Lille Trille på tur, og skummel mail i innboksen

Bilde tatt 27 april 2023

Heisann!

Da jeg sto opp skinte solen fra en nesten skyfri himmel. Nå har det begynt å blåse opp, og med vinden kommer det noen veldig grå skyer. Håper de blåser bort igjen ut over dagen. På morgenen i dag lå temperaturen på +3,5C, men kommer sola tilbake blir det nok varmere.

Ute på badet går vaskemaskinen for fult, og den er smekkfull for jeg har virkelig samlet opp. Den er så full at jeg var litt usikker på om det ville bli for mye i maskinen, men det ser ut som den klarer seg helt fint.

Jeg var nettopp inne å sjekket mailen min, og ryddet opp som jeg gjør med jevne mellomrom. I går hadde det kommet en mail fra “Prime Video”, om at den månedlige betalingen fra meg hadde feilet. Jeg måtte med en gang gå å oppdatere bankkort detaljene mine, for å aktivisere kanalen igjen som hadde blitt lagt på hold! Akkurat det visste jeg ikke stemte, for jeg har nettopp begynt å abonnere på kanalen igjen etter et opphold. Bare for å være på den sikre siden gikk jeg inn på kanalen, og der fungerer alt som det skal. Så dersom du har Prime Video, og du får den samme mailen må du ikke trykke på noen linker. Bare slett mailen.

I går fikk “Lille Trille” bli med på sin første handletur, og hvor greit var ikke det. Bare å legge alle varene opp i bagen, og det var god plass til alt sammen + litt til. Så var det bare å løfte bagen over på hjulene når jeg kom hjem. Det å trille opp de 6 trappetrinnene til der jeg bor gikk som en drøm.

Kjøpte også inn til grønnsaksgryta jeg skal ha i morgen. Ville ha selleri, men jeg syntes ikke den så noe fin ut så jeg tok selleri stang i stedet. Ikke helt det samme, men det setter også en god smak på gryta.

Jeg har ikke lagt de store planene for denne lørdagen, annet enn at jeg skal prøve å få ferdig armen på genseren min. Det er noen cm igjen, så jeg må virkelig stå på om jeg skal bli ferdig denne helgen. Ble ikke til at jeg strikket i går, så jeg har litt å ta igjen 😉.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰


13 kommentarer
    1. veldig greit å trille varene sine framfor å bære :=) skummelt med all det falske svindelgreiene ,best å være forsiktig ja ,ikke gå inn på noen en ikke er trygg på,er en utrrygg så sjekk opp før en går inn på ,vi skal i barnebursdag så det blir litt tjohei i ettermiddag

    2. Smart å ha trillebag for butikktur👍 Det burde jeg kjøpe meg. Spammailer er det nok av, ja. Får stadig sånn dritt, om pakker som ikke er henta, porto som ikke er betalt og feil på fakturaer etc. Tør snart ikke å åpne noen mailer. Har spamfilter, men noe slipper gjennom av og til likevel….. Riktig god lørdag🙋🏼‍♀️

      1. Jeg har hatt vanlig trillebag tidligere, men den har ikke vært av den sorten hvor håndtaket kunne brettes ned. Det var også umulig å få av bagen. Blir så lei disse spam-mailene, og det er alltid noen som sniker seg igjennom filteret. Jeg blokkerer avsender på dem hele tiden. Ha en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja trillebag er praktisk, og denne jeg har kjøpt er større enn en vanlig en. Det er plass til hele ukeshandelen i den. Ha en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

    3. Så bra du var fornøyd med trillebagen, og veldig greit med store hjul og god plass i den! 😀 En må virkelig være obs på mailene man får og ikke stole på alt som står i de. Jeg har fått endel sånne hvor man må betale porto for ei pakke, – bare tull såklart. 🤪 Her er det også mye vind idag, og nå er det sol, men har variert litt. Ha en superfin lørdag! 🤗

      1. Jeg er veldig fornøyd med Lille Trille, og at den har god plass til hele ukeshandelen min. Når det gjelder mailer som sniker seg igjennom filteret er jeg veldig obs. Skjønner også at enkelte kan klare å trykke på linker, selv om de ikke skal, for noen ganger ser det så ekte ut. Ha en fin søndag, klem 🤗

    4. Så greit ut med sånn trillebag da 🙂 Ekkelt med sånne lure-mail. Jeg svarer IKKE på mail jeg ikke kjenner avsender, og skjønner at det er tull. Jeg svarer ikke på tlf heller fra folk jeg ikke kjenner jeg…

      1. Veldig fornøyd med Lille Trille, og for første gang på lenge hadde jeg ikke vondt i kroppen pga belastning. Jeg er super kritisk til alt av mailer som dukker opp i innboksen, selv de som ser ekte ut. Sjekker alltid det som står der ved å gå inn på vanlig måte og trykker ikke på linker. Jeg tar heller ikke telefoner fra folk som ikke ligger i telefonlista mi…

      1. Nei det kan være veldig vanskelig å se om en mail er ekte noen ganger, men det er alltid noe som er avslørende. Jeg er super forsiktig, og stoler nesten ikke på noe 🙈 Ja Lille Trille viser seg å være et godt kjøp, så den blir med på alle store handleturer heretter. Kanskje også neste gang jeg skal til Sverige 😉

    5. Fint at du er fornøyd med kjøpet. Kommer fra konserter med det koret mine søstre er med i Samklang(dannet 1913), men ble kvalm så jeg gikk til pause. Men du verden så flinke de var med sang, dans og kostymer. Så litt lokal kultur skader ikke. Nå blir det kveldsmat her og litt serier. Ha en fin kveld.

      1. Det er alltid koselig og viktig å støtte lokal kultur, og løfte dem fram. Kjedelig at du måtte gå før det var slutt da. Ja jeg er veldig fornøyd med Lille Trille, og kommer til å bruke den hver gang jeg skal ukeshandle eller gjøre store innkjøp. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg