Kan jeg bruke engangshandsker?

Image by 💚🌺💚Nowaja💚🌺💚 from Pixabay – fairy-peacock

Heisann!

Jeg begynner med værrapporten som vanlig, som kan fortelle at himmelen er ikke like blå i dag men solen er da framme allikevel. Temperaturen ligger på +18,8C i solen.

I går hadde jeg en deilig og lat dag, hvor jeg gjorde minst mulig. Vel jeg fikk farget håret mitt som jeg fortalte om, og selv om det ikke ble helt som jeg håpet er det jo litt farge opp i der. Ser det veldig godt når lyset skinner på det. Jeg elsker late dager innimellom, og jeg har ingen problemer med å ikke gjøre noe annet enn å sitte i en stol eller sofa med lukkede øyne å drømme meg bort. Jeg har alltid vært sånn, og helt ærlig så tror jeg at jeg trenger det innimellom. Andre igjen ville kanskje bli sprø av å ikke ha noe å foreta seg.

Denne dagen skal jeg ikke synke ned i godstolen eller sofaen, niks jeg har helt andre planer. Akkurat det skal jeg fortelle mer om senere i dag tenker jeg 😉.

For tiden driver jeg å skifter hud på fingrene igjen, og denne gangen er det ganske ille. Hver dag og flere ganger om dagen må jeg klippe vekk løst skinn. Det er ikke vondt, bare veldig ubehagelig og ikke noe pent å se på. Jeg som er så glad i å drive med håndarbeid, kan ikke ta i det for jeg henger hele tiden fast i garnet. Prøver å smøre med håndkrem, men det hjelper bare en liten stund. I dag skal jeg prøve å bruke engangshandsker, for å se om det går ann å hekle med de på. Hvis ikke, må bare håndarbeide ligge inntil utbruddet er over igjen. For det går over igjen, noen ganger ganske fort i mens andre ganger igjen kan det ta uker. Jeg har hatt dette siden jeg var tidlig i 20 årene, og ingen hudleger har klart å finne en kur for dette. Fant selv en norsk produsert krem som heter AGROSAN, som lindrer og gjør utbruddene kortere. Så nå går jeg å smører meg flere ganger om dagen…

På tide å klappe igjen laptoppen og få seg litt å spise, før jeg fortsetter med dagen 😊.

Håper du får en fantastisk mandag 🥰

12 kommentarer
    1. Det er viktig at man bruker håndkrem etter at man har brukt engangshansker. Kom nå hjem fra en liten tur i skogen og lå 45 minutter i hengekøya mens jeg spiste kjeks og drakk Telemark bonaqua. Fant en herlig liten dansk serie på nrk.no som heter Strikkedilla – 2 danske damer besøker4 land i Norden og oppsøker strikkemiljøer. Tror du vil like den siden du strikker så mye. Anbefales. Det er snart juni med feriepenger og stress. Penger gjør mere trygghet enn lykke tror jeg. Hverdagen og sommeren blir nok litt oversikt for dama fra Agder som vant ca 200 mill kr på Vikinglotto på 17 mai. Man kan drømme – men drømmer er bekymringer som sjelden blir fakta. Ha en fin kveld.

      1. Jeg må nok smøre hendene mine uavhengig om jeg bruker hansker eller ikke. I alle fall nå inntil utbruddet er over. Har faktisk sett det programmet du nevnte, og det er bra. Ha en riktig god natt.

    2. Godt å få slappet ordentlig av innimellom! Bra du har funnet noe som hjelper på hendene, – ikke noe greit når de flasser. Kan tenke meg at garnet henger fast ja. Håper hanskene hjelper når du skal hekle! 🥰 Her har det vært overskyet i hele dag, og i natt hadde det vært såvidt på minus, men det skal visst bli veldig varmt utover i uka.☀️

      1. Uten Agrosan hadde disse utbruddene vært helt ulidelige. Det fungerte helt fint med engangshansker i dag. Litt trælete i starten, men så gikk det greit. Klems 🤗

    3. 18,8+ er deilig er noen dager siden det var så varmt hos oss :=) trasiggt med slike hender ,jeg anbefaler honningkrem,jeg kjøper med svigermor til min datter ,ser ut som vaselin og det heler godt på bare et par dager,

      1. Det er slitsomt når disse utbruddene kommer, men det er bare å la det få sin gang. Takk for tipset angående honningkremen, det skal jeg prøve. Klem 🤗

    4. Fin temperatur da.🤩🌞
      Håper engangshansker fungerer slik at du får gjort litt håndarbeid.🧶
      Jeg skulle gjerne hatt en slik dag hvor jeg ikke trengte å gjøre noe.🥰
      Som deg liker jeg det veldig godt.😍

      1. Engangshandskene fungerte veldig fint, selv om det ble litt krøll i starten. Klarte å få ferdig 1,5 lapp i dag 😉 Jwg bare må ha noen dager uten innhold, ellers blir jeg sprø. Blir fort stresset og da er det en fin måte å få kontroll på kroppen igjen. Klems 🤗

    5. Så deilig å finne roen..
      Jeg finner ikke roen her inne på samme måtte, men ved sjøen kan jeg sitte og glane lenge ..
      God bedring med hud, høres ikke godt ut altså…
      Klem..

      1. Når det blir litt for mye oppe i hode, skuldrene føles som de er limt fast i øreflippene, da må jeg ha en dag uten at jeg gjøre noe. Det klarer jeg best her hjemme 😊 Tusen takk, nei det er et ordentlig slit når huden flasser av. Heldigvis blir det bedre igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg