Jula har flytta ut av Casa Fres og Knurr

Photo taken with Focos
Photo taken with Focos

Heisann!

Ute er det en grå dag her i Oslo med en temperatur på -2C. Hvis man skal tro på værvarslingen, så skal det bli +2C i morgen og regnvær.

Det ble en liten bloggpause på meg igjen, ettersom formen ikke har vært helt på topp. I tillegg så har de siste dagene gått med til å pakke ned og stable julen i kjellerboden. For at jeg ikke skulle slite meg helt ut, brukte jeg par dager på det. Denne gangen ble det svarte gardiner og duker. Jeg mangler en svart duk på en liten kommode, og jeg har allerede kjøpt garn sånn at jeg kan lage en selv. Må bare finne et mønster til en duk som passer, men det er vanskelig å finne et som er firkantet i str 36 x 36 cm.

Photo taken with Focos
Photo taken with Focos

Det er lenge siden jeg har brukt svarte duker og gardiner, men syntes det er ganske stilig. Da jeg tok bilde hadde jeg ikke fått byttet ut brikkene til å sette under glass og kopper, serviettholderen og noe annet småtteri her og der. Det har jeg fikset nå, bortsett fra serviettholderen som får stå litt til. Den jeg hadde tenkt å bruke er for stor og passer ikke helt.

På senhøsten var jeg innom Plantasjen og der fant jeg en serie med batteridrevne lys som jeg falt for. De hadde store og små kulelys, kubbelys og t-lys. Jeg kjøpte først små kulelys til stuebordet + en pakke t-lys, og de lyser veldig godt. Så nå har jeg kjøpt både store kulelys og kubbelys, og bruker det over alt. Nå behøver jeg ikke være bekymret for at Vinja setter fyr på seg selv, noe hun har gjort noen ganger. Det er bare av og på knapp, men allikevel timer som slår dem av etter ca 8 timer. Skal investere en pakke til med t-lys senere, men det var tomt da jeg var innom før helgen.

Hva skjer i dag? Ikke så mye spennende, bare sette i gang en maskin med røde håndklær og stell av plantene mine. Jeg noen Coleus som har noen tørre blader som må fjernes, og så skal hele plantesamlingen få seg en dose vann. I desember kjøpte jeg meg 2 hvite Amaryllis, som blomstrer enda. De så ikke ut til å bli så store, noe som passet meg veldig bra…. Nå er de blitt veldig lange og hadde jeg ikke bunnet de fast til støtten ville de ha knekt. De er på hell, og noen av blomstene kan fjernes. Jeg har en rød også, som jeg fikk av borettslaget som ennå ikke har sprunget ordentlig ut.

Håper din mandag blir fin 🥰

#mandag #januar #natur #jul #gardiner #duker #amaryllis #plantestell

 

5 kommentarer
      1. Jeg elsker svart og etter en lang tid med mye farger, var det godt med noe helt annet. Supert hvis du finner noe du kan dele av hekleoppskrifter. Er så vanskelig å finne noe på nettet lenger. Koselig å høre at jeg har vært savnet. Med forkjølelse i kroppen og all jobben det er å pakke bort jula, ble det ikke noe energi til så mye annet.

    1. SÃ¥ fint du har det hjemme, og stilig med svart ogsÃ¥! 🙂 Jeg pleier alltid Ã¥ rydde ut jula rett etter nyttÃ¥rsaften, men i Ã¥r blir ryddesjauen litt forsinket. Vi kom hjem fra juleferie i gÃ¥r kveld, og det er nisser overalt… Jeg mÃ¥ nok ha en ladedag før jeg tar fatt pÃ¥ nissefjernejobben. 😀

      1. Tusen takk, så koselig at du syntes det 🥰 De to første årene jeg hadde kattene, tok jeg å pakket bort jula tidlig. Da begynte de å spise på juletre og leke med pynten. Ellers er tradisjonen 13 dag jul eller nærmeste helgen til dagen. Man blir sliten både av å sette fram og pakke ned, så det beste er å ta tiden til hjelp 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg