Klippe håret, og oppdatering om katten

Hei og god morgen!

Det fine sommerværet fortsetter, og det blir nok en varm og herlig dag ute. Temperaturen nå på morgenen i skyggen ligger på +17C.

Først oppdatering om den stakkars katten som ble påkjørt ved innkjøringen til der jeg bor. Jeg fikk den ikke ut av tankene, og på morgenen i går ringte jeg til Evidensia dyreklinikk på Lambertseter. De kunne opplyse at katten var chippet, og de hadde kontaktet eier som kom opp. Katten var hardt skadet og hadde store smerter, og i samråd med eier fikk den sove inn og slippe mer plager.

Jeg la ut en oppdatering om saken på bydelens Facebook side, og etter en stund la eier inn en kommentar. Katten var en hun som hadde det fine navnet Sitron, og de var takknemlig for at mannen som først kom og fant den kjørte til dyrlegen og at vi begge hadde tatt ansvar. Selv om det var trist at det gikk som det gikk, så er jeg allikevel glad for at eierne fikk vite hva som hadde skjedd, og at de fikk tatt farvel med katten sin ❤️

Senere i dag skal jeg bort å klippe håret mitt hos frisørdamen min. Hun har vært mer eller mindre sykemeldt siden i januar, hvor hun fikk satt inn et nytt skulderledd. Det var også siste gangen jeg fikk klippet meg hos noen som kan og vet hva de gjør. Har jo brukt skjegg trimmeren i nakken og rundt ørene, og kanskje litt oppå også for at det var så langt. Akkurat det har vel ikke vært så vellykket, og det kommer hun garantert til å bemerke.

Det er så ekstremt mye pollen om dagen, og jeg sliter med en nese som renne og tørr i hals og munnen. Først var det bjørka som skapte problemer, og nå har furu trærne begynt. Det er gult støv over alt, og man kan både lukte og smake det…

Nå skal dagens første kopp med kaffe nytes, før jeg hopper i dusjen for å gjøre meg klar for dagen.

Håper du får en fin torsdag 🥰

10 kommentarer
    1. Så trist med den katten. Veldig bra at dere tok ansvar og at eier fikk beskjed. ❤️
      Håper du får en fin dag, til tross for allergiproblemer! 🥰

      1. Ja det var veldig trist at det skulle gå sånn, men noen ganger er det best at pus får slippe 😢 Allergien plager meg en del, men det varer vel ikke lenge før furua er ferdig med det gule støvet 😉

    2. Så bra at den var chippet og at de fant eieren!❤️ Vondt å miste en katt uten å vite hva som har skjedd. Jeg har støvallergi og det hjelper med Cetirizin, – håper du får tatt noe mot det så du ikke blir så plaget. Det er godt med en klipp og luftigere hår i varmen. Her er det meldt lyn og torden ikveld, og forhåpentligvis noe regn.⛈️🙏

      1. Dessverre så er det en del som ikke chipper katten sin, men denne gangen hadde eier gjort det. Så de fikk en mulighet til å ta farvel med pus ❤️ Allergien min er verst akkurat når bjørk og furu holder på, etter det har jeg det fint resten av sommeren. Det var så godt å få klippet håret og få igjen en luftig og kort frisyre. Det var meldt lyn, torden og regn her også i går, men det ble ikke noe av det. Hadde virkelig trengt noen regndråper nå. Klem 🤗

    3. Håper det går bra med katten din. Gratulerer med ny sveis, fikk ny sveis før 17 mai. Drar snart til mor og middag pluss oppdateringer. ute er det varmt så jeg vassa i et tjern i går. Akkurat kaldt nok til at jeg ikke tok noen svømmetak men det var deilig og vassa. Ha en fin kveld.

      1. Min katt har det helt fint den, men dessverre ble det ikke det for den som ble påkjørt. Ja det er godt og varmt nå om dagen, men det er deilig å jeg nyter virkelig hver dag jeg våkner til sol og gode temperaturer. I dag er det overskyet, og jeg håper faktisk at det skal komme litt regn… Ha en fortsatt fin dag.

      1. Ja vi måtte ta ansvar og sørge for at katten kom til dyrlegen. Da hadde den i alle fall en sjanse, om de kunne gjøre noe for å redde den. Jeg ble veldig fornøyd med klippen, og nå er jeg skikkelig hårkort 😉

      1. Vi kunne ikke gjøre noe annet enn å ta ansvar og sørge for at katten kom til dyrlegen. Det kunne jo være at de hadde klart å redde den, men dessverre så gikk ikke det denne gangen. Ja nå var det veldig godt å få klippet seg, og jeg har blitt skikkelig hårkort 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg