Katteliv, au i kroppen og så er det jo fredda igjen 🎉

Image by Irina_kukuts from Pixabay

Hei og god formiddag!

Ute skinner solen og det er ikke en sky på himmelen, så dette blir nok en fin sommerdag. Litt kjølig enda i skyggen med bare +15C, men det er bare godt syntes jeg.

Sjekket akkurat med Bestisen for å høre hvordan det var med Felix the Cat. Han lå ute på balkongen og koste seg å så ut til å ha helt fint. Hun hadde ikke sett på såret hans enda, men skulle til å rense det igjen. Det var så godt at vi fant han, og at han har det bra 🥰

Nakken min som var så vanvittig stiv i går er bedre i dag. Med bedre mener jeg at jeg ikke har noe problemer med å snu på hode, men ellers er verken den eller skulderen min i humør. Jeg har gjort noen øvelser for å se om jeg klarer å få litt bevegelse tilbake, men så langt er det ingen endring.

Da jeg dro opp rullegardinene i dag, sto årets måke unge på gresset rett ovenfor å kikket på meg. Den var blitt ganske stor, og hvis reven ikke kommer å tar den så er den forhåpentlig snart på vingene. Da håper jeg også at vi ikke får et kull til, for foreldrene er ganske hissige og går til angrep så fort man går ut av døra. 

I går ladet jeg opp batteriet på mitt Olympus Pen kamera, for nå tenkte jeg at jeg skulle begynne å bruke det litt igjen. De fleste bildene jeg tar er nok med mobilen, men det er greit å bruke kamera innimellom også. I alle fall om det er noe som er litt lenger unna. Trodde kanskje jeg måtte stille inn både dato og klokkeslett mm igjen, men det slapp jeg heldigvis.

Nå kom Vinja inn fra balkongen å mjauet til meg, og det betyr at hun mener at det er på tide med våtfór NÅ. Hun er litt tidlig ute, så jeg får prøve å distrahere henne til å tenke på noe annet i alle fall 1 time til. 

Planer for denne dagen: Jeg må en tur i butikken for å kjøpe inn melk, egg, frukt og kattesand. Så burde jeg vel også forsøke å klippe ned noen grener på Soleiebusken min, for de har blitt så lange. Der den står kan den ikke få bli så stor. Har jeg sagt det før at jeg skal klippe grenene, stemmer nok det men jeg kom aldri så langt 🙈

Håper du får en fin fredda 🥰

 

8 kommentarer
    1. Greit å ha et kamera å bruke også! Mitt forrige ble det noe galt med utløseren, så burde ha kjøpt meg et nytt. I natt var det faktisk helt nede i 2 grader her, men nå er det bra temp og sol/overskyet om hverandre. Koselig med litt hagearbeid. Ønsker deg en fin fredag! 🥰

      1. Jeg kjøpte meg dette Olympus Pen E-10 kamera for noen år siden, da speilrefleksen ble for tung å bære med seg. På Olympus kamera kan jeg skifte linser også, og det lettere. Begynner å blåse og komme litt flere skyer her nå, men det er fortsatt fint ute. Ha en fortsatt fin fredag🥰

    2. HÃ¥per resten av fredagen din blir flott og fin! 🙂 Vi hadde en heftig start pÃ¥ dagen, med brann oppe i fjellene her, men det ser ut som vi “gÃ¥r klar”. Jeg savner ogsÃ¥ kameraet mitt nÃ¥r jeg er her i Spania. FÃ¥r sååå mye finere bilder av naturen spesielt, med min Olympus. 🙂

      1. Jeg hadde en fin fredag. Nå er jeg med Bestisen til dyrlegen med Felix. Benet var ikke bra, og nå er han inne til røntgen. En tidligere har leilighet hvor de kunne se bort på brannen, og hun snappet om det. Olympus kamera tar veldig fin bilder, og har mange funksjoner til å være et sånt lite kamera.

    3. Bra Felix kom til rette da.. 🙂 Jeg liker best å ta bilder med kamera.. men til nød bruker jeg mobilen..ikke så gøy det.. God bedring med nakken..sliter med min også..kjedelig ! God helg videre <3

      1. Stor lettelse at han dukket opp igjen. Han haltet da vi fant han, og da han ikke var bedre i dag kjørte jeg Bestisen til dyrlegen. Nå er han inne til røntgen, så får vi se… Det er lettest å bruke mobilen, som tar gode bilder. Allikevel tar nok kamera bedre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg