Kroning av Kong Charles III på Sky News

Heisann og god formiddag!

Det blir en gjentagelse av været denne formiddagen også, knallblå himmel og sol. Temperaturen nå rett etter kl 11 ligger på +9,4C i skyggen.

Vinja’s morgenstell er unnagjort, og hun fikk våtfóret sitt litt tidligere i dag. Å det var ikke Frk Pus misfornøyd med 😻.

Kong Charles III

Nå har jeg sunket langt ned i godstolen, og ser på Kroningnssendingen av Kong Charles III på Sky News. Jeg er royalist og da bare må jeg få med meg sånne seremonier. Det gjelder barnedåp, bryllup, begravelser og nå altså kroningen av Englands første konge på mange år. Akkurat nå har Charles og Camilla satt seg i den gullbelagte vognen, som straks skal ta dem til kirken for kroningen.

Så nettopp et glimt fra kirken, og der var det mange kjente mennesker fra de kongelige, politikken, film og musikkverden. Alltid spennende å se hvem som er invitert til sånne storslåtte evenement.

Jeg har ikke fått noen melding fra apoteket ennå, om at Apelka medisinen til Vinja har kommet. Om den skulle gjøre det, har jeg bestemt meg for at jeg venter med å hente den til mandagen. Jeg har mer enn nok å pusle med her hjemme i dag, og så har jeg mer enn nok igjen i den flasken jeg har til noen dager til.

På tide å lage seg litt mat innen Charles og Camilla kommer til kirken 🫅

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

6 kommentarer
    1. Jeg ser også på kroningen i Westminster Abbey, – liker å følge med på kongelige seremonier jeg også. 👑 Jeg har strikket på håndkleet samtidig, og er ferdig med ett av tre nøster med Paris bomullsgarn. Nå får jeg begynne med middagen, blir Amerikansk gryte med brød og salat her idag. Innimellom får jeg se på TV, – kongeparet skal nå snart dra tilbake til Buckingham Palace. Ha en fortsatt fin dag! 🤗☀️

      1. De kan dette med pomp and circumstance i England, og det ble en fin seremoni. Jeg liker også å følge med på hva som skjer i kongelige rekker. Jeg strikket litt på Sophie skjerfet mitt, og nå i kveld har jeg nådd midten og begynte på å felle ned igjen. I går ble det pizza uten kjøtt, som faktisk er veldig god. I dag bare et par ostegrillpølser. Ha en fortsatt fin søndagskveld, klems 🤗

    2. Var på Liertoppen i dag. Sjelden jeg er der så jeg måte se på kartet over det hele og finne ut hvor det var. Da jeg kom ditt var det stengt dvs at de hadde rota med nøkkelen så ble 40 minutter forsinka. Dro i mellomtiden en kjapp tur til min mor som bor ca 2 km fra Liertoppen. Der fikk jeg oppdateringer + en tallerken eplegrøt så leste jeg avisa før jeg dro. Fant butikken som det var mye folk i og la igjen ca 750 kroner der. Fikk sms og bilde fra min søster om at urnen til far var lagt ned. Dro innom Tranby kirke og fant navnet hans på en søyle i en fellesgrav. Det var en fin stund som det blir flere av fremover. Det var pyntet til bryllup i samme kirke i dag, så flere i bunader. Ha en fin dag.

      1. Det er mange år siden jeg dro til Liertoppen, men vi var der fra tid til annen for en del år siden. En ny fase når urnen settes ned, og man har en grav å besøke når man føler for det. Her har det vært konfirmasjoner i kirken i dag, og jeg så flere med bunad som kom og gikk i gaten nedenfor. Ha en fortsatt fin søndag.

    3. Vi fikk ikke med oss sendingen fra London vi, for vi var i 70-årsdagen til søsteren til mannen min. Vi fikk sett den på nyhetene når vi kom hjem da.

      Synes slike seremonier er koselig å se på. Nydelig kirke, vakker musikk og ikke minst historisk.

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg så hele sendingen på Sky News, og de krydret sendingen med litt sladder også. Strekker meg ganske langt for å få med meg sånne seremoniene. Jeg har faktisk vært i den kirken flere ganger når jeg har vært i London. Det er en vakker og stor kirke. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg