Knallvær, Royal Shopper og Musikkbingo i kveld 🎶

 

Image by 👀 Mabel Amber, who will one day from Pixabay

Heisann og god fredda!

Ute er det nok en deilig vårdag med knallblå himmel og sol. Temperaturen i skyggen nå tidlig på formiddagen er +10,4C.

Jeg har sovet så godt i natt og fått inn over 8 timer søvn, og føler meg i strålende form og veldig uthvilt. Våknet første gangen ved 7 tiden, men syntes det var alt for tidlig å stå opp og sovnet igjen. Neste gang jeg våknet, var rett før kl 9 hvor Vinja hoppet opp på magen min. Hun syntes nok det var på tide at mamsen sto opp, og etter å ha kost litt med henne gjorde jeg også det 🥰

Etter å ha fått unna Vinja sitt morgenstell, tok jeg vannkannen og ruslet rundt å vannet alle plantene mine. Noen hang litt med grenene, men etter en god dose med vann har de kommet seg igjen. Om vinteren så kan jeg godt komme unna med å glemme dem en ekstra dag, men nå som vi har varmere dager går ikke det gitt. Så jeg må skjerpe meg…..

Det er jo ingen hemmelighet at nakken og skuldrene mine ikke tåler så veldig mye, noe som igjen gjør at jeg ikke klarer å bære så tungt og som gjør at jeg blir dårlig. Derfor har jeg gått og tenkt på om jeg skulle skaffe meg en Royal Shopper, som egentlig er en kraftigere variant av en trillebag. Bestisen har hatt en sånn en stund, og jeg har sett hvor praktisk det er når vi har vært ute og handlet. Så i går var jeg inne hos Enklere Liv og bestilte meg en. De hadde den flere steder, men til en langt høyere pris enn jeg betalte for den.

Sånn ser altså vidunderet ut, og det er en kraftig trillebag som tåler opp til 50 kg. Ikke at jeg tror jeg kommer til å handle så mye på en gang. Bagen er lett å ta av for å ta med inn i butikken. Handler jeg på OBS så scanner jeg jo varene selv i mens jeg handler, og legger dem rett ned i bagen. Så er det bare løfte hele bagen over på trilla når jeg skal inn. På den måten slipper jeg å kjøre opp foran oppgangen når jeg kommer hjem, hvor det mange ganger står andre biler og det er vanskelig å komme til. Nå kan jeg bare kjøre inn i garasjen og trille varene der i fra. Vet det er mange som mener at det bare er gamle kjerringer på over 80 år som går med trillebag, og dem om det. Om det kan spare nakken og skuldrene mine for smerter og kroppen for andre ubehag gjør det ikke meg noen ting. Så det så 😜

I kveld er det sesongens siste “Musikkbingo” på Veiviseren i Lørenskog Hus, og vi er alle så klare til en kveld med mye god musikk og masse morro. Bestisen, ei til og jeg skal komme tidligere for å ta av både jentebordet og guttebordet. De siste gangene har det vært så fult at det ikke har vært et eneste ledig bord å skue. Derfor er det greit at vi er tidlig ute, for vi pleier å være en ganske stor gjeng vi også. Veldig spennende hvilken sjanger Sunna har valgt for i kveld, og om det er vanskelig å finne de rette svarene 😉

Der kom Vinja og sa fra at nå er det på tide at jeg fyller opp våtfór koppen hennes, og da er det vel kanskje best å gjøre som dronningen befaler, hihi 😺

Ønsker deg en fantastisk fredda 🥰

8 kommentarer
    1. For første gang på nesten 6 mnd leverte jeg lotto og vikinglotto i dag. Har egentlig ikke være noe savn men siden det snart er mai så leverte jeg i dag. Og som så mange andre håper jeg på en solid gevinst. Håper du og de andre har , en fin aften på musikkbingo i kveld. Er knallvær ute så nå er det mye folk ute. Så jeg tror det er mange som har booka bord på spisesteder alt til 17 mai osv. Var på CC i dag og kom i snakk med noen om trengte en rullestol. Det var en før der som kundene kunne låne. Men nå er den helt borte, antar at det var noen som hadde “glemt” at den var kun til låns. Vi snakka med vakta der og sa at de hadde snakke med senterleder. Det var 2 uker siden sist var den var der, egentlig burde de hatt en ny der med det samme. Leit at slike ting tar så lang tid, det flere enn man aner som savner den. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har Lotto og extra på abonnement så slipper jeg å huske på å levere. Vi hadde det veldig fint på Musikkbingoen i går. Sånne rullestoler burde de egentlig ha mer enn en, i fall det er flere som trenger samtidig. Ja det kan nok være lurt å være tidlig ute med bordbestillingen til 17 mai. Ha en fin lørdag.

    2. Veldig gode temperaturer og sol fra morgen til kveld nå! ☀️ Så kjekt med trillebag! Det er ingen grunn til å bære når man får vondt, og nåtidens ser skikkelig kule ut. 👍 Musikkbingo høres gøy ut, og spennende å høre om du vant noe. 🙂

      1. Nei det ble ingen gevinst, men det gjorde ikke så mye for jeg koste meg allikevel. Ja en god trillebag er godt å ha, for å slippe å ødelegge kroppen helt. Denne jeg har kjøpt kan også brukes som bagasjetralle. Det var virkelig deilig temperatur i går, og det ser det ut til å bli i dag også. Klems 🤗

      1. Ja jeg fjør alt for å spare kroppen fra å slites helt ut. Noe som har skjedd flere ganger etter en handletur. Etter det jeg så på Postens app, så er trillebagen her rett over helgen. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg