Kontraster i været – Oscar og Titanic på Disney+

God kveld!

Det er jammen stor forskjell på været i dag og i går. I hele dag har sola stått høyt på himmelen og det har dryppet fra taket. Gatene som var fulle av snø i går er igjen bare. Selv ute i gården her er det ganske fritt for snø på asfalten, og det takket være vaktmesteren våres som har stått på å frest vekk snøen.

Jeg måtte ut en tur i dag for å kjøpe litt mat til både meg selv og til Vinja + en ny ladning med papirlommetørkler. Da jeg kom ut var det så mye frossen snø foran garasjeporten at den ikke ville åpne seg. Jeg hadde ingen spade så jeg måtte bruke bena, men det gikk ganske greit.

Turen til og fra Coop Xtra tok på, og jeg var helt skutt da jeg kom hjem igjen. Hadde glemt å ta en febernedsettende før jeg dro, og jeg var ikke sen om å ta en når jeg kom inn. Det er jo ikke så slitsomt å sitte i bilen og ta noen skritt inne i butikken til vanlig, men i dag tok det alt jeg hadde av krefter.

Nå sitter jeg godt innpakket i det lune pleddet mitt, med et stort opplag av papirlommetørkler og masse drikke ved siden av meg. Jeg har pusset nesen så mange ganger i dag at den har blitt veldig sår og rød, og verre blir den vel også.

Nå sitter jeg å ser på Titanic som jeg fant på Disney+. Måtte se om jeg kunne se noen forandring fra den versjonen jeg så på kino her for ikke lenge siden. Så langt klarer jeg ikke se noen forskjell, og jeg har nå kommet 2 timer 15 minutter inn i filmen.

Tidligere i dag så jeg hele Oscar utdelingen, og jeg vet ikke hvem som var mest rørt? Jeg eller de som fikk prisene, for både tårene og nesen rant i et sett. Den som rørte meg mest var Ke Huy Quan når han mottok sin pris. Det har ikke vært så lett for han etter Indiana Jones filmen og Goonies, så dette fortjente han virkelig. Disney+ hadde lagt ut hele Oscar sendingen, over 5 timer, men jeg gadd ikke se på når kjendisene gikk på røde løperen for det var ikke så interessant.

På tide med en ny febernedsettende kjenner jeg, og så må nesen pusses enda en gang på bare en kort stund.

6 kommentarer
    1. Så den norsken filmen Nattrikken var nominert til Oscar men fikk den ikke. Men bra jobba og komme så langt – det er en kortfilm som gikk på NRK i går. Skal se den i løpet av uka. Men nå vil jeg prøve og sove litt igjen. Ha en fin dag.

      1. Norsk film er vel ikke de som får flest nomineringer, og langt mindre priser dessverre selv om de hadde fortjent dem. Har ikke sett filmen enda jeg heller, men skal nok få den med meg. Ha en fin onsdag.

    2. Nattrikken – jeg så den i går… helt grei liksom 🙂
      Titanic – ny versjon… kanskje jeg ser den en dag…

      God bedring til deg! klems

      1. Jeg har ikke sett Nattrikken enda, men skal nok få den med meg. Jeg prøvde å følge nøye med igjennom hele filmen i går, men kunne ikke se noen forskjeller. Mulig de bare har pusset på den digitalt 🤔 Det tok meg 25 år før jeg fikk sett filmen, og nå har jeg plutselig sett den 2 ganger på bare en kort stund 😉 Tusen takk, fortsatt feber og snørret så dette er nok ikke over på en stund dessverre. Ha en fin onsdag, klem 🤗

    3. Nydelig vær vi har om dagen, så da får det ikke hjelpe at det er kaldt om natten. ☀️ Jeg ser ikke så mye på film, – mest bare enkelte som går på TV. Ønsker deg fortsatt riktig god bedring, og håper formen blir bedre til imorgen! 🤗 🍀🤞

      1. Tusen takk 🥰 Dessverre så er ikke formen noe særlig bedre i dag, heller litt verre. Jeg måtte ut en tur, og jeg ble helt utslitt. Været kan man ikke klage på, for det er nydelig. I dag drypper det ganske bra fra taket, men det skal nok noen flere varmegrader før vi er kvitt snøen for godt. Jeg ser i grunnen ganske mye film og serier, ettersom jeg ikke syntes det er så mye å se på direkte tv om dagen. Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg