Katteliv 😺, julegardiner og juletrær 🎄

Årets juletre er satt opp

Heisann og god dagen!

Ute er det nesten blå himmel, og vinden som vi har hatt besøk av de siste dagene har nå blåst seg bort. Temperaturen ligger på -1,8C.

Arbeidsdagen min er allerede godt i gang, og jeg har snart bare 1 time igjen å jobbe. Akkurat nå tok jeg meg en forsinket frokost. Jeg satt og sammenlignet noen lister, og ville bli ferdig med dem innen jeg spiste. Det tok dessverre lenger tid enn jeg hadde trodd, så derfor har jeg slått sammen frokosten og lunchen. Ikke helt ideelt, men sånn blir det bare i blant.

Formen min er mye bedre i dag, ingen feber og snufsete nese og halsen er også tilbake til normalen. I går kveld trodde jeg nesten at det skulle bli verre igjen, for jeg frøys, kroppen verket og jeg følte meg helt energiløs. Så kom jeg på at dette er også symptomer jeg får når jeg har blitt kald. Det ble jeg nemlig da jeg var ute å handlet i går… Innen jeg gikk å la meg var formen heldigvis tilbake til normalen igjen. Å, som jeg gleder meg til vinteren “NOT”, med kulde osv.

Tidligere i uken så jeg at Vaktmesteren hadde hentet juletrærne til Borettslaget, og jeg var spent på når han kom til å sette de opp. Nå på formiddagen var han i full gang med å feste de i holderen og henge på lys. Som seg hør og bør så blir de nok ikke tent før til helgen. Bilde har jeg tatt igjennom noen ikke altfor rene vinduer og zoomet, så det er ikke av beste kvalitet.

Vinja ble helt i ekstase i sta, for Nøtteliten satt på vannbrettet og koste seg med noe h*n hadde gjemt nede i Tujaen min, og som den hadde hentet opp. Vinja spratt opp i vinduskarmen og nærmest kastet seg mot vinduet, uten at Nøtteliten blunket en gang. H*n kikket så vidt på henne og fortsatte å spise på det h*n hadde. Vinja skulle gjerne ha hilst personlig på Nøtteliten, men det var nok ikke en god ide, hihi.

Når jeg er ferdig å jobbe i dag, blir det og stryke å henge opp julegardinene. Jeg begynner med de som jeg kjøpte i går som skal på soverommet og kontoret. Så går jeg ned i kjelleren og henter de andre. Stuegardinene trenger ikke å strykes, og kan bare henges rett opp. Jeg sa i går at jeg skulle teste ut Domestos på dusjveggene i dag, men vi får se om jeg har noen energi igjen etter at gardinene er oppe. Kommer en dag i morgen også 😉

Håper du har og fortsatt får en flott tirsdag 🥰

 

 

14 kommentarer
    1. Masse gøy å følge med på og morsomt med å pynte til jul.
      Jeg har blitt syk, feber og tett nese og hodepine..Typisk luftsveisinfeksjon som alle har nå…
      En eller annet type covid.
      Ha en fin dag videre..:-)

      1. Ja nå er det nok å drive med for meg, og frk Pus følger med på det som skjer ute. Huff da, er det din tur nå. Ønsker deg en riktig god bedre, og håper det går fort over igjen. Klem 🤗

    2. Så godt at formen er bedre! 🥰 Jeg hengte opp ei adventsstjerne, men den andre må jeg ha ny pære i, – satte også opp et par lysestaker + ei lyslenke i hekken ute. Den ene naboen har tent lysene, men her også venter vi til helgen.🕯️Ha en fortsatt fin tirsdag! 🤗

      1. Jeg har ikke fått hengt opp noen belysning enda, eller satt fram adventstingene. Formen ble veldig dårlig igjen i går med feber alt som hører med. Skal gå ned å hente de opp i ettermiddag, og sjekke at de fungerer. Jeg syntes også at det er litt vel tidlig å tenne julelysene ute og stjerner i vinduet, og venter til søndagen. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    3. Jeg slår alltid sammen frokost og lunsj, og synes det er ganske praktisk. Men jeg står nok opp noen timer senere enn deg 😉 Koselig med juletre utenfor. Det kommer opp et ute på lekeplassen med utsikt fra stuevinduet mitt snart også. Skjønner godt at Vinja ble ivrig 😀

      1. Det er kun de dagene jeg er på jobb nede på kontoret at jeg får spist frokost og lunch separat. Ellers så blir det nok slått sammen her også. Vi er et stort borettslag, med 8 eller 9 blokker med en vei i mellom så vi har flere juletrær. I fjor satte de opp litt mindre enn hva de pleier på grunn av strømprisen. Jeg er veldig glad for at de valgte å beholde deg jeg ser fra mine vinduer. Ja det ble fart i Vinja når Nøtteliten dukket opp, det var stor stas. Klem 🤗

    4. Godt å høre at formen er bedre.🤗
      Det blir nok veldig koselig i stua når julegardinene kommer opp.🤩🎅🏻
      Jeg skal også få hengt opp mine før helga.🎅🏻

      1. Det ble dessverre kortvarig med den gode formen, for i går våknet jeg med feber og alt som hører med til forkjølelse. Ja bare det å få hengt opp julegardiner øker kosfaktoret ganske mye. Klem 🤗

    5. Får håpe du føler deg bedre i morgen. Noen ganger, les: ofte, tar ting lengre tid :). Godt og ha gjort det du har klart. Kos deg med en ny dag i morgen. <3

      1. Det tok nok lenger tid å bli frisk, for etter en oppgang i formen på tirsdag datt ned ned igjen for fult på onsdagen. Jeg ble nå i alle fall ferdig med gardinene, så får resten bare komme litt etter litt. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    6. Ute er det drittvær men godt det er regn og ikke snø. Det er mildt og trafikken flyter bra nå. Fortsatt ikke hørt fra pc-mannen fra Ontech men håper han ringer i morgen. I går var det sist store sjauen i huset i Lier, fikk med meg noen bøker + en bibel etter min oldemor. Den må være fra tidlig 1900-tallet for det er gotisk skift, fikk en bibel til fra 1957. Men det er nok med en av de. Fant også gamle lærerbøker fra 1920-tallet som min søster tok. Det var noen i koret som ville se på de. Har 2 dager fra og må handle gode vintersko, har kun joggesko og er langt fra optimalt nå. Håper du er i bra form igjen. Ha en fin kveld.

      1. Her oppe i de stormfulle høyder har snøen bare lavet ned, men nede mot Oslo sentrum vet jeg at det har regnet og er bart over alt. Akkurat nå laver snøen ned igjen. Så dumt at du ikke har fått orden på nettet ditt enda. Jeg har min oldemors bibel også, og den er fra 1800-tallet en gang. Er nok greit med noen gode vintersko utover nå, noe jeg skulle hatt selv også. Ha en fin torsdag.

    7. Så godt at du er i bedre form.
      Jeg blir veldig frossen, og føler meg syk når jeg blir veldig sliten. Har vært litt sånn enkelte dager ☺️
      Blir spennende å se gardinene oppe 😀
      Handlet gardiner selv i dag ☺️

      1. Formtoppen ble kortvarig dessverre, for i går onsdag våknet jeg igjen med høy feber og en forkjølelse som ikke ville gi seg med det første. Kan være at det var at jeg strakk strikken litt langt da jeg holdt på med gardinene. Ja, jeg føler meg også syk når jeg blir sliten, men også hvis kroppen har blitt kald. Jeg skal ta noen bilder til helgen når jeg forhåpentlig har fått opp det meste av pynten. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg