Kan jeg få litt av salamien din 😻

Vinja the cat

Heisann og god søndag!

Etter regnværet, som var velkomment, på fredag fikk vi kuldegrader og is i går. I dag daler det ned noen snøfnugg innimellom. Temperaturen ligger på -0,1C.

Jeg er dårlig på å spise frokost/lunch ved kjøkkenbordet. Som regel så pleier jeg å ta med meg maten inn i stua, hvor jeg enten har slått på tv eller sitter å høre på Podcast. Vinja kan nærmest ligge i dvale på senga mi, men i det jeg setter baken ned i godstolen med maten sitter hun klar på fotskammelen å tigger. Veldig ofte er det mat hun ikke liker, men det stopper henne ikke fra å tigge… Bilde er fra i går, men klarte jo ikke fange henne i det hun prøvde å stjele en skive salami. Som hun liker veldig godt, og passer jeg ikke på setter hun tennene i ei skive og hopper ned på golvet. Hun pleide aldri å tigge å forsøke å stjele mat når Ronja levde. For da var det hun jeg hele tiden måtte redde maten min fra. Etter at Ronja ble borte har Vinja forandret seg, og gjør ting hun aldri gjorde før.

Har ikke spist noe enda i dag, men tror ikke hun bryr seg i dag for hun er litt småkvalm, men man vet aldri…

Kattedoen burde ha vært skura skikkelig ned for lenge siden, men jeg har utsatt det. Har jo vasket lokket med jevne mellomrom men utsatt bunnen. I går tenkte jeg at nå kunne jeg ikke vente lenger. Rensket den for det som hun hadde lagt fra seg det siste døgnet, og tømte resten av sanden i en pose. Så skura jeg delene til de nærmest skinte. De var ikke helt tørre etter at jeg hadde gått over med en fille, så jeg lot dem lufttørke en stund. Da kom Vinja og hun sto nærmest å trippet så jeg jeg tok føneren og blåste de tørre sånn at doen kunne fylles med sand igjen. Jeg kjøpte jo en eske med sand om fredagen, så nå er det mer enn nok sand i for en stund framover.

Jeg har jo ikke det største badet, så det er litt kronglete når doen skal vaskes. Det går derfor hardt utover ryggen. Noe det også gjorde i går, men heldigvis så rettet det seg utover dagen 😊

Strikketøyet ligger rett ved siden av meg, og jeg tar det fram og strikker noen omganger i løpet av dagen. Sokk no 1 ble ferdig på fredagen, og nå er jeg forbi hælen å ca halvvegs til tåfellingen på no 2. Regner med at jeg blir ferdig med den i løpet av dagen. Skjønner ikke hvorfor jeg har gruet meg sånn til å strikke sokker, for dette har jo gått over all forventning. Det var vel dette med hælen som har holdt meg tilbake, men det gikk jo som en drøm 😉

I går begynte jeg å se igjen gamle sesonger av Mesternes Mestere, og det har jeg fortsatt med i dag. Akkurat nå er jeg på sesong 12, hvor bl.a. Aksel Lund Svindal, Olav Johan Koss, Magnus Midtbø og Cecilie Leganger er med. Det er så lenge siden jeg så det, så det blir nesten som å se det for første gang 😊

Håper du får en flott søndag 🥰


16 kommentarer
      1. Ja det kan man trygt si, og når jeg endelig tror jeg har skjønt hvordan de tenker så overrasker de 😉 Har ikke sett det programmet, men det høres veldig interessant ut. Klems 🤗

    1. Fine Vinja! 😻 Her kommer pus til meg når jeg sitter ved bordet, i håp om å få noe godt! Jeg gruet meg også for hælen på sokker, men går greit når man kommer inn i det. Nå er det så lenge siden, så må lese oppskriften igjen. 😊
      Kos deg med strikking, – blir det her også idag. Ha en fin søndag! 🤗

      1. Vinja har blitt en liten snik, som jeg elsker over alt på denne jord. I dag kom hun ikke, for hun var litt småkvalm på formiddagen. Nå har hun tødd opp igjen. Jeg fant en enkel oppskrift på hæl inni et papirbånd fra Viking Raggen garn, som var veldig lett å følge og som nå sitter. Har prioritert å gå på blogg besøk i dag, noe jeg har syndet med noen dager. Nå skal PC’n legges bort å jeg skal ta fram sokken igjen. Ha en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Hun er en søt liten engel med glimt i øyet. Ja både Vinja og jeg liker salami, så det gjelder å passe på. Nå har jeg vært på blogg besøk til alle jeg føller, og det er på tide å ta fram strikketøyet. Klems 🤗

    2. Jeg har også en kattedo i hus som må ha en vask før den skal flytte hjem. Nå har jeg halvveis i perioden med lånekatt, altså naboens katt på besøk mens eieren er på ferie. Da jeg leste innlegget ditt, kom jeg på at hun sikkert setter pris på å få tilbake kattedoen like ren som da den flyttet inn her sammen med Miri. 😀

      1. Tenker nok at naboen din blir veldig fornøyd når doen kommer ren tilbake igjen 🥰 Jeg har vært dårlig med å gå på besøk i det siste, og hadde ikke fått med meg at du hadde fått en 4 bent gjest på besøk. Det er masse kos med katt, så det blir kanskje litt rart når den flytter hjem igjen?

    3. Skjønne Vinja ♥️ Jeg er heller ikke flink til å sitte ved spisebordet og nyte mine måltider. Nei, da setter jeg meg heller i sofaen. Og gjerne da med en tiggende Embla ved min side 🤣

      1. Hihi, da har vi like rutiner der 😉 Jeg syntes det er hyggelig å kunne sitte i stua og spise, og da får det blir med Vinja som tigger. Hun er en herlig katt, og jeg kan knapt forstå at om noen måneder så blir hun 15 år. Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ingen fare, jeg gir henne ikke salami selv om hun gjerne vil ha det. Det er helt klart ikke bra for henne, så det er derfor jeg må passe på at hun ikke stikker av med en skive. Ha en fin mandag, klem 🤗

    4. Den hadde lyst på saltpølse ja. Godt når man får unne sånne vaskegreier og kan kose seg med strikking i stedet. Det er slett ikke dumt å strikke sokker. Jeg også grudde for de helene, men det går da så fint så. Kos deg videre mot vår. Klemsiklem 🙂

      1. Ja hun kom i dag også for å tigge etter salami, men fikk ikke noe. Kattedoen trengte virkelig en skikkelig vask nå, og jeg må nok skjerpe meg heretter å ikke la det går for lang tid til neste gang. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg