Jula har flyttet ut 🎅🤶

Heisann!

Ute har vi det samme været som i går, regn og atter regn. Så lenge det gjør at snøen smelter så gjør det meg ingenting. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +3,1C.

Da jeg våknet i går var jeg sliten i kroppen, og hadde mest lyst til bare å sitte foran tv’n og ikke gjøre noe annet enn å glo. Kunne ikke det, for jeg hadde bestemt at jula skulle flytte ut i går. Så da var det bare å gå ned i kjelleren å hente opp plastboksene og juletre posen å sette i gang.

Jeg tok rom for rom og fjerne pynten, og dobbeltsjekket at alt var tomt innen jeg gikk til neste rom. Sånn at jeg ikke fikk noen overraskelser etter at alt var pakket bort. Slet litt med å få juletreet fra hverandre, men til slutt løsnet det og jeg klemte sammen grenene å fikk det ned i posen.

4 plastbokser med julepynt
Juletreet ferdig pakket ned
Adventslysestakene

Da jeg trodde jeg var ferdig og skulle gå å lage meg en kopp kaffe og slappe av før jeg slepte alt ned i kjelleren, oppdaget jeg alle adventslysestakene på bordet samt retro julekalenderen på veggen. Ikke at det var noen stor jobb å pakke de sammen.

Jeg brukte bagasjetrallen til å få de 4 plastboksene ned i kjelleren, for jeg orket ikke å være dem. Det var allikevel ganske tungt, og jeg var helt ferdig når alt sammen var nede… Jeg har ikke skiftet gardiner og duker, for det er en såpass stor jobb at det venter jeg med til helgen. Dessuten har jeg lyst på noen nye gardiner. Resten av kvelden satt jeg å halvsov i godstolen, mens jeg forsøkte å få med meg noen episoder av NYPD Blue.

I dag kjennes kroppen ut som om jeg hadde vært på treningsstudio og lagt inn en skikkelig treningsøkt. Det verker i hele kroppen, så jeg tror at jeg kommer til å ta det litt med ro i dag. Hadde planer om å dra bort å kjøpe kattesand, men det holder til i morgen så det er store muligheter for at jeg venter. Når det er sagt så kan jeg fort ombestemme meg senere i dag 😉

Håper du får en fantastisk mandag 🥰

23 kommentarer
    1. Jeg er så glad i julen, så gleder meg til julepynten skal fram og synes det er litt trist å pakke den ned. Likevel kan vi jo ikke ha den framme hele tiden, og da hadde vi ikke satt sånn pris på den heller. Liker så godt stjernene på adventslysestakene dine! 🤩

      1. Jeg blir litt vemodig når julen pakkes bort, men det er som du sier. Hadde den stått framme hele tiden, ville vi ikke satt pris på den. Stjernene på adventslysestakene er løse. Moren min kjøpte de fra en sånn billigkatalig som kom i posten. Tror det var nesten 30 år siden. Skulle hatt til de andre to også, men har ikke funnet noe tilsvarende.

        1. Åh, da må du ta godt vare på de! ❤️ Kanskje det var en sånn Nytt & Nyttig katalog? Jeg skal google og holde utkikk 👍

          1. Ja jeg er veldig redd for dem og pakker de alltid forsiktig bort. Det kan nok stemme at det var i en sånn katalog. Skal lete litt mer, for jeg vil gjerne ha til de andre to statene også 😊

    2. Greit at man pakker bort jula før første halvdelen av januar. Så episode 2 av serien Klar til Strid – et år på Setermoen militærleir, Her er det tung utmarsjer, felles straff hvis en gjør feil, disiplin og ingen kjære mor. Fant ei bok i bokhylla som jeg har lest 2-3 ganger før. Den heter “En nordmann mot mafiaen” av Egil Ulateig. En sann fortelling om da trønderen Stein Erik Gudding lurte mafiaen på Malta for x antall år siden. Boka er like fantastisk som den er sann. Tror jeg vil lese litt av den nå. Skal sjekke de klutene du skrev om siden, i dag hadde jeg nok med og gå til bussen som var forsinka. Ha en fin kveld.

      1. Mange pakker bort jula rett etter nyttår, men her i huset er det 13 dag jul som gjelder. Her blir kvelden brukt til å se noen program jeg hadde tatt opp. De klutene er veldig fine og effektive. Ha en fortsatt fin kveld.

    3. Det er en hel jobb å få pakket ned jula, så det er ikke rart at du er sliten.🤗
      Men det er godt når det er gjort.👍🏻
      Nyt en hviledag i dag.👍🏻🤗

      1. Ja det er en ordentlig treningsøkt å pakke bort jula alene. Jeg trengte virkelig en hviledag i går. Kjenner det fortsatt i kroppen i dag, men det kommer seg. Ha en fortsatt fin tirsdag 🤗

    4. Godt med det som er gjort ja – og det å pakke jule vekk er jo litt slik rart synes jeg… jaja liksom… ferdig for denne gangen… og så går det så fort egentlig…

      Lag deg en fin dag og håper vondtene har minket <3

      1. Ja det er litt av en treningsøkt å både pakke ut og ned jula, og man kjenner det virkelig på kroppen. Det er rart noen dager inntil man venner seg, og det har jeg gjort nå å da tar lengselen etter våren overhånd. Ha en fin onsdag 🤗

    5. Det er en stor jobb å rydde bort jula, og desto deiligere når vi er ferdig med det. Her må alt på mørkeloftet, og heldigvis fikk jeg hjelp av mannen. Så han løftet det opp, og jeg satte det på plass 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg