Katteliv, fortsatt au i kroppen, og så er Stjernekamp ✨ tilbake i kveld

Image by Andreas from Pixabay

Heisann!

Ute er himmelen knall blå og solen holder på å krabbe opp bak skogen. Temperaturen ligger på +13,4C nå tidlig på formiddagen.

Like greit å få unna det negative først, og det er at jeg er fortsatt ganske stiv i nakken og ryggen. Kanskje en aning bedre, men ikke så veldig mye. Jeg har noen øvelser jeg pleier å gjøre, som jeg fikk av min manuell terapeut en gang, som forsiktig myker opp stive muskler. Greia er bare å ikke overdrive, men ta det forsiktig så vil det løsne opp igjen. Etterpå skal jeg ta meg lang og varm dusj, som også gjør litt godt.

Vinja har holdt på å mase om våtfór i en halvtime, men hun får vente en stund til. Så oppdaget hun at hun hadde fått ny sand i toalettet sitt, så nå holder hun på inni der og sparker. Får bare krysse fingrene for at hun ikke har sparket ut en haug på gulvet, for det skjer jo i blant. Du syntes kanskje jeg er streng med henne, men jeg vil hun skal forstå at det ikke bare er å mase å så kommer ting servert…

Jeg gleder meg sykt til i kveld, for da er nemlig Stjernekamp tilbake. Var veldig spent på hvem som skulle være med i år, og ikke minst om jeg hadde hørt om dem. For jeg må innrømme at jeg er ikke helt oppdatert på de yngre artistene. Det ser ut til å være sånn 50/50 denne gangen. Har fulgt programmet fra første sesong og ble helt hekta. 

Dette er denne sesongens deltakere:

Aleksander With, Mia Gundersen, Stian «EHI» Ehiabhi Omole Jensen, «Mari Bella» Eriksen Bølla, Martin «Damien» Bråthen, Elle Maija Klefstad Bær, Odd René Andersen, Lise «Melis» Mæland, Adrian Sellevoll, og Tone Damli.

Skal du se på Stjernekamp, eller er det Skal vi Danse som interesserer deg mest?

Planer for dagen: Jeg har tenkt å gå meg en liten tur, om så bare rundt blokkene. For selv om jeg er stiv i kroppen må jeg røre meg litt, og rundt om her finnes det jo noen krakker jeg kan sette meg på å ta en hvil om jeg trenger det 😉

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰


13 kommentarer
    1. Håper kroppen din blir bedre 🥰 Her er det oppholdsvær, lettskyet og litt sol innimellom. Temperaturen ligger på +14 grader i dag.

      Gleder meg til Stjernekamp i dag. Heier litt på Alexander With. Han sang i TenSing-koret som jeg dirigerte på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Var konfirmantlederen hans da han var på konfirmantleir.

      Han var den gangen bestevenn med sønnen til Rune Bratseth. De to knektene spilte meg et puss. Jeg hadde hatt nattevakt, og sov litt lengre på dagen. Spurte de to om de kunne være så snill å smøre matpakke med en brødskive med brødskive til meg. De skulle være snille. Fikk matpakken, og skulle til å spise. Den brødskiven med brunost var ikke god, for under brunosten var det ketchup 🤢 Gjett om de to guttene der lo da 🤣😂 De andre konfirmantene og lederne holdt også på å le seg skakk.

      Passer på å minne ham om det når jeg møter Alexander i byen .

      Ønsker deg en superfin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg har ventet lenge på Stjernekamp for forrige sesong prioriterte NRK Fotball, tror jeg det var. Artig historie om Alexander With, og jeg godt tenke meg at de to kostet seg storveis over det pusset 🤣 Ønsker deg en nydelig lørdag, klem 🤗

    2. Så fint at du gleder deg til tv’n, det er så fint å glede seg. Jeg er ikke så flink til å se på tv, men vurderte om jeg skal se på «Skal vi danse». Har aldri sett på det tidligere. Nå skal jeg en tur ut her, handling for moren min.
      Ønsker det masse god bedring og en riktig fin lørdagskveld. Klem <3

      1. Jeg har noen faste program som jeg alltid må få med meg, og Stjernekamp er et av dem. Jeg syntes alle artistene gjorde bra fra seg i går, i de låtene de selv hadde valgt. Etter hvert som de må teste seg på de forskjellige kategoriene kan det bli forskjeller. Så på Skal vi Danse for mange år siden, da det var nytt. Nå syntes jeg ikke det er så spennende lenger. Høsten og vinteren er jo tid for å kose seg inne med tv og strikketøyet. Ha en fin søndag, klem 🤗

    3. Masse god bedring, håper det hjelper med en tur ut og strekke kroppen. Kos deg masse med TV og nyt. Jeg heier på Odd Rene fra Fredrikstad…Synger veldig bra..Hørt på ham mange ganger.
      Klems…

      1. Tusen takk 🥰 Det har så smått begynt å løsne oppe i nakken, og det hjalp nok med øvelser og en liten tur ut i går. Jeg har ikke noen favoritt denne gangen, men Odd Rene er god så jeg tror han kan gjøre det bra. Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg syntes alle artistene gjorde en bra fremføring i går, og ingen skilte seg akkurat ut. Det kommer nok når de skal prøve seg på de andre kategoriene. Klems 🤗

    4. God bedring! 🤗 Det pleier å hjelpe å ut og bevege seg litt, så håper det hjalp litt! Noen kjente og noen ukjente i Stjernekamp. Jeg liker så godt Skal vi danse, så blir nok det på meg ikveld. Jeg var på besøk hos noen idag, og der var det en liten chihuahua. Veldig søt, bjeffet masse og mindre enn en katt. Liker all slags dyr, så det var kos. 🐶 Ønsker deg en fin lørdagskveld! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Det hjalp en god del og komme seg ut i går i tillegg til strekk øvelsen mine. Det har løsnet litt oppe i nakken, og jeg føler at det er ikke så stivt som det var. Første programmet av Stjernekamp pleier som regel ikke gi noen indikator på hvordan artistene er, for de har valgt låtene selv. Når de må teste seg i de forskjellige andre kategoriene blir det nok mer merkbart. Har ikke noen favoritt i år, men det kan jo fort forandre seg 😉 En nabo hadde en Chihuahua, og var innom da kattene mine var noen måneder gamle. De var allerede da omtrent like store. Jeg liker også alle slags dyr, og det er flere som har hunder som det alltid er koselig å hilse på. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    5. Jeg er lei av “skal vi danse” og ser heller på herlige Stjernekampen 😀 Noen mindre kjente og noen veldig kjente i år 🙂 Spennende! Savner dommer Mona! Hun ER liksom stjernekamp hun 🙂

      1. Jeg pleide å se på Skal vi Danse da programmet var relativt nytt, men ble også lei etter hvert. Det var noen artister jeg ikke hadde hørt om denne gangen, men nå har man sjansen til å bli det 😃. Helt enig, savner også Mona. Jeg vet ikke om noen som lever seg sånn inn i musikken og samtidig viser det så tydelig. Ha en fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg