Lille lørdag, bloggen ble feiret og jeg lånte bort en mobiltelefon

Deilig og god sjokoladekake til kaffen

Heisann og god morgen!

Ikke en sky å se på himmelen nå på morgenen, og sola skinner inn på veggen ved siden av PC-skjermen min 🌞 Varmt er det derimot ikke, for vi har igjen fått minusgrader og nå før sola treffer gradestokken er det -3,2C 🥶 I går ettermiddag da jeg dro ut snødde det faktisk, men heldigvis så la det seg ikke. Bare virvlet rundt oppe i luften.

Bloggen ble feiret i går, med et stykke saftig og mektig sjokoladekakestykke, nam nam… Skulle kanskje ha satt lys på toppen, som hører med på bursdagskake, hihi men jeg droppet det. Akkurat denne kaken er veldig søt, og da passer det godt med en kopp sterk svart kaffe ☕

Jeg fikk en melding fra niesen til Bestisen i går, som fortalte at B hadde ramlet da hun var på stolpejakt i går. Mobiltelefonen hennes hadde gått i bakken og blitt ødelagt, og niesen lurte på om jeg hadde en ekstra som B kunne låne. Det hadde jeg faktisk, en Samsung A51 som ikke er av de raskeste og som må lades ofte. Jeg var jo spent på hvordan det sto til med B når jeg dro opp for å levere telefonen. Hun møtte meg haltende i døra, og hadde veldig vondt i ene benet sitt. Mobilen var nullstilt og ladet opp så den var klar, og det er vel i sånne situasjoner man ønsker man hadde notert alle passordene et eller annet sted…. Ble ikke så lenge, for jeg hadde noen ting jeg skulle rekke før kvelden kom 😉

Tenk at det allerede er midt i uken, lille lørdag, og bare et par arbeidsdager igjen til helgen banker på. Da jeg var yngre, veldig mye yngre, var det ikke uvanlig at vi gikk ut på onsdagene. Det kunne bli både sent og ganske fuktig, og formen var ekstremt dårlig dagen etter… Ikke noen grunn til å være hjemme, så man gikk blek og sliten på jobb og satt å tellet timer og minutter til man kunne gå hjem igjen. Nå i dag skjønner jeg ikke at jeg orket, for det hadde jeg aldri klart nå. Skal jeg være helt ærlig så savner jeg det ikke, selv om vi hadde mye gøy den gangen 😉

Nøtteliten løp over vannbrettet i det jeg sto opp, og like etter hørte jeg den på andre siden hvor fuglemateren henger. Vinja stormet ut i stua og hoppet opp på sofaryggen å satt i giv akt å fulgte med, samtidig som hun lagde smattelyder med munnen 😻

Håper du får en fantastisk onsdag 🥰

 

18 kommentarer
    1. Det er bra at du hadde en mobil til låns.
      Artig å feire litt bloggen. Kanskje jeg skal gjøre det også:)
      Vi merker forskjell hvordan vi har det før og nå;)
      Ha en fin dag.

      1. Ja jeg syntes at bloggen måtte feires, når den har blitt tenåring, hihi Så var det en god grunn til å skeie ut med et kakestykke.
        Har alltid en gammel mobil liggende i tilfelle noe skjer med den jeg har, men denne gangen var det jeg som trengte den.
        Det var nok mye man gjorde før da man var yngre, som man ikke vil, orker eller kan nå i dag. Gøy var det nå i allefall.
        Ha en fin dag du også 🥰

    2. Det var bra du feiret bloggen, og fint du kunne hjelpe venninna di. 🙂
      Jeg har aldri vært ute på fuktige kvelder, men skjønner godt at du ikke savner akkurat det. For det måtte være slitsomt. 😉 Nyt dagen i dag! Klem <3

      1. Ja jeg syntes nesten at jeg måtte markere dagen 😊 Jeg syntes nesten jeg måtte hjelpe Bestisen, når jeg hadde en ekstra mobil liggende. Nei de fuktige utekveldene midt i uka savner jeg ikke, og enda mindre dagen etterpå 😉 Ha en fin kveld 🥰

    3. Det er siste dag i mars måned og til fredagen er det årets narredag. Er ferdig kl 11 denne uka så jeg er hjemme ca kl 1145. Det er grei arbeidsdag det man blir sliten av mere. Men det var stress i hele fjor sommer og varmt til tider på jobben så det går vel i år også. NRK sendte et program om barn og sorg i går som jeg vil se nå – barn er barn og vet ikke hva sorg er men sorg er mangt og kan takles deretter. Ser også på en serie som heter Hvorfor plast? – det forurenser mer enn man aner så det der er en vekker. Anbefales. Bare bra og se litt på slike serier som er til ettertanke, komedier og andre serier kommer det siden. Ute er det fint vær men jeg må hvile beina litt for i morgen er det en tur til legen. Har vaska opp og kokt kaffe så nå blir det noen daffe timer. Ha fortsatt en fin dag.

      1. Ja nå er mars på hell, og så gjelder det å ikke bli lurt på fredagen. Jeg er ikke helt enig med deg, for barn sørger og vet hva sorg er. De er kanskje ikke så flinke til å sette ord på det… Det er det samme med dyr, enkelte mener at de ikke sørger men det gjør de jammen meg. Du får ta det med ro og ikke irritere bena, sånn at du blir ordentlig bra igjen. Ha en fin kveld.

      1. Ja jeg syntes jeg måtte feire bloggen, når den begynner å bli så voksen. Veldig kjedelig med telefonen til B, og selv om hun fikk låne min så er det jo ikke det samme. Masse papirer som må fylles ut og sende inn, noe jeg husker når min måtte inn. Jeg vet ikke om stolpejaketen har startet alle steder, men her i Oslo var det nå oppe ved Økern.

    4. Gratulerer med fødselsdagen til bloggen. Ser for meg Vinja der hun følger ekornet :D. Så fint du kunne hjelpe med telefon.
      Ja, husker onsdager for et par hundre år siden, av og til gikk en ut, he, he. Nei, takke meg til å få sitte inne, hjemme uten noe kjasing. 😀 <3

      1. Tusen takk 🥰 Vinja elsker å sitte å se på Nøtteliten, og da enser hun ikke meg i det hele tatt 😉 Jeg er bare glad for at jeg kunne hjelpe B når uhellet var ute. Det var veldig morsomt når vi var ute på onsdagene, men jeg savner ikke dagen der på. Nå koser jeg meg heller hjemme uten alkohol midt i uke, og egentlig ellers også 😉

    5. Vel fortjent å feire da! 🥳👍 Lurt å ha en telefon i reserve, flott at du kunne være til hjelp! Hehe, det er artig når pus klaprer med tennene! 😸 Ja, nå har det blitt kjølig igjen. Heldigvis er det stort sett sol, men var litt snø i luften her i ettermiddag. Ha en fortsatt fin kveld! 🥰

      1. Ja jeg syntes bloggen fortjente å bli feiret, nå som den har blitt nesten voksen 😉 Jeg pleier alltid å ha en ekstra mobil liggende, i fall noe sånt skal skje meg. Denne gangen var det ikke meg.. Vinja er veldig morsom, og så fokusert når hun sitter å følger med på Nøtteliten. Hun enser ikke at jeg er i nærheten en gang, kan rive ned huset uten at hun reagerer 🤣 Da jeg var ute å kjørte i ettermiddag, skinte sola samtidig som det kom noen snøfnugg. Ha en fortsatt fin kveld du også 🥰

      1. Jepp, og den kaken var farlig god å ekstremt mektig. Har igjen et stykke til som jeg ikke har orket å spise enda, men det blir nok ikke så veldig mye eldre 🤣
        Bestisen er mye bedre, men hun har fortsatt vondt etter fallet fortalte hun. Veldig glad for at jeg kunne hjelpe til 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg