Katteliv, og en dag med Miss Marple

Heisann!

I går var det en litt grå dag ute her i Oslo. Temperaturen la seg på -4,3C.

Jeg sov helt til klokken 11 i går, og hadde vel ikke våknet da heller om ikke Vinja hadde kommet å hoppet oppå meg. Hun stakk snuten i ansiktet mitt og mjauset meg inn i øret. Damen var ikke imponert over at mamsen hennes hadde sovet forbi medisinering og helt fram til tid for våtfor. Var ikke noe annet å gjøre enn å krabbe ut av senga og gni søvnen ut av øynene, jesp!

Når jeg først var oppe fikk jeg fart på meg selv, og fikk i gang en maskin med klær. Noe jeg egentlig skulle ha gjort for et par dager siden… Kjenner jeg må skjerpe meg, sånn at jeg ikke blir sånn at jeg utsetter alt å blir dorsk og lat nå som jeg ikke jobber mer 🙈

I mens vaskemaskinen dura i vei, gikk jeg løs på de store pappeskene fra ODA. De måtte rives opp sånn at jeg får de inn i papirkonteineren. Jeg sleit for de var veldig godt limt sammen, men jeg ga meg ikke å til slutt var begge i passe store strimler. Skulle ønske at alle gjorde det samme, for da ville det være plass til alle som vil kaste papir og papp. Skal ikke ta alle under en kam, men noen gidder ikke og bare bøyer pappen nok sammen til at de går igjennom sprekken. Å da blåser de seg opp inne i konteineren sånn at ingen andre kan kaste noe. Det var dagens sure oppstøt 😉

Jeg holder på å skifte hud på fingrene igjen, og da kan jeg ikke strikke. Garnet henger seg fast i den løse og tørre huden, og det er bare ubehagelig. Så derfor har mye av dagen blitt tilbrakt foran tv skjermen, hvor det ble Agatha Christie maraton med Miss Marple. Har jo sett alt sammen før, men helt greit å se igjen 😊

Senere i dag, om ca 11 timer, skal jeg til frisørdamen og klippe meg. Jeg gleder med som et barn til å få ordentlig fasong på fjonene igjen. Skal bli interessant å høre hva hun mener om mine forsøk på å klippe meg selv 🙈

Er du fortsatt våken ønsker jeg deg en riktig god natt, ellers blir det god dag 🥰

15 kommentarer
    1. Ble en skitur i går kveld samme runden som på fredag. Men i går med hodelykt av den grunn av at en del av løsløypa var mørklagt. Det gikk greit men pga av mildvær som kommer blir de en stund til neste gang. Plastbrukken i hverdagen er et problem vil nok gå bra hvil man klarer seg med mindre av det. Ta med sekk, handlenett eller veske når man handler, man tjener litt på det. Men ikke så lett når det gjelder matavfall og søppel samt når man skal fryse ned brød. Nye vaner bør man venne seg til. Slike handlenett er jo kjempefine og det bruker jeg mye av. Ha en fin dag.

      1. Så bra at du kom deg ut på skitur i går. Blir det mildvær blir jo ikke løypene så gode. Jeg prøver å ta med handlenett hjemmefra når jeg skal i butikken, men det hender nok at jeg synder 😉 Ha en fortsatt fin tirsdagskveld.

    2. God moregen. Det er godt å sove til en våkner av seg sjøl noen ganger, nå vart du riktig nok vekt av mjauing. Syns du har vært flittig og flink, tror fort jeg hadde blitt sid i rompa og latt humla susa :). Alltid greit når folk greier å huske på at dem ikke er aleine i verden :). Ønsker deg en riktig fin dag. Klem <3

      1. Ja kroppen og hode trenger å sove ut i blant, ellers blir man nesten som en zombie. Man må komme seg opp av godstolen og ut av døra hver dag, ellers blir man fort en sidrompa dame som til slutt syntes det er skummelt å gå ut 🙈 Ha en fortsatt fin tirsdagskveld 🤗

    3. Godt Ã¥ fÃ¥ sovet skikkelig ut, – da trengte du det sikkert! Helt enig med deg i at papp bør deles opp, – jeg skjærer de gjerne opp med en litt stor kniv. GrÃ¥tt her ogsÃ¥, men heldigvis mildere enn det har vært! Jeg vasket gardiner igÃ¥r. Her henger fortsatt julegardinene oppe, sÃ¥ mÃ¥ fÃ¥ byttet de ut med de jeg vasket. Kos deg hos frisørdamen og lag deg en fin dag! 😀

      1. Godt jeg fikk sove ut i går, for til i dag ble det dårlig igjen 🙈 Det hadde nok vært smart å bruke kniven på pappen. Problemet er at jeg klarer ikke den lyden den lager, grøss 😂 Jeg må snart bestemme meg for hvilke gardiner jeg skal henge opp… Har litt forskjellig å velge i 🤔 Ble veldig hårkort i dag, og det var så deilig. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    4. Hei på deg 🙂 Så bra at du har sovet så godt! Papp tar betydelig mindre plass i containere når den er revet opp, ja. Stor forskjell! God klippings! 😀

      1. Ja det er på tide folk skjerper seg og river eller skjærer opp pappen sin. Nå har jeg blitt hårkort, og det var så deilig. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

        1. Samboeren min var flinkis da han bar ut pappsøpla vår i går, rev sund og delte opp all pappen😊 Sikkert en god følelse med nyfrisert hår inn i onsdagen, da. Klem 😊

      1. Uten alarm har jeg ikke noe problem med å sove lenge dessverre. Jeg er et utpreget D menneske skjønner du 😉 Miss Marple er sånn koselig britisk krim 🤗

    5. Deilig Ã¥ fÃ¥ litt god søvn, hÃ¥per du har hatt en fin dag…Godt Ã¥ rydde litt ja. Folk bare tenker pÃ¥ seg selv..
      Klem fra meg 🙂

      1. Når det gjelder å skjære opp papp er mange egoister dessverre. Dagen i dag har vært fin, og jeg har blitt hårkort igjen. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg