Jula har flyttet inn på ordentlig 🎄

Heisann og hoppsann!

Jepp, da har jula flyttet inn på ordentlig, og det titter nisser fram over alt i stua. De var litt generte å ville ikke bli fotografert, og det må jeg jo respektere men det kan hende de forandrer mening etter hvert.

Vinja syntes disse nissene er litt skumle, og får ikke helt bestemt seg for om de burde stå i stua. Når det er sagt, så liker hun egentlig ikke forandringer i det hele tatt. Så når hele huset står på hode og ting settes fram som i 10,5 måned i året ikke er der, da er ikke Vinja helt fornøyd. Tror det blir litt for mye for henne. Å jeg kan forstå henne, for det er mye… 🎅🤶

Jeg er misfornøyd med julegardinene i stua, for de har begynt å vri seg i alle retninger å henger ikke pent lenger. Tenker det blir nye gardiner til neste jul, og kanskje jeg kjøper det allerede nå om de jeg vil ha kommer på salg 🤔

l går hentet jeg opp juletreet fra kjelleren og boksene med sart juletrepynt fra skapet på soverommet. Det var den jeg sorterte ut da julen ble pakket ned i januar i år, som jeg ikke ville ha i kjelleren i fall det skulle bli flere innbrudd. Juletreet er tungt i tillegg til at jeg også måtte ha med skjørtet opp, men jeg var sta og ville ikke gå to ganger… Bedre å bære seg i hjel vettu 😜

Treet ble satt sammen mens Vinja fulgte nøye med, som den gode formannen eller kanskje vi skal si forpusen hun er. Det begynner å bli gammelt dette juletreet mitt, men det er like fint og holder i noen år til. Jeg er ikke så flink med å dandere glitteret, men det for være som det er. På kvelden i går oppdaget jeg at et av lysene i den ene lenken blinket og sluttet å lyse og kom på igjen hele tiden. Kjente jeg ble litt oppgitt, for jeg hadde klart å henge på de lysene som jeg ikke skulle. Nå tror jeg ikke det er så farlig, for treet er kun tent når jeg er hjemme og i våken tilstand. Jeg slukker det alltid når jeg legger meg, og når jeg går ut.

Med det samme treet var ferdig forsvant Vinja på baksiden, og la seg til rette. Det har hun og Ronja når hun levde alltid gjort. De kranglet om plassen, og før jeg fikk skjørtet hendte det ofte at juletreet danset tango når de løp rundt og etter hverandre, hihi 🤣

Lørdagens sitat i adventskalenderen er:

Smil, du er helt fantastisk
av Bjørg Thorhallsdottir

Planen var at jeg skulle kose meg med medisterpølser, medisterkake og surkål til middag, men når tiden nærmet seg orket jeg ikke. Så jeg endte opp med å steke et stykke med laks og et par poteter. Den goe dill-fiskesausen fra ABBA som jeg kjøper i Sverige må jeg også ha på, og nå hadde jeg bare en pose igjen. Den gikk ut på dato om noen dager, så det var greit å få brukt den opp.

Resten av kvelden satt jeg i godstolen med Vinja i fanget å så på julefilmer på Disney. Oppdaget den nye serien Julenissene som er oppfølger til de andre 3 Julenisse-filmene. Det var litt sent da jeg oppdaget det, så jeg tenker jeg skal kikke litt på den i kveld.

 


6 kommentarer
    1. Så koselig du har det. Men jammen er det slitsomt også.
      Her skal juletreet få vente litt til, og jeg er spent på om det fine vi hadde i byen blir for stort. Det er så små stuer Her 🙂 Skal nå prøve.
      Nyt kvelden! Klem 🥰

      1. Tusen takk, sÃ¥ hyggelig at du syntes det 🥰 Ja det er et slit Ã¥ pynte til jul, men nÃ¥r alt er pÃ¥ plass er det verdt det. Hadde det vært flere i husholdningen er det ikke sikkert at jeg hadde begynt Ã¥ pynte sÃ¥ tidlig… Jeg husker da jeg skulle kjøpe mitt tre, sÃ¥ slet jeg med Ã¥ finne et som ikke var for vidt, ettersom stua her er lang og smal og jeg kan ikke ha et veldig stort tre. Da mÃ¥ jeg klatre igjennom det for Ã¥ komme forbi 🤣 Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg er veldig glad i treet mitt, som jeg slet for å finne. Kunne ikke ha et som var for vidt, og det var ikke lett å finne. Jeg er også glad i sitater, og det er like spennende hver dag å se hva som er i kalenderen. Klem 🤗

    2. SÃ¥ koselig og fint du har pyntet, – ordentlig julestemning! 🥰 Jeg var pÃ¥ Rusta idag, og de hadde halv pris pÃ¥ noen gardiner, men ikke pÃ¥ langt nær alle. Jeg kjøpte julepølse idag, sÃ¥ det ble det, surkÃ¥l og poteter til middag idag. Kos deg resten av kvelden! 🤗

      1. Tusen takk, så koselig at du syntes det 🥰 Jeg har jo så lyst til å kjøpe makne julegardiner til stua som jeg har på soverommene, og de hadde det vært fin om var på salg. I dag har jeg ikke spist middag, har vært litt småkvalm og ugrei i magen. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg