Katteliv, vannansamling og tom for is 🙈

Vinja og mamsen

Heisann!

Litt skyer på himmelen og mer vind enn i går, men allikevel en fin sommerdag ute. Temperaturen i skyggen nå rett før sola kommer på balkongen er +20,1C.

Jeg våknet første gangen i dag kl 6 av at Vinja hoppet opp i senga, og mjauset meg inn i øret. Det var alt for tidlig å stå opp når man ingen planer har. Så jeg koste litt med Vinja og sovnet igjen ganske raskt. Når jeg våknet rett før kl 9 var hun borte, men sto raskt i døra da hun hørte jeg var våken.

Vinja har blitt mer kozete på sine gamle dager, og vil veldig gjerne ligge i fanget mitt på kvelden. Det får hun selvsagt lov til. I går bestemte jeg meg for å ta bilde av oss, og hun ble litt betenkt når hun så seg selv på skjermen, hihi.

I går oppdaget jeg at det hadde rent vann ned i bunnen av kjøleskapet, noe som betydde at det var en blokkering der vannet eller kondensen skal renne ned. Jeg fikk renset opp og tørket bort vannet som hadde samlet seg. Veldig greit å få tatt det med en gang, noe som ikke skjedde første gangen jeg oppdaget det. Da så jeg det først når det ble så mye at det rant ut på gulvet og under kjøleskapet.

Det som ikke var så greit, var at jeg klarte å vri kneet mitt da jeg holdt på å tørke opp. Jeg vet ikke hva som skjedde inne i kneet, men jeg klarte omtrent ikke å trå på benet etterpå. Det rettet seg en del etter at jeg hadde sittet med benet på fotskammelen en stund, men jeg kjenner det godt i dag så jeg er forsiktig med å ikke vri på kneet for mye… Så typisk meg å gjør noe sånt, sukk 🙈.

Jeg gikk tom for is i løpet av helgen, og det er litt krise nå som det er sommer og varmt. Så jeg tror nesten at jeg må dra ned til Coop Xtra og kjøpe litt mer litt senere i dag 🍧.

Håper du får en fantastisk mandag 🥰


12 kommentarer
    1. Kjempefint bilde av deg og godpusejenta Vinja 😍 Hun ser bare så snill ut.

      Nadina er jo like gammel som Vinja, og på sine gamle dager har Nadina forandret seg totalt. Hun er som en kattunge. Løper, herjer og leker, og går Hera på 5 år en høy gang 🤣😂 Ikke minst er hun så utspekulert at jeg har ikke sett på maken.

      Bra du oppdaget vannet så tidlig da.

      Is må man ha i varmen.

      Godt vær her også. Lettskyet pent vær, men fin temperatur. Det er så deilig å kunne la verandadøren stå åpen hele dagen, og kattene elsker å få gå ut og inn på verandaen 😊

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei superfin uke ❤😊

      Purr, purr, fra Toril og kattene

      1. Nå som jeg er hjemme om dagen står balkongdøra åpen hele tiden, lukker den bare når jeg drar ut. Så Vinja bor mer eller mindre der ute hele dagen. Tusen takk 🥰 Vinja er ei ordentlig godjente, men er nok ikke så kjapp som hun pleide å være. Hun får noen rapptusser innimellom da. Hadde hun ikke hatt problemet med hjertet sitt vill hun sikkert vært mer aktiv. Huff ja, godt jeg oppdaget vannet for det er ikke noe gøy om det renner ut på golvet. Ha en fortsatt fin mandag, klems 🤗

    2. Så fint bilde av dere! Ja, det hender man må renske opp slik at kondensvannet renner der det skal. Det går endel is nå, – jeg var på Rema og kjøpte en boks med vaniljeis idag. Jeg så at det hadde vært brann nede i Oslo sentrum, i Grensen 17, igår kveld og at de fortsatt holder på med slokking. Da jeg var i Oslo ifjor sommer, var jeg innom Kaffebrenneriet som ligger rett på andre siden av gaten. Bygningene ligger tett, så bra det ikke spredte seg! Ønsker deg en fin mandag! 🤗☀️

      1. Tusen takk 🥰 Da jeg laget meg frokost i sta sjekket jeg om det hadde rent noe mer kondens, men det var helt tørt. Usj, ja den brannen nede i sentrum er skummel, og jeg hørt nettopp på nyhetene at brannvesenet holder på enda. Trikken får heller ikke kjøre der, så det er alvorlig. Jeg kjøpte en eske med pinne is før helgen, så det er mulig jeg heller kjøper en boks med is (pistasj) i stedet for. Holder lenger. Klems og ha en fortsatt fin mandag 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Syntes jo det selv også da vettu 😉 Inne i kjøleskapet skal det være et hull hvor kondensen skal renne ut, og i min er det en stopper som samler opp annet som måtte samle seg der. Blir det for mye renner det på utsiden, som det som har skjedd hos deg og hos meg. Renser du opp rundt det hullet, vil det nok slutte å renne ned i kjøleskapet 😊

    3. Ble en tur til CC i ettermiddag. Har blitt en vanlig runde der med Normal, Pets, Rusta og Spar. Greie butikker alle sammen. Like bortenfor bygges det nytt sykehus og det vil CC tjene på vil jeg mene. Var en kjapp tur i Tønsberg søndag. Har ei kusine der nede men det var ikke grunnen til min reise. Gikk rundt og det var litt liv på brygga hvor jeg tok en matbit. Som venta l det mange fine båter der og enkelte var nok i millionklassen vil jeg mene. Men nå må jeg ringe litt så er det litt nyheter. Ha en fin kveld.

      1. Normal og Rusta er noen av mine favoritter også, og jeg er stadig innom. I tillegg til Nille og Claes Ohlsson. Ja det er nok mye liv rundt om langs bryggene og sjøen nå som det er sommer og varmt ute. Ha en fin tirsdag.

      1. Tusen takk 🥰 Ja is må man bare ha om sommeren, og først i dag fikk jeg kjøpt 2 esker. Kneet er mye nedre, men jeg må nok fortsatt være forsiktig sånn at jeg ikke vrir det for mye igjen. Da er det påan igjen dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg