Koselig kafébesøk, au i skulderen, og live-sending på nattetid

Oppsal 28.10.22 – Tåke

Hei og god formiddag!

Ute ligger tåka helt nede på bakken nå på formiddagen, noe den også gjorde i går. Da kom klarværet med sola ut på dagen, men det spørs vel om det skjer i dag. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +10,9C.

Ettersom det er så “varmt” har jeg kunnet la balkongdøra stå åpen, og fått luftet ordentlig ut i stua. Det har vært for kaldt til det de siste dagene…. Vinja benyttet sjansen til å være ute en stund, og var så fornøyd at hun kunne gå ut og inn som hun ville 😸

I går blusset betennelsen opp igjen i skulderen min, og jeg orket rett å slett ikke jobbe. Jeg hadde håpet at den skulle holde seg noenlunde “frisk” fremover, men sånn skulle det altså ikke være. Derfor valgte jeg å holde meg langt unna PC og nettbrett i hele går. Skulderen er ikke spesielt i bedre humør i dag heller, men klarte ikke å holde meg vekk fra bloggen så jeg bruker mobilen.

Jeg hadde avtalt å møte Bestisen og en tidligere kollega av henne på Bryn senteret i går etter arbeidstid. I stedet for å sitte hjemme å sture, så sendt jeg henne en melding å sa at jeg kunne treffe dem tidligere som ble et par timer før enn planlagt. Vi kom omtrent samtidig, og de andre to fikk lyst til å sette seg ned på Al Dente å ta seg noe å spise først. Der inne var det totalt kaos og smekkfullt med mennesker, men vi fikk en plass allikevel. Lydnivået var litt i høyeste laget for meg, men jeg klarte å holde ut. Vi ble sittende der en god stund og skravle. Elisabeth, som kollegaen heter, er ei veldig hyggelig dame og praten gikk ivrig på kryss og tvers av bordet. Da vi brøyt opp etter, hmm 🤔 etter en stund, gikk vi opp en etasje og på Cubus kjøpte jeg meg to par vide bukser. En i brunt og en i svart. De hadde kostet 399,-, men det var 30% rabatt så jeg fikk begge for 558,-. Kan ikke huske sist jeg kjøpte meg bukser, men det er lenge siden.

Bestisen og jeg var innom Meny og handlet litt innen vi satte oss i bilen og havnet i en kø som til tider sto helt stille, for da var rush-trafikken i gang for fult. Jeg ville innom Gigaboks som ligger på baksiden av Metro senteret. De har noen store og veldig gode sånne kopper med nudler, som jeg bruker når jeg ikke orker å styre med middag. Jeg hadde bare en igjen så det var på tide å fylle opp lageret, i tillegg kjøpte jeg også en pakke med vårruller. Det ble litt annet også, som vi ikke skal snakke så høyt om 🙈

Jeg var så sliten og skulderen verket som besatt da jeg kom hjem, og etter å ha spist litt sank jeg langt ned i godstolen med Vinja i fanget. Der ble jeg sittende å halvegs følge med på tv, men sovna hele tiden… Kom jeg meg i seng? Nei da, gjorde jo ikke det og da en av mine favoritt artister, Jace Everett, startet en live-sending på Instagram kl 2, ble det til at jeg så på den. Han og hans norske bestevenn Amund Maarud har laget et album sammen som heter “Raus”, som kom ut i går og som er så bra. De skal forresten ha en live-sending sammen nå førstkommende søndag kl 20, og den skal jeg helt klart få med meg.

Akkurat nå går en smekkfull vaskemaskin for fult ute på badet… Blir ikke til at jeg vasker like ofte som før, men nå måtte jeg bare. Når den er ferdig, skal jeg dra bort på Oppsal og kjøpe en eske med kattesand. Hadde egentlig tenkt til å gjøre det på veg hjem i går, men de var stengt innen jeg var tilbake.

Håper du får en fin fredda 🥰

 

11 kommentarer
    1. Du sliter og sliter, bra det nærmer seg AFP for deg, så du kan roe ned og slippe stresset med jobb og melde om sykdom..
      Det er jo belastende det også, jeg føler veeeldig på det når jeg må melde meg syk på jobben. Så det blir til at jeg møter opp selv om jeg ikke er i form..ikke bra. Jeg sliter jo en del med hørsel-relaterte sykdommer..
      God bedring…klem…

      1. Tusen takk 🥰 Ja det bare kommer igjen og igjen, og nå hadde jeg jo ikke gjort noen ting heller…. I mange år gikk jeg på jobb selv om jeg var i så elendig form at hadde hatt det best med å være hjemme. Er jo ikke oppdratt sånn at man gir seg i første omgang. Det er vel litt derfor kroppen er som den er nå + litt andre ting. Klem 🤗

    2. Godt å komme seg ut og koselig med en prat! Bra du snart får komme over på AFP, for ikke noe greit slik det er nå.🥰 Håper tåka letter og du får se sola, – snart så den stikker fram her nå ☀️. Ønsker deg en god fredag! Klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja jeg er veldig glad for at det bare er igjen 48 kalenderdager, og 21 arbeidsdager til jeg har min siste arbeidsdag. Som du skjønner teller jeg ned 😉 Det gjorde veldig godt å komme seg ut av leiligheten, og treffe noen å prate med en stund. Selv om jeg liker godt å være alene, så har jeg behov av litt selskap innimellom. Tåka har lettet her i Oslo, men det er fortsatt grått. Ha en fortsatt fin fredda 🤗

    3. Så kjedelig at skulderen din er i dårlig humør igjen. Du må ha riktig god bedring! Tåke i Trondheim også, og vått, men mildt, så jeg er fornøyd 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Skulderen har bestemt seg for at den ikke vil spille på lag og være sur og fornærmet, sukk. Tåka har heldigvis lettet igjen, men det er grått. Kanskje sola kommer i morgen. Klems 🤗

    4. Nå er jeg inne på nettbanken igjen, var i banken. Svindelforsøk mot min konto – litt kaos. Ikke noe tapt fra konto fikk sperre en anna konto. Håper jeg kan få betalt til den konto selv om kontoen er sperra. Man lærer av sinne feil, vær våken, ny erfaring. Tar det rolig nå før jul. Nå blir det middag her snart, glemte selvsagt tannpirkere på kiwi så det haster. Har selvsagt time hos tannlegen mandag så det blir moro. Finner en serie etterpå og glemmer alt med bank en stund. Men akkurat nå er ting liksom i mot meg men veit at det kommer bedre tider. Fint med slike kafebesøk, noen kafeer og puber rundt her som sliter pga av dyr strøm og høye driftskostnader. Men uansett er det fint ute med meget behagelig gradestokk. Ha en fin kveld.

      1. Så bra at du har kommet deg inn i nettbanken og at svindelforsøket har blitt stoppet. Det kan få store konsekvenser, og man kan faktisk være så uheldig at man ikke får tilbake penger som er tatt fra kontoen, om det går så langt. Veldig godt å komme seg ut og treffe venner, og sette seg på en kafe en stund. Den vi var på ligger inne på et senter så jeg tror de klarer seg bedre enn de som ligger for seg selv. Var nettopp ute en tur, og det var veldig behagelig temperatur. Slapp å ha på meg så mye klær. Ha en fortsatt fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Skulderen min har vært gåen i flere år, men nå orker den ikke mer så ja det skal bli godt å slippe. Nå er det bare det økonomiske som bekymrer meg, for jeg vet fortsatt ikke hvor mye det blir i måneden. Før det klarer jeg ikke helt å nyte tanken på å gå av 🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg