Jula begynner så smått å flytte inn i dag 🎄

Heisann!

Ute er det en fin vinterdag med noe skyer på himmelen, og sola som titter fram innimellom. Temperaturen er nede på -2,1C.

Energibarometeret var nesten på topp i dag da jeg sto opp, og jeg var helt klar for å skifte til julegardiner i heimen. Jeg har allerede vært nede i kjelleren å hentet opp den store plastboksen med gardiner og duker, stolputene til kjøkkenstolene og så fant jeg den helt nye lyslenken til balkongen som jeg ikke fant i fjor. Tenkte å få opp julegardinene i stua først, så gå ut å henge opp lyslenken på balkongen i god tid innen det blir mørkt. Da kan jeg kose meg inne med julemusikk eller film på tv i mens jeg stryker og henger opp resten 🥰

 

Om fredagen før jeg sto på julemessa var jeg en tur innom Søstrene Grene, hvor jeg kjøpte meg to juletre lykter, nissejente og nissegutt. Juletrærne kom både i hvitt og i grønt, og jeg endte opp med de hvite da jeg syntes de passet best til duker ol.

Planen var å bruke gavekortet jeg fikk av kollegene når jeg sluttet i fjor, men overraskelsen var stor da butikken ikke tok det. Jeg kunne jo bruke det i de andre butikkene på senteret. Selv om prisene ikke er så ille på Søstrene Grene ble det jo noen kroner ut av bankkontoen jeg ikke hadde regnet med. Veldig kjedelig, og jeg har tenkt til å klage til senterledelsen. De er et Thon senter, og kortet skal da fungere i alle butikkene inne på senteret. Stemmer ikke det?

Nei nå får jeg løfte baken fra godstolen og komme i gang, sånn at jeg blir ferdig i dag.

Ønsker deg en fantastisk søndag 🥰

20 kommentarer
    1. Koselig julepynt! 🥰 De har mye fint hos Søstrene Grene, og trivelig med litt nytt hvert år. Jeg kjøpte en rød adventsstake hos Rusta med vann og glitter i, – tenkte på det ifjor men da var de utsolgt. Siden du har et gavekort som gjelder senteret, så burde det gjelde alle butikker! Lurt å ta kontakt med senterledelsen! 👍 På senteret her har de infoskranke, men kan sikkert ta kontakt via mail e.l.

      1. Tusen takk 🥰 Jeg kjøpte med adventstake til borde hos Rusta for et par år siden, men er litt usikker på om jeg skal bruke den 🤔 Det eneste jeg kan gjøre nå ang gavekortet er å klage, for jeg brukte det i flere butikker etterpå. Så nå er det ikke nok dekning til det jeg betalte hos Søstrene Grene, men klage skal jeg 😉😉

    2. Ser koselig ut med litt forsiktig start på julepytinga. Her hos oss må nok nisser og annen julepynt vente et par uker før de får komme ut fra boden. Ha en fin søndag! 🥰

      1. Det er veldig koselig å starte tidlig med pyntingen til jul, men foreløpig har jeg bare skiftet gardiner og lagt på duker. Var nok meningen at jeg skulle ta resten også, men jeg klarte å få betennelse i venstre albu og i går ble jeg jammen forkjølet. Så nå sitter jeg under pledd for å bli frisk nok til å dra på julekonsert i morgen. Klems 🤗

    3. Så fine ting du har kjøpt deg. Mye fint i den butikken. Nå vet jeg ikke hvilket gavekort du har, men Ditt Gavekort skal vel gjelde alle butikker i kjeden unntatt polet og posten.
      Kanskje det er noe med kassene i butikkene å gjøre,,For enkle kasser. Slik som bussene her, tar ikke bankkort..Bare kontanter. Men Søstrene Grene tar vanlige bankkort altså, men du skjønner på jeg mener..De må være tilknyttet
      en spesiell server kanskje. Gleder meg til å følge jula inn hos deg 🙂
      Klemmer..

      1. Tusen takk 🥰 Jeg vet ikke om det var for at jenta i butikken hos SG var fersk, eller om de ikke hadde fått lagt inn akkurat det kortet jeg hadde i kassa. Brukte det i flere andre butikker etterpå, så jeg vet jo at det fungerte. Ikke så mye å gjøre med det nå, enn å klage til senterledelsen sånn at de kan rydde opp. Klems 🤗

      1. Jeg må nesten begynne forsiktig for jeg har så mye pynt, og skulle jeg ordne alt på en dag hadde jeg bare blitt helt utslitt. Det har stått stille siden søndagen nå, for jeg klarte å pådra meg betennelse i venstre albu + at jeg har blitt forkjølet. Så nå får resten vente til nærmere helgen tenker jeg. Klem 🤗

      1. Planen var å være ferdig med all pyntingen før helgen, men dessverre har jeg fått betennelse i ene albuen og blitt litt forkjølet. Det er fortsatt noen dager igjen til advent, så det skal nok ordne seg 🤗

    4. Kjøpte julepapir men må ha mere limband og papir samt hyssing. Var på cc lørdag, i kø hos Baker Hansen traff jeg en lærer som jeg hadde på 1970-tallet. Det var han som kjente meg igjen. Det var uventa men kos det. Veksla noen ord med han og tror jeg så han for 6-7 år siden. Men folka jeg gikk i samme klasse med da har jeg ikke noe kontakt med, men ei som het Kari traff jeg på et apotek for 4 år siden. Starta på gavene med et gavekort på 800,- kr til min søster og mannen. Skal flytte inn i ny leilighet neste år. Så blir det kjøkken glass til min andre søster og flanellskjorte til min bror. 15.12 skal jeg til tannlegen og trekke ei tann. Det må til selv om det er like oppunder jul. Skal snart til fisk med tilbehør. Tok med meg brodder i dag så det er en fordel utover nå. Ha en fin kveld.

      1. Jeg kjenner at jeg er glad jeg ikke har så mange å kjøpe gaver til lenger, for det blir dyrt. Spesielt ettersom de aller fleste måtte sendes. Kan ikke huske å ha sett noen av lærerne mine etter at jeg sluttet på skolen. De fleste av dem var oppe i årene den gangen, og jeg tenker at svært få av dem lever i dag. Jeg har kontakt med en del av de jeg gikk 1 – 9 klasse med via Facebook, men sees gjør vi ikke. Ha en fortsatt fin onsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg