koselig at du stikker innom å leser bloggen min 🥰 Nå ble jeg nysgjerrig, og må spørre hvem du kjente på bildene min? Jeg har jo vært mye i Odalen ettersom mamma var fra Austvatn, og har mine to fettere på Skarnes. Nå har jeg også fått levert de tingene jeg hadde til Odalstunet, og det skal bli gøy å se dem utstilt etter hvert. Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem 🤗

    9. Hei igjen!
      For lenge siden, da jeg begynte å feste var vi mye ute og sammen med en hel gjeng fra Odalen, deriblant Gjermund. Kjente han ikke så godt, dette er jo evigheter siden…
      Så arti å lese bloggen din, følger også Marias vardag og Lottas blogg. Tror jeg ble oppmerksom på de her hos deg.
      Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem 😊

      1. Ja vel, det var fetter Gjermund du kjente. Det er ikke så ofte vi treffes nå lenger, som foreldregenerasjonen er borte. Etter at jeg flyttet tilbake til blogg.no, har jeg ikke vært innom mine svenske bloggvenner på Nouw på en stund. Tiden strekker som regel bare til å lese de som er her. Håper du får en fortsatt fin mandagskveld og uke, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg