Kong vinter er tilbake ❄️

16 mars 2024

Heisann!

Som du kan se av bilde over her, så laver snøen ned i Oslo i dag. Ute i gården har det lagt seg, og det har kommet noen cm også. Temperaturen ligger på +1,8C.

Jeg regnet med at vi ikke kom til å unngå mer snø innen våren satte inn for fult, men det behøvde jo ikke å komme så mye vel… Det verste er at det fort kan komme flere sånn overraskelser før vinteren går i dvale 🤔

I går gikk jeg rundt og svettet og frøys om hverandre, men tenkte ikke så mye over det. Det var klamt ute pga av regnet, så jeg gikk ut fra at det var pga høy luftfuktighet. Var nok ikke det som var årsaken nei, for i dag våknet jeg med høy feber og sår hals. Akkurat hvor høy feberen vet jeg ikke, for i skrivende stund har jeg ikke en eneste måler som virker.

Greia er at jeg skulle ha vært i Lørenskog Hus i kveld og sett forestillingen “Lisa loves ABBA”, men det blir det ikke noe av. Billettene er kjøpt igjennom Lørenskog Revmatikerforening, og jeg har gitt beskjed til styreleder + E om at min billett er ledig dersom det er noen som ønsket å gå og ikke fikk billett. Får krysse fingrene for at noen er interessert 🤞🏻

Jeg har jo gnålt en del om disse harepussokkene/påskesokkene i noen innlegg, som jeg har slitt med å strikke. Fortalte jo at jeg måtte rekke opp, og etter det så har jeg rekt opp to ganger til. Årsaken er rett å slett at jeg sliter med å strikke mønsteret og ikke klarer å dra med meg trådene uten å stramme. Det gjør at sokken blir for smal, og jeg får den ikke oppover leggen. Til slutt ble jeg så oppgitt at jeg tok et valgt om å strikke en hvit, en brun og så en hvit stripe der harene skulle ha vært sånn at det blir en påskesokk. Ikke like fin, men helt grei og brukbar. Kommer ikke til å vise noe bilde innen jeg er ferdig med begge to.

På onsdag overtok jeg også et annet strikketøy for ei i Revmatikerforeningen. Hun ønsket å strikke et Sofie skjerf, men pga stive fingre fikk hun det ikke til. Jeg kommer ikke til å se henne før etter påske, så jeg skal overraske henne med et ferdig skjerf da. Det strikkes i Poppis garn og det er flerfarget med mest preg av lilla. Så på den fargen selv i fjor, men valgte i stedet rosa.

Jeg hadde ikke noen matlyst da jeg sto opp i dag, men nå kjenner jeg at det er på tide å slenge et par skiver i brødristeren 🍞

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

10 kommentarer
    1. God bedring til deg. Her sludder det, men det legger seg ikke på bakken, enda. Dumt, en det våres under snøen. Håper du får til sokkene. Jeg rakk ikke å lese innlegget om harene, så jeg titter inn der nå. Klemsiklem:)

    2. God bedring. Ble litt vinter igjen men tror den forsvinner fort igjen. Blir opera på meg i dag tross været. Nå har jeg billett og skal komme i god tid. Blir vel neppe fullt hus i slikt vær men kan aldri si det sikkert. Min mor blir 96 år og min søster blir 70 år før mars er over. Så det blir vel litt kake til i mars men ikke mye. Søstrene mine synger i kor og i helga skal de ha en forestilling sammen med The Betales. Da er det sanger av en ikke helt ukjent gruppe fra Liverpool som de skal fremføre sammen. Let it be og Yesterday er nok av de sangene tenker jeg, skal ikke ditt. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk. Formen her heldigvis mye bedre igjen i dag, og feberen er så og si borte nå i kveld. Det var et forferdelig vær i går, og jeg vil tro at mange holdt seg hjemme. Så det da jeg var innom butikken. Så gøy at søstrene dine synger i kor, og det blir sikkert flott å høre på dem synge. Ha en fin søndagskveld.

    3. Håper noen kan overta billettene dine, – ergerlig at du ikke får dratt selv, men er man syk så er det best å være hjemme 🥰 Sokkene blir jo bra slik også. 👍 Med harer så blir de mest beregnet på.påsken, men nå kan du bruke de hele vinteren 👌 Ønsker deg masse god bedring! 🤗

      1. Tusen takk, mye bedre form i dag heldigvis 🥰 Jeg fikk dessverre ikke solgt billetten i går, og da jeg snakket med Bestisen tidligere i dag fortalte hun at flere ikke hadde kommet på forestillingen. Mange er dårlig til bens + at de ikke liker å kjøre når det er så ekkelt føre som det var i går. Jeg ble forresten helt ferdig med den første sokken i dag, og har lagt opp å strikket noen runder på vrangborden på no 2. Må jo prøve å få de ferdig i løpet av uken, for påsken starter jo til helgen. Ha en fin søndagskveld 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Formen er mye mye bedre nå i kveld, så i morgen er jeg nok oppe å hopper igjen. Jeg var ikke happy når jeg så snøen lave ned i går, og jammen kom det ganske mye også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg