Juleferie på bloggen, og litt oppdatering

Image by oknesanofa from Pixabay
Image by oknesanofa from Pixabay

Heisann!

Jeg starter med en aldri så liten værrapport…, som ikke akkurat er noe å skryte av. Tåken er tjukk som grøt uten for vinduene mine, og jeg kan ikke se forbi blokken nedenfor. Temperaturen ligger på -1C. Jeg håper det klarner opp i løpet av dagen, ellers kommer jeg bare til å høre fyrverkeri og ikke se det når det starter ved midnatt.

Bloggen har hatt juleferie dette året, helt enkelt for at jeg mistet lysten til å skrive noe. Det har vel ikke skjedd så mye spennende heller, men litt har jeg da å fortelle.

Julaften feiret jeg alene som jeg alltid gjør, og for deg som ikke vet det så er det noe jeg selv har valgt. Jeg har åpne invitasjoner hos flere, men har selv valgt å være alene den dagen. Jeg sto opp tidlig å koste meg med en god frokost og juleprogram på tv, innen jeg dro på gravlunden å tente lys for foreldrene mine. Så stekte jeg ribbe og ordnet til et herlig måltid med mat, hvor jeg satt lenge ved bordet å koste meg.

Første juledag var det min fødselsdag, og jeg startet dagen med å forsøke å henge ut flagget. Hihi, det gikk ikke så bra, for de vinduene som skal skyves på balkongen hadde frosset fast. Jeg fant en løsning allikevel, ved å henge flagget opp inne på balkongen i stedet. Ut på dagen kom Bestisen på besøk for å feire fødselsdagen min sammen med meg. Jeg hadde laget Delfiakake som vi skulle kose oss med, men glemte helt å finne den fram. Typisk meg… 🙈

Mandag inviterte Bestisen på skinkestek med kusinen sin og meg som gjester. Maten smakte himmelsk og vi skravlet så vi nesten var hese alle tre når kvelden var over. Bestisen var litt ekkel i halsen på morgenen, så hun tok en Covid-test som heldigvis var negativ. Jeg må jo le av katten hennes Felix, som virkelig har næringsvett. Uten at vi la merke til det, hadde han vært oppe på benken å hentet seg litt skinkestek som han knasket på. Dette var etter at vi hadde spist, og steken sto å avkjølte seg. Ikke første gangen han stjeler mat den pusen nei 😂

Ellers har det ikke skjedd så veldig mye annet å fortelle om denne julen. Jeg har kost meg og hatt fine juledager sammen med Vinja, som virkelig stortrives med å ha meg helt for seg selv 🥰

I dag er det den siste dagen i 2021, et år som ble helt annerledes enn jeg hadde tenkt meg. Spesielt siste halvdelen hvor vi igjen måtte hente fram munnbind og holde avstand. Jeg håper virkelig at 2022 etter hvert blir et år med langt mindre smitte og at vi igjen kan begynne å leve litt mer normalt igjen.

Jeg håper du har hatt en fin julefeiring, og jeg skal prøve å lese meg opp å oppdatere meg på hvordan du har hatt det i løpet av de nærmeste dagene 🥰

Håper du får en fin Nyttårsfeiring 🎇

#jul #julefeiring #oppdatering #nyttårsaften

 

14 kommentarer

Siste innlegg