Leselysten kom tilbake for fult 📚

Heisann!

Ute er himmelen mer eller mindre blå, og om ikke lenge skinner sola inn på balkongen. Temperaturen er litt kjøligere enn det har vært de siste dagene, og ligger på +4,5C på formiddagen.

Sitter å ser begravelsen til Sognepresten i Fjellhamar kirke, Tor Martin Synnes via Facebook. Han døde natt til 4 april som følge av en kreftsykdom.  Så utrolig trist at det skulle gå den veien 😢 Så mange fine og gode taler av prestene og barna hans, og nå mot slutten synger Sigvart Dagsland 🥰

I går kom leselysten strømmende over meg igjen etter å ha ligget i dvale i ganske lang tid. Jeg søymfarte bokhyllene for en bok å lese, og til slutt falt valget på noe lett som var greit å starte med. For jeg ville ikke begynne med noe tungt da det er lett at leselysten forsvinner igjen.

Jeg abonnerer på bokserien “Familien på Villa Solgry” som er en serie med lettleste bøker med handling fra Fredrikstad på 1920 tallet. Til nå er det utgitt 14 av 20 bøker, men jeg har aldri kommet lenger enn bok no 2. I går startet jeg på første boken igjen tidlig på formiddagen, og hadde lest den ut innen kl var 15.

Det klødde etter å lese mer, og jeg hentet fram en kriminalroman av Jan Erik Fjell som heter “Tysteren”. Dette er første boken om kriminaletterforskeren Anton Brekke, og jeg har også den neste boken i serien liggende klar. Boken er velskrevet og utrolig spennende, og jeg klarte ikke å legge den fra før den var lest ut. Jeg fosset igjennom de over 300 sidene, og kunne lukke den kl 02:30 i natt. Uten å røpe handlingen, så er det to historier som tilslutt møtes mot slutten av boken.

Om ikke lenge skal jeg ned på apoteket å hente ut Apelka medisinen til Vinja, og vitaminer til meg selv. Kunne ha hentet medisinen på lørdag, men jeg hadde igjen nok til både i dag og i morgen så jeg ventet. Det er også strikking sammen med VIP-Snellene i dag også.

Håper at du får en fantastisk mandag 🥰

8 kommentarer
    1. Kreft tar altfor mange liv. Hvor gammel ble presten? Mistet ei tante en gang av kreft for snart 14 år siden ble 66 år. Leser lite selv men de bøkene du skriver om må jeg snuse nærmere på. Håper jeg har tid til og vaske bort mere grønske fra balkongen. Ting tar tid. Ha en fin kveld.

      1. Sognepresten ble bare 57 år. Jeg tror det er sånn for mange av oss, at vi leser mindre enn vi gjorde før. Jeg burde også ha vasket og gjort klar balkongen til vår og sommer. Er ikke så mye tid i ukedagene, så der blir nok først til helgen. Ha en fin tirsdag.

    2. Jeg leste mye i ungdommen, men har blitt lite seinere. Det blir visst mer scrolling på mobilen enn lesing, men har et par krimbøker jeg skulle ha lest. Idag var jeg en tur på Rusta etter toalettpapir og mat til pus. I tillegg var jeg innom Kitch’n, og der kjøpte jeg fjorårets rosa sløyfe kopp, – synes den var så fin og overrasket at de fortsatt hadde igjen.💗 Ha en fin kveld! 🥰

      1. Da jeg var yngre hadde jwg alltid en bok med, og leste noen sider så fort jeg fikk sjansen. Jeg har dessverre alt for mange bøker, for jeg klarer jo ikke å la være å handle nye 🙈 Ja det var merkelig at det var så mange rosa sløyfe kopper fra I fjor. De pleier jo å være utsolgt ganske fort. Ha en fin tirsdag 🤗

    3. Ja, spennende bøker er vanskelig å legge fra seg. Nå lytter jeg isteden. story tel app. jeg tror jeg har lest/ hørt over 30 bøker hittill siden januar:)

      1. Jeg er jo veldig glad i krim bøker, og er de spennende klarer jeg nesten aldri å legge de fra meg. Hører også en del på Storytel, for da kan jeg strikke eller holde på med noe annet samtidig. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg