Kino – Døde menn går på ski

Heisann og god fredda!

I natt snødde det ganske bra her i Oslo, men ut på formiddagen kan man ikke se noen spor etter det. Sola kikket fram tidligere i dag, men nå har det skyet over igjen. Temperaturen ligger på +6C.

Formiddagen har gått med til å betale bunken med regninger som hadde fylt seg opp i nettbanken og hos Klarna. Så nå er jeg ajour på begge steder 🥰

Etterpå hadde jeg litt Styrearbeide som jeg ville ha gjort så fort som mulig. Hittil har Bestisen og jeg sittet sammen å jobbet med oppgavene, men akkurat denne tok jeg ansvaret for alene. Så nå er det ikke noen oppgaver som venter på en stund, og det kjennes godt å ha kontroll på tingene.

I går var Bestisen og jeg på kino sammen med en del andre fra Revmatikerforeningen. Vi så på “Døde menn går på ski” etter en bok av Knut Nærum, som også hadde en liten rolle i filmen.

Jeg hadde hørt at filmen var morsom i tillegg til bloddryppende, og det stemte helt. Litt spesiell var nok filmen, men jeg syntes den var fin og koste meg. Noe det hørtes ut som de andre også gjorde.

Da filmen var ferdig og vi skulle gå ut, var det en eldre dame som snublet eller mistet balansen og gikk over ende. Det var smalt mellom setene så det var ikke så lett å komme opp igjen, men det gikk til slutt. Hun klaget over smerter i siden og litt vondt for å puste. Jeg og flere med meg tenkte at hun kunne ha brukket et ribben, og syntes hun burde dra å få sjekket det ut. Det ville ikke damen, så G kjørte henne hjem ettersom hun bodde i nærheten. Har vært i kontakt med G i dag, som fortalte at hun hadde ringt damen, og hun hadde fortsatt vondt men tok smertestillende og skulle hvile igjennom helgen.

Jeg var ekstremt kaffetørst etter filmen, så jeg foreslo at vi kunne stikke innom Veiviseren en tur. Det ble bare Bestisen, K og meg til slutt, og vi ble sittende der en stund å skravle før vi brøyt opp.

Bestisen og jeg dro videre til OBS i Lillestrøm for å storhandle, og begge to hadde tatt med seg hver sin “Lille Trille”. Min ble veldig full innen jeg var ferdig og handle, men så har jeg mat til både Vinja og meg selv for en god stund.

Resten av dagen i dag har jeg ingen planer, men mulig jeg drar ned å bestiller en time til å fikse neglene mine som har blitt alt for lange…

Håper du får en fortsatt fin fredda 🥰

6 kommentarer
    1. Knut Nærum er jo ganske herlig, så regner med filmen var bra ja 🙂 Kanskje jeg skulle lakke neglene mine også i helgen. Trenger å føle meg litt fin etter å ha vært syk 🙂

      1. Jeg liker Knut Nærums bøker godt, men denne hadde jeg ikke lest. Har derimot lastet den ned på Storytel, så jeg skal begynne å høre på den i helgen. Spennende å se hvor forskjellig film og bok er 🤔 Jeg fikk faktisk time til å fikse neglene mine i går, så endelig har jeg normal lengde og ny lakk igjen. Håper du får en fin lørdag 🤗

    2. Det kom snø her også, og deler av den ligger fortsatt, men bart på veiene. 👍 Det hørtes ut som en spennende film, og mange kjente skuespillere! Det er koselig med en kaffe og prat ute slik. Jeg var innom et kjøpesenter idag, og da satt flere på kafé. Jeg hadde ikke tid akkurat da, men var innom CircleK og fyllte koppen min og kjøpte en is. Ha en fin fredagskveld! 🤗

      1. Snøen forsvant fort igjen, men den lune varmen vi hadde for noen dager siden har ikke kommet tilbake igjen. Filmen var verdt å se på, men nå har jeg lastet ned boken på Storytel og skal begynne å høre på den i helgen. Blir veldig spennende å høre hvor stor forskjell det er mellom boken og filmen. Jeg var innom Meny etter å ha fikset neglene mine i går, og da kjøpte jeg med en boks med is. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    3. Det var Sikkerhet en artig film. Man kan se moro på kino. Håper den gamle damen blir fort bra. Har planer for helga så nå skal balkongen vaskes. Blir noen podcaster og serier innimellom. Ha en fin kveld.

      1. Det var en veldig fin film, og jeg kan varmt anbefale den. Har lastet ned boken også, og har tenkt til å høre på den i løpet av helgen. Vel starte i alle fall. Ja vi får håpe at damen som falt har det litt bedre på mandag, etter å ja hvilt seg noen dager. Ha en fortsatt fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg