Katteliv, og ikke noe bortekontor i dag

Image by Gerhard G. from Pixabay

Hei og god formiddag!

Vi er inne i en periode med fint vær igjen, og vi har en skyfri himmel ute med sol som sakte men sikkert krabber oppover på himmelen. Da jeg sjekket temperaturen ved 9 tiden i dag var den allerede opp på +8,4C.

I dag var det meningen at jeg skulle jobbe på bortekontor, men jeg våknet allerede kl 5 i dag og var skikkelig kvalm og ugrei i magen. Så jeg har brukt mye av morgenen til å trimme. Om det er noe jeg har spist, eller om det er kroppen som prøver å kvitte seg med alt usunt jeg har dyttet i meg den siste tiden vites ikke. Jeg håper på det siste, for da går det fort over igjen 🤔

Balkongdøren står allerede oppe, og Vinja har vært ute å sjekket fuglene nede på bakken. En stor humle kom å stanget mot vinduene, til Vinja’s store entusiasme. Hun forsøkte selvsagt å fange den, men akk nei det gikk jo ikke…. Når jeg ser humlene tenker jeg automatisk på Ronja, og savner henne, for hun pleide å fange humlene så elegant med poten sin. Når hun åpnet poten for å se på brumlebassen, ble hun alltid like overrasket når de fløy vekk. Noen påstår at katter ikke viser følelser i øynene/ansiktet, men det kan jeg forsikre om at ikke stemmer.

Satte på en stor klesvask for en god stund siden, og den er snart ferdig. Fikk ikke med alt denne gangen, for jeg har ikke nok plass til å henge opp det siste. Det kommer en dag i morgen også…

Håper du får en fantastisk onsdag 🥰

 

15 kommentarer
    1. Jeg håper virkelig at du snart blir bedre. Det er ikke kjekt å være kvalm og uvel, samme hva det kommer av.
      Herlig med katter altså, og ja, de kan vise følelser, og de har ansiktsuttrykk. Morsomme er de også.
      Ha en nydelig fin dag du også, og masse god bedring ♥♥

      1. Tusen takk 🥰 Kvalmen begynner å gi seg, mens magen fortsatt er litt grinete. Glir nok over utover dagen og kvelden tenker jeg 😉 Ja jeg ser veldig godt på Vinja, og Ronja tidligere, at de forandret uttrykk i ansiktet. Ronja kanskje mer enn Vinja, når hun var i det rampete hjørne 😉

    2. Uff, håper det går fort over!🤞 Jeg var ugrei i magen igår kveld, men er helt bra idag. Ja, nå er det varmt ute! Jeg fikk pottet om noen planter jeg har sådd, for nå er det god vekst. Satte ut noen solcelle-lykter for å se om det er liv i de. Fine Ronja ❤️, skjønner godt at du savner henne! 🥺 Jeg minnes pusen vår som vi mistet for 1,5 år siden, – idag hadde hun hatt bursdag. Godt vi har datteren hennes, og at du har Vinja. 💕 Ønsker deg en superfin dag og god bedring! ☀️🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja det går nok over igjen, ikke så kvalm lenger heldigvis. Jeg har har solcelle-lykter i balkongkassen, og nå som vi har lengre og flere soldager har de begynt å lyse igjen på kvelden. Savnet etter Ronja blir nok ikke borte, for hun var en fin pusejente og veldig rampete 🥰 Veldig glad i Vinja også, og håper jeg får ha henne i noen år til. Ha en fin onsdag 🥰

    3. Ikke godt å få en dag med ugrei mage, håper det går seg fort til. Ellers er det fantastisk å få en soldag. Det er så fint og være til når sola er alene på himmelen. Ser for meg bildet du beskriver, med humla og alt. Skjønner du savner pusen din. Nyt dagen og ønsker deg godt bedring. Klem <3

      1. Tusen takk 🥰 Det begynner å gå den rette veien, så i morgen er jeg nok i form igjen tenker jeg. Det er virkelig en nydelig dag ute, og ikke en sky å se på himmelen. Ronja var ekspert på å fange humler inni poten sin, men de slapp alltid løs igjen. Savnet etter henne kommer nok til å ta lang tid innen legger seg. Ha en fortsatt fin onsdag 🥰

    4. God bedring med magen! Kanskje den bare trenger “hvile”? Skjønner godt at du savner Ronja når det dukker opp slike minner. Fint at du har Vinja, i alle fall. Håper dagen blir bedre og bedre! ❤️

      1. Tusen takk 🥰 Jeg mistenker at kvalmen og magen er en måte å kvitte seg meg all usunnhetene den har fått de siste ukene. Ja jeg kommer nok til å savne Ronja lenge tror jeg, hun var en spesiell pus. Glad i begge kattene og vil savne Vinja når den tiden kommer også. Ronja var rampete og vill, hens navnet, mens Vinja var og er litt dramaqueen 😉

        1. Det blir jo en overgang når kroppen må klare seg med litt mer sunne ting igjen 😉 Jeg har noen ganger lurt på hvorfor mageproblemene mine tilsynelatende blir verre etter at jeg har kuttet ut søppelmaten… Men det er vel en slags avrusing, da.
          Morsomt med en dramaqueen til kjæledyr! 😀

          1. Du er nok inne på noe der, og jeg opplevde noe lignende da jeg sluttet å røyke for mange år siden. Ikke uvel eller noe, men jeg fikk derimot ansiktet fult av kviser. Noe jeg ikke hadde hatt i tenårene da andre hadde dem. Å ja, Vinja er en ordentlig dramaqueen kan jeg love deg. Noen ganger blir jeg nesten oppgitt av henne 🙈

    5. Synd du ble så urven, men håper det går kjapt over 🥰
      Og ja, klart katter kan vise følelser – har hatt en del både hunder og katter opp gjennom livet, og de har alle hatt både forskjellige personligheter og forskjellige måter å uttrykke seg på, både kroppslig og i ansiktsmimikken 😊

      1. Det begynner å komme seg nå, formen altså 😉 Så i morgen blir det bortekontor på denne damen, grøss! Det var en veterinær som en gang uttalte seg om at katter ikke hadde noe utrykk i ansiktet. Han hadde selvsagt helt feil i det…. Kanskje han ikke hadde sett så nøye etter 🤔

    6. God bedring. Starta på fullt på jobben igjen i dag og det var helt greit. Bra vær ute og det merkes på utelivet. Skal til mine foreldre i morgen, jeg og mine søsken skal ta hagen der siste lørdag i april. Håper vi blir flere enn to, vi kan bli 6 hvis begge svogerne mine stiller. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk, det begynner å rette seg nå. I morgen blir det bortekontor på meg, og jeg må innrømme jeg gruer meg litt. Ja det er på tide å rydde i hage og bed nå, så alt er klart. Ha en fin onsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg