Koselig bursdagsfeiring med musical og middag

Hei og god søndag!

Ute driver sola og sloss med noen skyer, og jeg håper virkelig den går seirende ut av den kampen. Hadde vært deilig med en varm dag på balkongen. Temperaturen i skrivende stund ligger på +11,3C.

Kroppen er litt tung og ikke helt seg selv enda. Noe som ikke er uventet etter en veldig hyggelig kveld i går med musical og middag litt senere. Den begynner å komme seg nå, og når kopp no 2 med kaffe er tom tenker jeg det går greit ☕

Som jeg fortalte i går var det bursdagen til Bestisen, og hun hadde lyst til å finne på noe annet enn kaffeslabberas på dagen. Å da valgte hun musical og middag i stedet. Jeg hadde avtalt med Bestisen i forveien hvilken t-bane jeg kom med, sånn at hun fikk en buss som korresponderte med når vi begge var på Helsfyr. Heldigvis var det ingen forsinkelser sånn at ingen av oss måtte vente på den andre, og vi dro videre sammen til Majorstua hvor vi møtte opp med niesen og kusinen. Så ruslet vi alle fire bort til Chateau Neuf, for å se musicalen Sister Act. Vi hadde plasser nesten bakerst på felt B, og jeg hadde store problemer med de siste trappetrinnene. Kneet protesterte vilt og jeg nærmest krabbet oppover. Så sikkert helt idiotisk ut, men opp måtte jeg jo…

Sister Act i Chateau Neuf – Nonnekoret
Sister Act – Chateau Neuf – Mia Gundersen og Tom Sterri

Forestillingen var bare helt perfekt og vi koste oss fra start til slutt. Den var morsom med flott og fengende musikk. Jeg klarte nesten ikke å sitte stille, og nærmest danset der jeg satt i stolen. Rockefoten beveget seg hele tiden. Det var noen som ble litt overrasket over at Mia Gundersen hadde så bra stemme, men jeg hadde hørt henne før å viste godt hvor god hun var. Historien i musicalen er jo bygget på filmen med samme navn, men er selvsagt gjort om for å tilpasse en scene. Allikevel var mye likt som filmen. 

Jeg kan varmt anbefale å gå å se den, for det er en fantastisk forestilling.

Når forestillingen var over hentet jeg jakkene våre, og ettersom jeg kom inn fra siden slapp jeg å stå å vente alt for lenge. Så gikk ferden videre ned til Østbanehallen, hvor vi skulle spise middag på “Fjøla”. Vi hadde bestilt bord til kl 19, og vi rakk det akkurat.

Meg selv og bursdags jenta (Bestisen)
Niesen og kusinen

Vi måtte jo ta noen bilder fra bursdagen, (jeg har fått lov å dele dem) og jeg ser jo selvsagt ut som en padde som har sunket sammen (med veska i fanget) og er klart til hoppe av gårde🤣 Det ble som det ble, og jeg lot være å be om å ta et nytt bilde.

Kusinen og jeg bestilte en Fjøla burger med pommes og aioli, som smakte perfekt. Jeg bestilte alkoholfri øl til maten, ettersom jeg hadde bilen på stasjonen. De andre to tok en fjøl med spekemat, da de ikke orket å spise så mye. Bestisen og jeg bestilte eplekake og is til dessert, som også smakte utrolig godt. Den var litt vel stor den eplekaken, og vi klarte bare å spise halvparten. Så vi kunne i utgangspunktet bare ha bestilt en. Både service og mat var perfekt, men jeg syntes kanskje at det var litt dårlig utvalg. Kunne ha tenkt meg at det var litt flere hovedretter, hvor man kunne velge mellom stor å liten.

Vi koste oss og ble sittende en god stund på Fjøla, men det var til tider litt vanskelig å konsentrere seg om samtalene. For på bordet ved siden av satt det 6 – 7 voksne mannfolk, som ble mer og mer høylytte. Flere ganger tok jeg meg selv i å høre mer på dem, enn på de jeg var sammen med 🙉.

Det passet veldig bra og spise middag i Østbanehallen, for kusinen og niesen skulle ta toget hjem, Bestisen skulle bort på bussterminalen og jeg ned på t-banen. Det ble til at vi ble stående litt på togstasjonen å pratet før dro til hver vår kant.

Hjemme ventet Vinja på å få godbit med medisin og ligge i fanget å kose. Etter at jeg hadde fått skiftet fikk hun medisinen sin, så ville hun ut på balkongen å lufte seg å mjaue til månen. Jeg satte opp døra en stund og hun spratt ut å jeg hørte henne holde på der ute. Når hun var ferdig på balkongen kom hun og ville ligge i fanget. Så var det kosetid resten av kvelden 🥰

Håper du hadde en fin lørdag, og at søndagen også blir det samme 🥰

 

12 kommentarer
    1. Så fin dagen din var i går, fikk lyst på teater :). Dere ser ut til å kose dere, og du, du er flott…ser ingen likskap med en passe :). Nyt søndagen din, Vinja og forhåpentligvis litt varmende sol på balkongen. <3

      1. Det ble en perfekt bursdagsfeiring for Bestisen, og hun koste seg noe vi andre også gjorde. Hihi, det er vel bare jeg som er kritisk til eget utseende. Vinja løper ut og inn hele tiden, for nå har sola begynt å komme på balkongen. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    2. Så koselig bursdagsfeiring! 🥰 Teater er det altfor lenge siden jeg har vært på. Maten hørtes supergod ut, – og veldig trivelig å spise ute med gode venner! Smart å være der siden dere skulle ta ulik kollektivt hjem igjen. Her var det tåke veldig lenge, men så begynte det å blåse og nå er det sol og varmt. En fortsatt fin søndag ønskes deg også! 🤗

      1. Ja dette ble en veldig vellykket og koselig feiring, som både Bestisen og vi andre 3 koste oss. Maten var veldig god, faktisk den beste burgeren jeg noen gang har spist. Det eneste som var litt dumt, var at menyen var litt slunken. De kunne godt ha hatt flere hovedretter å velge mellom. Valg av matsted ble gjort akkurat for at det skulle ligge sentralt når vi skulle hjem igjen. I dag varmet sola godt en god stund, men så kom det mange skyer og det ble kjølig. Ha en fortsatt fin søndag du også, klem 🤗

      1. Ja kvelden ble helt topp, kunne nesten ikke blitt bedre. Å bare hyggelig å dele med seg vettu 😊 Vinja hadde definitiv savnet meg, og nærmest klatret opp etter bena på meg, og det vanket mye kos på både henne og meg. Klem 🤗

    3. Du ser aldeles ikke ut som en padde, bare så du vet det! Fine gjester til bursdagsbarnet! Så gøy å gå på musical – nå er det snart 3 år siden jeg var det sist….! Klem <3

      1. Hihi, nei kanskje ikke, men man er vel kanskje den største kritikeren selv 😉 Bursdagsbarnet var veldig fornøyd med både kvelden og gjestene kan jeg love deg 🥰 Jeg har ikke vært på Musical siden lenge før Corona feide inn over landet, så dette var veldig gøy. Kan virkelig anbefale forestillingen, om anledningen skulle by seg Klem 🤗

    4. Så flott feiring, mye bedre enn kaffe og kaker hjemme i stua. Dette er sånt jeg elsker…
      Herlige bilder av flotte damer! Du er da fin på bildet, ser koselig ut dette!
      Flott innlegg og veldig koselig å lese. Klem <3

      1. Tusen takk, er vel kanskje min egen største kritiker tenker jeg 🥰 Kunne nesten ikke ha blitt bedre dette her, og jubilanten var storfornøyd med kvelden. Vi pleier å ha det gøy ellers også når vi møtes, men denne kvelden ble ekstra gøy og fin. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg