Kom mai du skjønne milde…., med snø!

Heisann og god formiddag!

Jepp, snøen laver ned over Oslo på vårmåneden mai’s første dag. Det syntes kanskje ikke så godt på bilde men det snør en del. Heldigvis ser det ikke ut til at det legger seg noe særlig på bakken. Temperaturen ligger på kun 3,9C i skrivende stund.

Jeg var ikke blant de første som hang ut flagget i dag, men hengt det ut har jeg gjort som jeg alltid gjør 1 mai. Som vanlig er vi ikke mange som lar flagget vaie fra balkongen denne dagen. Av 22 leiligheter er det kun 5 stk av oss.

Trodde jeg hadde drømt at Vinja kastet opp, men dessverre var det ingen drøm. Da jeg sto opp for å dra opp rullegardinen, holdt jeg på å trå rett opp i en dam rett nedenfor vinduet. Godt jeg klarte å styre foten unna i siste liten, for det hadde ikke vært en god start på dagen…

Veldig kontraster i været mellom i går og i dag, for i går var Vinja og jeg ute på balkongen i flere timer. Det var rene sommertemperaturen der ute. Da jeg satte meg ned hoppet Vinja opp i fanget mitt og krøllet seg sammen å sovnet. Jeg lukket øynene og gjorde noen pusteøvelser for å senke pulsen. For første gang på veldig lenge klarte jeg å tømme hode helt for tanker, og roe kroppen helt ned. Jeg merket ikke en gang at Vinja hoppet ned å la seg på gulvet. Der var så godt å sitte der å nærmest meditere uten noe som forstyrret meg.

Jeg skulle ha vasket ned balkongen for sesongen, men det er en stor jobb som jeg ikke har orket. Før jeg satte meg ned i går bestemte jeg å begynne på jobben, og tok jeg med meg skurebøtte og vasket av møblene og rekkverket mellom vinduene og selve veggen. Så får jeg ta resten en annen dag.

Hvordan gikk det med genser prosjektet mitt i går? Vel, jeg ble nå i alle fall ferdig med armen ut på kvelden. Så nå gjenstår det å felle til hals på bakstykket (noe jeg hadde glemt), montere og strikke halskanten. Å det skal jeg prøve å få gjort i løpet av dagen i dag.

Håper du får en fin 1 mai 🥰

20 kommentarer
    1. Ã…h, snø i Oslo ogsÃ¥! Det har vært kaldt hittil i vÃ¥r, ihvertfall om natten, og mange steder ligger det snø fortsatt, – husker ikke sist det var sÃ¥ sein vÃ¥r!
      Imorgen skal jeg forresten teste ut skanning ute i butikk, – sÃ¥ Rema hadde begynt Ã¥ teste ut det. Husker du har skrevet om det, og det høres veldig greit ut. Jeg har brukt selvbetjeningskasser en stund, men dette blir jo litt annerledes. Ha en fin 1. mai! 🤗🇧🇻

      1. Ja her snør det med jevne mellomrom, men akkurat nå er det mer regn 🥶 Jeg har skrudd opp varmen, og koser meg inne. Jeg liker dette med å skanne varene samtidig som jeg handler, og skal bli spennende å høre hvordan du opplever det 🥰 Ha en fortsatt fin 1 mai, klems 🤗

        1. Idag har jeg testet skanningen, og det gikk veldig greit! Bare Ã¥ scanne og legge oppi handlenettet, betale via mobil. Jeg liker sÃ¥nne nye løsninger, – mye raskere og slippe Ã¥ stÃ¥ i kø. Neste gang skal jeg forøvrig fullføre og betale før jeg kommer til utsjekk, sÃ¥ det bare er Ã¥ vise qr-koden idet jeg gÃ¥r ut.

          1. Ojsann, de har en enda bedre løsning hos Rema enn på OBS. Der må nemlig innom disse kassene, hvor folk kan skanne varene over plate for å betale. Kanskje Rema sin løsning kommer etter hvert på OBS også 😉

            1. De har sånne kasser man må innom på Coop Extra også, men på Rema skanner man med mobilen etterhvert som man legger varene oppi. De prøver det ut i 10 butikken foreløpig, og den nærmeste for deg må være på Ulsrud tror jeg. Står litt info her: https://www.rema.no/ae/skann-og-betal/

              1. Rema i Østmarkveiene (Ulsrud), ligger bare 5 minutter unna med bil, så jeg skal jammen dra bort dit å prøve dette. Var inne å leste litt om det 😊

    2. Det snør her også men mere regn i byen. En rolig dager dette, blir vel noen timer foran pc-en. Så kanskje det blir en spasertur. Tar middagen på sparket, men i morgen er det jobb igjen. Ha en fin dag.

    3. Har jo skjønt at det har lavet mye ned der i sør, her er vi forespeilet mye snø ut i uka. Det blir spennende. Vi hadde jo en kjøretur til Sandvika/Skedsmokorset i mars, men da med piggdekk. Neste tur i samme retning er rett over 17 mai, men med sommerdekk – hÃ¥per vi 😀 Men det skifter fort i dette landet. Flagger i dag vi ogsÃ¥, men som du sier – alt for fÃ¥. 🙂 Nyt dagen 🙂

      1. Vi får håpe at dette var siste gangen vi så noe til snøen, og at det bare er godvær i vente. Etter 17 mai vil jeg tro at piggdekkene er historie fram til høsten igjen. Ha en nydelig tirsdag, klems 🤗

    4. Kjedelig med snø fortsatt altsÃ¥! Her har det bare regnt, men det er jo sååå kaldt…. 🙂 selv flagger jeg i morra – da er det lillesøs sin bursdag.. klem <3

      1. Jeg kunne godt ha vært uten snøen i går, men heldigvis så gikk det over til regn etter hvert. I dag skinner solen, og det ser ut til å bli en fin dag. Klems 🤗🤗

    5. Den snøen altså!😨
      At det aldri skal slutte.😱
      Fint at du fikk en fin dag i sola i går.🌞
      Det er alltid mye å gjøre ute nå på våren, men det er godt å komme i gang.🤩🌸🌱

      1. Får inderlig håpe at dette var siste gangen vi så noe til snøen, og at det bare er godvær i vente utover. Sola er i alle fall tilbake i dag, og gradene har kommet over +10 i skyggen. Klems 🤗

    6. Velkommen mai!
      Men den snøen mÃ¥ nÃ¥ holde seg for god til Ã¥ dale mere…. Den fÃ¥r spare seg til neste vinter!
      Flott nytt bilde i headeren hos deg !!

      Lag deg ei fin ny uke 🙂 klems

      1. Tusen takk, syntes det var på tide med en forandring 🥰 Jeg håper det var siste gangen vi så snøen på denne siden av sommeren, og at vi bare får godvær framover. Sola skinner nå i alle fall i dag, og det ser ut til å bli en fin dag. Klems 🤗

    7. Ingen hjemme som husker å sette ut flagget
      Synd.
      Ja, det er litt arbeid når været tillater det.
      Å ha en stille stund hørte jeg at man bør gjøre:)

      1. Syntes det er trist at så få henger ut flagg første mai. De fleste av oss er arbeider og får utlevert en lønn, og da mener jo jeg at flagget burde vaie på liten og stor stang. I dag skinne solen igjen og det ser ut til å bli en fin dag. Klems 🤗🤗

    8. Jeg leste i feil retning…Gensere ble nydelig….
      Lite flagg her på feltet også 2 -3 stykk som jeg kunne se..Rart..
      Men det var meg og et par pensjonister.

      1. Det har blitt mindre og mindre av de som henger ut flagg på 1 mai, og det er trist. De aller fleste av oss er eller har vært arbeidere, som har fått utbetalt lønn fra en arbeidsgiver. Vi har kommet langt med henhold til lik lønn, men vi er ikke i mål. Det er fortsatt forskjeller. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg