Litt etter skjema, men det kommer seg…

Photo taken with Focos

Hei og god morgen/formiddag!

Ute er det en klar dag, hvor vi nok kommer til å få se sola en liten stund når den har stått opp. Som meldt har det også blitt kaldere ute, og i dag viser gradestokken -5,1C 🥶

Status på forkjølelsen, vel den er her enda men kanskje jeg føler meg en smule bedre. Nesen er ikke like tett, men må allikevel pusses med jevne mellomrom. Så får jeg håpe det fortsetter i den retningen, og ikke blusser opp igjen…

Dette er jo helgen hvor Casa Fres og Knurr, forvandles til det rene julehuset. Så det passet ekstremt dårlig å bli forkjølet igjen nå. Allikevel er forvandlingen i gang, og jeg har kommet et godt stykke med det som skal gjøres. Julegardinene er oppe, adventsslysestakene er på plass i vinduene, og i går kom også juledukene på. Jeg tok det helt med ro og stresset ikke, men brukte det meste av dagen på å tørke støv og ordne dukene. Det som gjenstår nå, er å henge opp lyslenker på balkongen, gå ned i kjelleren og hente opp alle plastboksene med pynt og alle nissene mine. Den jobben gruer jeg meg alltid til, for det er mange bokser og de er tunge å slepe opp de to trappene… For noen år siden måtte jeg 5 etasjer opp på lofte å hente dem, det var verre. Jeg tar det med ro, så går det nok greit 😉

I går kveld koste jeg meg med sesongens første På Spåret, som ble ekstra livat med Jason “Timbuktu” Diakité og Marcus Samuelsson i dresinen. Jeg pleier å avslutte fredagene med Graham Norton Show på BBC Brit, men enten slo jeg over for sent eller så har de ikke sendt siste showet av en eller annen grunn. Det de sendte var en reprise fra denne tiden i fjor. Å det er jo ikke første gangen 🤔

På tide å lette på baken og komme ordentlig i gang med dagen, sånn at jeg blir ferdig med det jeg har planlagt å gjøre i dag.

Håper du får en fin lørdag 🥰

#lørdag #været #minusgrader #juleforberedelser #tvkveld

 

14 kommentarer
      1. Jeg trodde faktisk ikke at jeg skulle klare å komme så langt, med tanke på hvor dårlig form jeg var i. Gleder meg til å pakke ut resten av julepynten, selv om det blir et slit å få det opp fra kjelleren.

        Ønsker deg også en fin lørdag 🥰

    1. Ser jo skikkelig julete ut hjemme hos deg allerede 🙂 Ikke noe rødt her hos oss, men i dag tidlig var samboeren min på shopping, og litt etterpå hang det ei flott lyslenke rundt gelenderet ute på terrassen. 😀

      1. Jeg er veldig opptatt av tradisjoner, og for meg blir det ikke jul uten de fargene jeg vokste opp med. Rødt, grønt og kanskje litt gull. Har ikke hengt opp lyslenkene enda, men skal snart gå ut og gjøre det nå 😊

        1. Jeg har også vært veldig glad i tradisjoner, og er det fortsatt. Men annethvert år er ikke døtrene mine hos meg i jula, og da er det liksom ikke så nøye.

          1. Jeg kan se den 😉 Selv så feirer jeg julaften alene, helt etter eget valg, men syntes at det er koselig å pynte og stelle i stand allikevel. Kjenner på kroppen at det blir mer slitsom for hvert år som går, men enn så lenge greier jeg det 😉

      1. Ja her går det i de tradisjonelle julefargene fra jeg var barn, og i går ble jeg ferdig med å pynte. Tok det helt med ro og koste meg med å sett fram pynten. Da ble jeg ikke så sliten heller 😊

      1. Tusen takk 🥰 Jeg elsker denne tiden på året, hvor alle de gode og lune fargene + pynten kommer fram. Ble ferdig i går med å pynte, så nå er det bare igjen å henge opp lyslenkene på balkongen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg