Katteliv og strikkekafé i går

God formiddag!

Ute er det en grå og tåkete dag her i Oslo, i alle fall enn så lenge. Temperaturen ligger på -0,4C.

Dagen startet med at jeg ble vekket av at Vinja kastet opp inne på soverommet. Ikke den beste måten å våkne på, men sånn er det i blant. Da var det bare å komme seg ut av senga og ta fram skurebøtta. Vinja var i fyr og flamme å satt klar i sofaen når jeg var ferdig med å vaske, for medisin i godbit ville hun jo gjerne ha allikevel 😸

I går var jeg oppe tidlig og gjorde meg i stand, og dro av sted til Lørenskog til Strikkekafe på Veiviseren. Jeg hentet først Bestisen og så kjørte vi bort til Lørenskog Hus for å parkere. Det var nesten ikke ledige plasser, og de få som var det var nesten umulig å komme inn på. Andre hadde parkert helt idiotisk i tillegg til tjukke stolper som tok opp plass. Jeg fant til slutt en plass som det var plass til Forden. En av de andre damene kom samtidig som oss og vi heiset sammen opp. Vi ble 5 stykker, og som alltid gikk praten på kryss og tvers over bordet. Jeg holder fortsatt på med sjalet mitt, og fikk tatt en del omganger i løpet av de timene vi satt der. Å jeg klarte å unngå å gjøre feil 😉

Jeg rakk ikke å spise frokost før jeg dro, så jeg kjøpte meg en vaffel med brunost og en dobbel Americano med en gang vi kom. Vaffelen var litt deigete og jeg holdt nesten på å sette den fast i halsen. Neste gang skal jeg be dem om å steke den litt lenger sånn at den blir sprøere.

Før jeg kjørte Bestisen hjem var vi innom garn butikken på Metro. Jeg skulle ha en pakke med sånne lisser man setter maskene over på, og Bestisen skulle se etter mer garn til det strikkeprosjektet hun holder på med. Da jeg fortalte damen i butikken om hva jeg strikket på ville hun se på det, og hun kjente igjen garnet før jeg rakk å si at det var Candyfloss fra Europris 😉

Når jeg kom hjem var jeg sliten i kroppen og øm i skuldrene, så jeg sank langt ned i godstolen og fikk sett de to siste episodene av NYPD Blue innen jeg forsvant inn i drømmeland en stund.

I dag kunne jeg ha vært med Bestisen og kusinen på Seniorkino i Lillestrøm for å se “Kampen om Narvik”, men jeg takket nei. Jeg er ikke så begeistret for krigsfilmer, så jeg bestemte meg for å stå over denne gangen å blir heller med når de viser en annen film.

Planer for denne dagen: Vel jeg har ikke lagt noen, og tar den som den kommer tenker jeg. Det blir nok til at jeg strikker litt mer på sjalet mitt for å få det ferdig. Skal bruke en eller to av lissene jeg kjøpte for å sjekke om det vidt nok enda. Mistenker at jeg må stikke litt til før jeg er i mål 😉

Håper du får en strålende torsdag 🥰

19 kommentarer
    1. Koselig å komme seg litt ut og treffe andre og samtidig få strikket litt! Jeg gikk en runde på ca 3 km idag, – deilig med litt trim og frisk luft. Krigsfilmer er ikke jeg noe glad i heller. De lissene dine hørtes spennende ut, – hva er det? Ha en fortsatt fin dag! 🤗

      1. Ja det er både koselig og viktig å komme seg ut blant andre, i sær nå som jeg ikke jobber mer. Jeg bestemte meg for det før jeg gikk av at jeg ikke skulle sette meg til, men blir med på forskjellige ting. Hadde vært deilig med en tur ut i dag, men jeg tenker at jeg tar det piano å drar ut i morgen i stedet. Disse lissene ser ut som de man får kjøpt i godtebutikken i lakris og jordbær, men er laget i plast. De jeg kjøpte er 1 meter lange, og man bruker dem å sette over maskene på et strikketøy. Det heter “Maskewire” og akkurat de jeg har kjøpt er produsert av AS Villy Jensen i Danmark 🥰

      1. Jeg ser nok mest film her hjemme, men syntes det er koselig og sosialt å sitte i kinosalen. Blir en litt annen opplevelse. Alltid koselig å treffe gode venner, klem 🤗

    2. Endelig hjemme etter en lang dag. Er sjelden på kino – derfor har jeg gått glipp av mange fine filmer. To en skitur i går kveld, den første på 2 år. Kladdeføre så turen ble ikke så lang men jeg så 2 rådyr like foran meg så det var moro. Det er bra at du har bilen ikke alltid lett med det som går på skinner om dagen. Her i byen var det kaos på togstasjonen i dag, signalfeil som skapte kaos, seinere var det togstopp igjen denne gang var det en taxi som sto på tvers av sporet et sted. Så man kan bare håpe på bedre tider. Follobanen er blitt en hodepine og det samme er Fornebubanen hva pris angår. Så ta plass og lukk dørene for det er nesten alltid et tog som går. Ha en fin kveld.

      1. De som styrer vil jo at vi skal bruke offentlig transportmindler, men det er ikke så lett når de ikke går. Jeg syntes det blir en litt annen opplevelse å se en film på kino. Hjemme blir jeg ofte distrahert av andre ting. Så gøy å møte rådyr når man er ute på tur. Ha en fin fredag.

    3. Godt at du ikke strikket feil denne gangen.🤗🧶
      Det blir spennende å se sjalet ditt ferdig.👌🏻
      Jeg likte faktisk filmen selv om jeg heller ikke liker krigsfilmer, siden denne filmen mest av alt forteller en historie.🤗👍🏻
      Ha en flott kveld!🤗

      1. Hehe, det er fort å strikke feil når man sitter å skravler. På sjalet tar jeg enten kastet for tidlig, men denne gangen klarte jeg å dølge med på det jeg gjorde. Bestisen sa det samme som deg om filmen, så jeg ser den nok når det kommer opp for streaming tenker jeg. Klem 🤗

      1. Selv om jeg ser mye film hjemme her, så blir det en helt annen opplevelse å se de på kino. Når de setter opp strikkekino så stemmer vi på x-antall filmer, og da skjer det at de andre vil se en helt annen film enn jeg. På den måten får jeg jo sett filmer, og likt dem, enn jeg normalt ville ha gått på 😉 Ha en fin søndag, klem 🤗

      1. Ja det er akkurat sånn det er, og så kan man få hjelp når man står fast. Flere av de andre er så flinke, og de deler med seg av kunnskapen. Å så er det også det sosiale også 😊 Ha en fin søndag 🤗

    4. Skikkelig kjedelig å bli vekket av dyr som spyr. På slutten var alle dyra mine litt lekk i begge ender, så det ble en del vasking.
      Koselig med strikk, tenkte på at jeg kanskje skal starte med et strikkeprosjekt…men har veldig mye garn liggende. Riktig fin lørdag til deg. Klem <3

      1. Det er ikke den hyggeligste måten å bli vekket på nei, men har man valgt å ha dyr så får man ta det som ikke er så hyggelig også. Kosen ved å ha den veier opp for det. Veldig koselig med strikking, og har man mye garn liggende er mulighetene mange. Ha en fin søndag, klem 🤗

      1. Det blir en helt annen opplevelse å se film på kino sammen med mange andre. Bestisen fortalte at akkurat denne filmen ikke var så blodig. Det var mer fortelling om hva som skjedde osv. Blodige skrekkfilmer/krigsfilmer har aldri vært min greie, så når vennene gikk for å se de ble jeg hjemme. Ha en fin søndag, klem 🤗

      1. Det blir en annen opplevelse å se film på kino, og jeg liker det veldig godt 😊 Man må komme seg ut å se andre med jevne mellomrom, eller blir man sprø tror jeg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg