Katteliv, og så er det på tide å gå på besøk…

Vinja Lillepuzdatter av Skånevik

Heisann og god søndag!

Enn så lenge er det en litt grå dag ute, men det regner i alle fall ikke. Temperaturen da jeg sto opp var på +3,8C og nå litt høyere.

I går var planen at jeg skulle møte Bestisen og dra på Bondens marked i Lillestrøm, men da jeg prøvde å komme meg ut av senga var ikke det så lett. Ryggen hadde slått seg helt vrang, så det krevde at alle muskler i hele kroppen jobbet sammen for at jeg skulle komme meg opp. Så da ble det ikke noen marked på meg dessverre 🙁 Det å sitte var allikevel ikke løsningen, så jeg ruslet rundt inne i heimen  og satt litt før jeg ruslet litt til. Sånn holdt jeg på hele dagen, og mot kvelden slapp det heldigvis litt. I dag er det enda litt bedre, men jeg kjenner at jeg må være litt forsiktig…

Av den grunn får Hortensiaen min stå en ekstra dag, vel stå den henger vel kanskje mer enn den står oppreist. Uansett, så tar jeg den i morgen i stedet, for da har ryggen fått hvile en ekstra dag…

I sommer begynte Vinja og miste masse pels på hver side av magen, halsen og på selve magen. Ikke bare vanlig røyting, nei hun endte opp med å bli helt bar på flere steder. På magen ble det til slutt en megastor klump som dyrlegen måtte fjerne for meg. Dette var noe som skjedde første gangen i fjor sommer, og hva som er årsaken er det ingen som kan svare på. Nå er de bare flekkene dekket med ny pels, og hun er snart tilbake til sitt normale jeg. Allikevel så er det godt synlig på halsen at pelsen ikke har vokst ut enda.

I går var det igjen Maskorama på NRK, og jeg lyttet og forsøkte å finne ut hvem som skjulte seg bak maskene. Jeg trodde jeg kjente igjen Trine Rein bak en av dem forrige gang, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Syntes det er veldig vanskelig denne gangen, og jeg er ikke den eneste som syntes det… 

Nå skal jeg fylle opp kaffekoppen å gå på besøk i bloggblokka, noe jeg ikke har gjort på noen dager.

Håper du får en fantastisk søndag 🥰

 

22 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Vinja ligger på senga mi og dormer seg, i mens jeg sitter ved det lille skrivebordet. Helst ville hun nok ha ligget i fanget mitt, men det må hun vente litt med. Klems 🤗

      1. Ryggen er i ganske bra form igjen, og jeg kan gå og bøye meg uten problemer 🥰 Ja Vinja er en liten flott pusejente. Syntes det er veldig vanskelig denne gangen å gjette i Maskorama. Mange av navnene som panelet foreslår, har jeg aldri hørt om 🤔

    1. Syns Vinja er så nydelig, håper at dette med pelsen går seg til. Fryktelig kjedelig når ryggen klikker slik, håper den blir snart god igjen. Jeg vet hva rygg kan være :(.
      Skjønner ikke, men Maskorama er et program jeg ikke orker, det irriterer mer enn hva godt er – så holder meg unna. Så på Linmo fra fredagen, der hun dissa Lars Berrum fordi han husker dårlig…egentlig ble jeg irritert (høres vist gammel og gnirebitaktig ut nå), men det var forhåpentlig en «greie» de promoterte på…om ikke er det for dumt. Nyt søndagsettermiddagen <3

      1. Tusen takk, hun er en flott pusejente 🥰 Dette med pelsen hennes er merkelig, og ettersom det skjer kun en gang i året er det veldig rart. Hun røyer jo hele tiden, men ikke sånn som det blir i juli/august måned. Jeg tror Maskorama er et program som man enten liker eller så gjør man det ikke. Første sesongen syntes jeg ikke så veldig mye om det, men så har det i grunnen vokst på meg. Når det gjelder Lars Berrum, så tror jeg dette med glemskheten er noe de spiller på i podcasten. Forsto det sånn, uten at jeg har hørt den. Håper du hadde en fin torsdag og at mandagen blir fin, klem 🤗

      1. Tusen takk, ryggen har det helt fint igjen 🥰 Rare greier det med pelsen til Vinja, men så lenge den vokser tilbake igjen får jeg være glad. Selv om det beste hadde vært om det ikke skjedde i det hele tatt. Ha en fin mandag, klem 🤗

    2. Flotte Vinja.🥰
      Håper ryggen har bedret seg utover dagen så du får gjort det du har planlagt. Det er helt håpløst med vond rygg. Da får man ikke gjort stort.
      Nyt kvelden!🤗

    3. Så nydelig bilde av Vinja! 😻 Godt det ordner seg med pelsen og at ryggen din bedrer seg også! 🤗Vondt i ryggen påvirker hele kroppen. Det er moro å følge med på Maskorama, – spennende hvem som skjuler seg bak maskene!

      1. Tusen takk 🥰 Ja dette med pelsen til Vinja er et mysterium, men så lenge det kommer tilbake igjen. Ryggen er stort sett helt fin igjen, og ja det påvirker hele kroppen for man bruker muskler og scener andre steder i kroppen så de blir stive også. Jeg syntes at Maskorama er veldig spennende, selv om jeg ikke klarer å kjenne igjen stemmene. Syntes kanskje det ble litt for dumt med en dukke inni, bør nok helst være en person syntes jeg. Klem 🤗

      1. Ja det var dumt at ryggen skulle krangle, men sånn er det bare… Heldigvis kommer det i alle fall et Bondens marked til før jul, og det har jeg tenkt til å være med på. Klem 🤗

    4. Fint bilde av Vinja <3 Regner jevnt her i dag.. liker best finvær.. 🙂 Ikke sett Maskorama i år.. men skal prøve å få med meg litt.. Har prioritert Skal vi danse..men kan jo se ting i ettertid på Nrk arkivet… Håper ryggen er bedre og at du får en fin kveld 🙂 Klem <3

      1. Tusen takk, hun er en liten Skjønborg 🥰Ryggen min er helt fin igjen, og jeg kan både bøye meg og gå normalt igjen. Det er mange år siden jeg har sett Skal vi danse, har prioritert andre program. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    5. Ikke noe godt med en rygg som krangler. Håper det bedrer seg raskt.
      Så nydelig bildet av Vinja. Hun er jo bare vakker! <3

      Jeg synes også det er vanskelig å gjette, og ihvertfall klarte jeg ikke Fantorangen 😉

      1. Ryggen min er helt fin igjen nå, men det var et par ugreie dager. Tusen takk, Vinja er en nydelig pusejente. I dag er hun litt i dårlig form, og sånn er det innimellom. Maskorama er nesten umulig denne gangen, og jeg syntes kanskje ikke det var rett med en dukke i maskene. Den så jeg ikke komme 🤔

        1. Nei, det gjorde ikke jeg heller, og jeg trodde vi ville få se en person også, men neida. Synes ikke så mye om det jeg heller, men de har visst gjort sånn i andre land også. 😉 Godt at ryggen din er bra igjen. God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg