Kaffe-treff med hyggelige damer, og kattekoz 😻

Image by Maja Cvetojević from Pixabay

God morgen!

Ute er en nydelig dag våknet opp, med blå himmel og en sol som skinner inn igjennom mine skitne vinduer 🙈 Varmt derimot er det ikke med -1,2C.

Jeg våknet første gangen 05:30 i dag, men syntes det var alt for tidlig å stå opp da så jeg snudde meg rundt og dro dyna over hode og sovnet igjen med en gang. Ved 07:30 tiden hoppet Vinja opp i sengen min og mjauset meg inn i øret. Hun hadde bestemt at mamsen ikke skulle få sove noe mer, og satte seg oppe på magen min å begynte å tråkke mens hun malte høyt. Jeg hadde egentlig tenkt å stå rundt da uansett, så det var greit. Vinja fikk lov til å gjøre seg klar før jeg krabbet ut av sengen og fikk unna både hennes og mitt morgenstell.

I går etter at arbeidsdagen var over, dro jeg ned på Bryn senteret og møtte Bestisen og 3 tidligere kollegaer av henne. Jeg hadde møtt alle sammen før, men en av dem var det så lenge siden jeg hadde sett at jeg kjente henne ikke igjen. Alle 3 er veldig hyggelig damer, så jeg tok meg en dobbel Americano sammen med dem å satt en stund å pratet. Bestisen hadde fortsatt vondt i benet og siden etter at hun falt forrige dagen, og spurte om jeg kunne kjøre henne hjem. Det var midt i rushtrafikken så jeg regnet med at vi kom til å sitte bom fast i kø, men det var litt fart i køen så det tok ikke så lang tid som jeg trodde.

Noen ordentlig middag ble det ikke på meg når jeg kom hjem, men jeg hadde kjøpt to lunchkaker som jeg la på et par skiver med brød. Det fungerte helt fint, og jeg ble mett.

Planer for denne dagen? Foreløpig har jeg ingen, men fortsetter det fine være skal jeg sette meg ut på balkongen med en bok å kose meg en stund 📚

Håper du får en en fantastisk torsdag, som også er den siste dagen i mars 🥰

 

8 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Ja det ble veldig koselig sammen med damene i går, og jeg ble invitert med neste gang de skal treffes også om det passer.
        Har ikke funnet ut hvilken bok jeg skal lese enda, så jeg må snart dukke inn i bokhyllen å finne en 🥰

    1. Koselig å treffes på den måten! Håper du har fint vær så du kan kose deg ute på balkongen! 🥰📖Her har det vært veldig mye sol idag, men det er litt mer skyet sørover, og så er det litt kjølig.

      1. Ja det var veldig koselig å være sammen med disse 3 flotte damene, og de har invitert meg med når de skal møtes neste gang også. Så sant det ikke er midt i arbeidstiden, skal jeg bli med. Det har ikke blitt noe balkongliv i dag, for skyene kom og da ble det litt for kjølig å sitte der. Jeg måtte avslutte arbeidsdagen tidligere i dag også, for allergien min slo ut i full blomst. Så nå slapper jeg av inne i stedet 😉

    2. Det var noen koselige timer for dere. Jeg var 3-4 meter unna og få ei metallplate i hode på jobben i dag. Sto ved oppvasken og jobba, plutselig høer jeg et brak like bak meg. Jeg snudde meg og så ei metallplate som hadde ramla i fra taket 5-6 meter over meg. Bare flaks at jeg ikke sto og og jobba for det gjør jeg en del. Plata som datt ned er ca 1×1 meter og taket er full av disse. Hvis jeg hadde fått den i hode hadde veien til sykehus blitt kort. Noen av platene der har løsna før men aldri ramla ned. Der Drammen eindom som eier huset så nå blir det tatt en grundig sjekk håper jeg.
      Ha en fin kveld.

      1. Ja det ble en veldig koselig time med kaffe og masse skravling.
        Huff da, det var da enda godt at det gikk bra med deg. Sånt er skummelt, men har ikke arbeidsgiver plikt til å sikre sånne plater sånn at de ikke detter ned. Det er ganske alvorlig når arbeidstakernes sikkerhet ikke blir overholdt.
        Ha en fin fredag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg