Julebord med strikkegjengen

Heisann og god fredag!

Ute er det oppholdsvær og jeg kan se blå himmel her og der. Temperaturen er fortsatt på blått med -6,1C.

Det blir lite tid til blogging om dagen, for er jeg ikke på jobb så er jeg med på noe annet og kommer sent hjemme å er for trøtt i hode til å konsentrere meg om skriving.

Gårsdagens sitat i adventskalenderen:

«Act the one you want to be. And suddenly you Are she»
av Bjørg Thorhallsdottir

I går var jeg på julebord med den flotte strikkegjengen, som jeg har vært så heldig å bli kjent med dette året.

Vi hadde bestilt bord på den asiatiske restauranten Chi i Lillestrøm. Jeg hadde avtalt å hente Bestisen og en av jentene utenfor hos henne litt før 17:30, og så skulle vi videre opp til Skårer kirke og hente ei til der. Som alltid når jeg har dårlig tid blir det tull, og jeg ble selvsagt forsinket. Heldigvis var vi ikke de siste som kom til restauranten…. Denne kvelden var vi 9 damer/jenter som skulle ut og spise god mat og kose oss.

Det var helt fult ved alle bordene og et lydnivå som egentlig var litt for høyt for meg, men det gikk greit. 

Jeg bestilte Vietnamesiske vårruller til forrett, som besto av scampi, svinekjøtt, glassnudler og nuoc mam saus. Til hovedrett valgte jeg Kung Pao kylling, som er en szechuan rett med ristet kyllingfilé med assorterte grønnsaker og cachewnøtter i hviløks – chillisaus. Alt sammen var altså så nydelig, og jeg koste meg virkelig med maten. Hadde først tenkt å ta bilde av maten, for den var så delikat men glemte det helt bort. Praten gikk livlig på kryss og tvers over bordet, og jeg som gjerne vil ha med meg alt hadde litt problemer, hihi.

Jeg vet ikke om det var så lurt å bestille Banansplitt til dessert, for etter både forrett og hovedrett var jeg i grunnen mett. Problemet var bare at det var det som fristet mest på menyen, når vi skulle bestille. Til den tok jeg en dobbel Americano. Jeg klarte faktisk å spise opp, men jeg skal love at jeg ble litt i metteste laget.

Ikke så lenge etter at vi hadde spist dessert og skravlet litt til brøt vi opp. Noen av jentene ville forlenge kvelden et annet sted, men jeg var sliten etter en lang da så jeg sa jeg ville hjem. Bestisen og en av de jeg hadde hentet i forveien var av samme oppfatning så de ble med meg. Det hadde sikkert vært veldig koselig å fortsette kvelden hadde jeg ikke vært så sliten, men så er det sånn at jeg må jo være så ærlig å si at jeg ikke har så mye penger å rutte med akkurat nå. Så jeg må være veldig forsiktig med hva jeg bruker penger på. Jeg har jo også en lunch avtale litt senere i dag…

Dagens sitat i adventskalenderen er:
“Vær stille rundt deg hvis du vil høre svarene som gjemmer seg i deg”
av Bjørg Thorhallsdottir

 

På tide å komme seg opp av stolen og gjøre meg klar til en ny dag. Har du noe spennende på gang?
Håper din fredda blir fantastisk 🥰

 


16 kommentarer
    1. For en flott og fristende banansplit! Bra du klarte å spise den etter alt det andre gode du puttet i deg! 😉 Høres ut som dere hadde det supert, og forhåpentligvis får du er super fredag også 🙂 🙂 🙂
      Fine sitater 🙂

      1. Banansplitten var alt for fristende til ikke å spise den opp, men jeg ble litt vel mett det må jeg innrømme. Vi hadde en veldig hyggelig kveld, og fredagen ble også fin. Mange av sitatene i kalenderen er veldig fine, og noen kan også bli til et motto også. Klem 🥰

    2. Oj, det så virkelig godt…Elsker banansplitt…Høres ut som en topp stund med damene..Så fin gjeng dere er.
      Det er sååå godt det. Husker det var et slikt sted i Fredrikstad tidligere, man kunne stikke innom og kjøpe seg banansplitt.
      Det var fest altså..
      Kos deg masse med dagen…Ja, man må ta vare på pengene sine i disse dager!
      Klem…

      1. Vi hadde det så koselig, og dette er også en veldig fin gjeng som jeg er så glad for at jeg har blitt kjent med. Første gang jeg spiste banansplitt, var på Studenten nede på Karl Johan da jeg i begynnelse av tenårene. Ikke blitt så mange av dem i voksen alder 😉 Beklager sent svar på kommentaren, men her løper dagene bare av gårde for meg. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    3. Så trivelig med julebord! 🥰 Jeg er veldig glad i asiatisk, og spiser helst det når jeg en sjelden gang spiser ute. Håper du har en fin fredag! 🤗 Jeg har ryddet og vasket litt idag. Igår bakte jeg noe som heter fylt kjeks, men har igjen å fylle de (delfiafett, melis og sitrondråper).

      1. Det var veldig koselig sammen med den fine gjengen 🥰 Jeg foretrekker også asiatisk om jeg kan velge, for det er ikke så mektig. Fredagen og lørdagen ble begge fine. Det ble både lunch med venner og baking. Så nå er det bare igjen å lage lakrispinner og delfiakake siste uken. Kjøpte delfiafett her om dagen når jeg så de hadde, for det har lett for å bli tomt rett før jul. Ha en fin søndag, klem 🤗

    4. Banansplitt er godt men meget mektig. Det var den koselig kveld for dere. Musikken er noe høy enkelte steder, man kommer ditt for matens skyld – musikk kan man høre på hjemme. Endelig kom det noen kroner på konto men de går bort i faste utgifter. Men de siste gavene skal ordnes og dressen må sjekkes. Men den har hengt pent siden jeg henta den fra rensing. Spent på om buksa passer, en utfordring hvert år. Gidder bare ikke og dra på Coop i kveld, er trøtt og det er kaldt ute. Det ser ut som at maten var god der hvor dere var. Mye folk er tenker jeg. Mye folk på byen i disse dager og bra er det for alt som heter utesteder. Ha en fin kveld.

      1. Musikken var ikke noe problem når vi var ute og spiste, det var nok heller lydnivået på alle som pratet i munnen på hverandre som var plagsomt. Kvelden ble veldig fin, og vi koste oss alle sammen. Banansplitt er veldig godt, men også veldig mektig så jeg burde kanskje ha valgt noe annet. Skal man ut nå i desember for å spise så er det nok lurt å ha bestilt bord i forveien. Greit å sjekke om dressen passer nå som jula nærmer seg, og for mange kan det nok være at de må ut å shoppe. Ha en fin søndag.

    5. Den maten der hørtes enda bedre ut enn ribbe og pinnekjøtt altså.🤩🤗
      Ikke riktig så mektig heller, hvis man ser bort fra desserten, he, he..
      Nyt fredagskvelden!🤗

      1. Julemat er veldig godt det, men asiatisk er også veldig godt og ikke fult så mektig nei. Sånn i ettertid hadde det nok vært smart å velge noe annet enn banansplitt til dessert, for det var veldig mektig. Ha en fin søndag 🤗

    6. Deilig å gå ut og spise deilige tre retter da! En må være litt forsiktig med pengene om dagen, ja – dessverre, vil jeg si! Jeg har langhelg denne helga – og har allerede nyti en dag ute på tur! Det er deilig å bare være! God klem <3

      1. Det er ikke ofte jeg unner meg å spise 3 retters middag, i alle fall ikke når det er knapt med penger. Jeg har ikke betalt regningene enda, så jeg vet ikke hvor mye jeg sitter igjen med etterpå. Uansett så må jeg være veldig forsiktig med det som blir igjen. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    7. Høres koselig ut å bli kjent med en strikkeklubb. Jeg kan ikke strikke, og har liksom aldri hatt lyst å lære det heller. Men nå sysler jeg jo med mye annet. Her er det faktisk 7 minus i dag, det er ikke vanlig. Ha en fin helg💚

      1. Det er veldig hyggelig med en sånn strikkeklubb, dels for det sosiale men også for at man får hjelp når man står fast i et mønster. Jeg har heklet og strikket siden jeg var barn, men er ikke så flink for det. Syntes det er veldig gøy. Ikke alle syntes det er like gøy, og har andre interesser som de fyller dagene med 😊 I dag var det nesten -9C da jeg sto opp i dag, og det ser ut til at vi skal fortsette å ha det kaldt en stund fremover. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg