Krans på døra og juletreet pyntet

Heisann og god 3 søndag i advent 🕯️🕯️🕯️

Jeg ser mange har tent de 3 adventslysene, men jeg venter til etter middagen og mørket har senket seg. Ute snør det fortsatt, og det er ekstra koselig inne med en kopp varm te 🫖

Photo taken with Focos
Photo taken with Focos

Noen dager før helgen hang jeg opp julekransen min på ytterdøren. Kjøpte den på julemarkedet ved Karl Johans gate for noen år siden, og det blir liksom ikke jul uten den 🎅

Photo taken with Focos
Photo taken with Focos

Sent fredag kveld var jeg nede i kjelleren og hentet opp juletreet mitt. Monterte det opp og hang på lysene. Det å sette på lys er ikke lenger noe stress og irritasjon, nei for etter at jeg kjøpte de jeg har nå på Rusta er den tiden over. Juletrelysene består nå av en ring som jeg henger over toppgrenen, og så henger det 6 lenker med ledlys nedover treet.

I går kveld pyntet jeg treet, og det er noe av det triveligste jeg vet. Spesielt pakke ut den eldste pynten jeg har, som er en engel som alltid har fast plass på en av de øverste grenene. Mamma fikk den i gave det året hun var 1 år, og hun ville ha fylt 100 år denne sommeren så da kan du selv regne ut alderen. Jeg har en fin blanding av nytt og gammelt, og noe av de nyeste er kjøpt hos Harrods i London.

Jeg pleier som regel å la glitteret på treet å henge fra toppen og ned, men denne gangen valgte jeg å surre det rundt treet. Kunne sikkert ha vært finere, men jeg er fornøyd som det er jeg 🎅

Ha en fortsatt fin søndag 🥰

#jul #julekrans #juletre #julepynt #julekos #julestemning

 

9 kommentarer
    1. Utrolig flott både kransen og juletreet synes jeg. Det er noe eget og skikkelig jul når treet kommer opp. Jeg har alltid hatt tre som jeg har saget ned selv, så det er vel på tide å ta seg en runde i skauen snart for å fange ett.

      1. Tusen takk 🙂 Julestemningen kommer for fult når juletreet står ferdig pyntet. Jeg skulle ønske jeg kunne ha ekte tre, men jeg er dessverre allergisk så jeg må nok nøye meg med det uekte. Syntes det er fint, så da er det greit.

    2. Kransen var koselig og det juletreet var jo som et eventyr. Nydelig med glitteret sånn. Kos deg med lys i kvelden. Jeg venter enda med å pynte treet vårt, men det er sånn vi vil ha det. Så fint at vi kan gjøre som vi vil. Nyt kvelden 🙂

      1. Å tusen takk 🙂 Første gangen jeg prøver med glitteret sånn, og det ble ikke så aller verst. Jeg er egentlig ikke vokst opp med tradisjon å pynte treet så tidlig. Ettersom jeg har så mye pynt i tillegg til at jeg må gjøre alt alene med en dårlig kropp, så har det bare blitt sånn. Nyt kvelden du også 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Ja med disse lysene er det en drøm å sette på lysene, all frustrasjon over at de ikke sitter jevnt rundt treet er over 🙂 Nå er jeg ferdig med alt jeg skal gjør i dag, og kan nyte resten av kvelden fra godstolen. Ha en fin kveld du også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg