Katteliv på en regnværsdag

Heisann!

Ute regner det fortsatt, men heldigvis ikke like mye som i går. Tror allikevel ikke at det er helt over enda. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +15,1C.

Regnet har gjort mye ugagn det siste døgnet med oversvømmelser, ras og veier som har blitt ødelagt. Når jeg leser sånt, er jeg glad jeg bor på fast grunn hvor vannet ikke får gjort så mye skade.

Vinja har mer eller mindre bodd ute på balkongen siden i mai, men i går når det regnet og var veldig guffent ute kom hun inn. Plassen på enden av senga mi ble igjen erobret, og hun lå der å koste seg det meste av dagen. Jeg var bare lykkelig over å kunne ha balkongdøra igjen jeg, men utpå ettermiddagen ville hun ut igjen å mjauset veldig bestemt fra dørstokken. Hadde hun vært en normal katt kunne jeg bare ha lukket døra, og så hadde hun sagt fra når hun vil inn igjen. Sånn er det ikke, for hun hater nemlig at døra er igjen når hun er der å lager et voldsomt leven…..

Hver juli måned siden Vinja fikk diagnose på høyt stoffskifte, har hun mistet masse pels rundt halsen og andre steder på kroppen. Noe som har gjort at hun har vært helt uten pels på disse stedene. Første gangen freaket jeg helt ut, men pelsen kom tilbake igjen utover høsten. Hun har røytet i år også, men så langt har hun ikke fått noen bare flekker. I fjor måtte vi til dyrlegen å barbere magen hennes, for den hadde blitt full av tover. I år derimot har det ikke vært så ille. Oppdaget to store tover i går kveld, og jeg tenkte at dette fikser jeg ikke alene. Hun blir helt vill når jeg kommer med saksen, for som regel er det umulig å børste/gre ut disse tovene på magen. Av en eller annen uforklarlig grunn lå hun helt stille i går, og jeg fikk lov til å fjerne den ene av tovene. Kanskje hun tillater at jeg tar den andre i dag, krysser fingrene 🤞🏻.

Planer for denne tirsdagen blir en snartur i butikken, for noen ting jeg selvfølgelig glemte å kjøpe før helgen da jeg gjorde storhandel. Det sto til og med på listen jeg hadde med, men glemte det gjorde jeg allikevel 🙈

Håper du får en fantastisk tirsdag uansett vær der du er 🥰


12 kommentarer
    1. Så fint bilde av henne 🥰

      Vi er også glad vi bor på trygg grunn. Skal regne mer her i ettermiddag og kveld, men vi får se. De melder torden også.
      Regnet visst veldig i natt, men da sov jeg 😉
      Ha en fin dag ❤️

      1. Tusen takk 🤗 Ja med så store nedbærsmenger som kommer nå om dagen, er det nok godt å bo på trygg grunn. Å ikke minst litt unna vassdragene. Dt har roet seg betraktelig her, og akkurat nå skinner faktisk solen også. Klems 🤗

      1. Tusen takk, hjertebarnet mitt det vettu 🥰 Det er som jeg sa til Heidi, at det er veldig godt å bo på trygg grunn når været er som det er nå. Tenker jo på de som ikke er så heldig. Niesen til Bestisen bor i Gjerdrum, der hvor det store raset gikk i fjor. Hun har nå flyttet inn hos Bestisen, da det ikke var så trygt der oppe. Klems 🤗

    2. Fælt at så mange er rammet av flommen. Bare forsikringsdelen blir jo et mareritt når skjemaer skal utfylles og regler tolkes riktig. Men det er ikke den første flommen vi har og sikkert ikke den siste. Gikk bra hos legen i dag men skal tilbake til tirsdag. Legen fant ut jeg har litt høyt blodtrykk så jeg har en jobb og gjøre. Men det skal gå fint litt mindre salt, variert kosthold og litt mosjon må til. V er godt inni august alt og min søster har bursdag til tirsdag. Artig med katter. Ha en fin kveld.

      1. Ja det er veldig mange som er berørt av flommen, og forsikringsselskapene blir og har blitt nedringt vil jeg anta. Ikke så mye de kan gjøre for å hjelpe enda, for man må jo vent til regnet gir seg før man kan reparere å setter ting i stand igjen. Har blodtrykket økt, så bør man nok se litt på hva man spiser i første omgang så er det store muligheter for at den normaliserer seg igjen. Ha en fin onsdagksvled.

    3. Den katten din vet hvordan hun vi ha det altså…Nytter ikke komme med enkle løsninger der. Bra du får stellet pelsen, sikkert ikke kjekt med slik virvar i pelsen…kan jo gjøre vondt kanskje også.
      Ønsker deg en fin fin kveld. Klems..

      1. Vinja er en katt med bestemte meninger, og hun er ikke den letteste å ha med å gjøre når hun slår seg vrang. Å selv om hun er en vakker pusejente, kan hun også være en liten djevel også. Å jeg har arrene på armene som bevis 😉 Ha en fortsatt fin onsdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg