Jon Blund tømte nok hele sekken…. 😴

Image by Thomas Wolter from Pixabay

Hei og god søndag!

Ute er det nok en dag med knallvær, blå himmel og sol. Det blåser fortsatt, så grenene på trærne vinker hele tiden. Temperaturen ligger på +2,3C.

Etter 2 dager med en kropp som ikke fungerte til noe fornuftig, var jeg ganske sliten i går kveld. Det var så vidt jeg fikk med meg “Alle mot 1” og aller siste “Koss til kvelds”. Jeg tror Jon Blund må ha tømt hele sekken med søvnpulver over meg, for da jeg kom meg under dyna kan jeg ikke huske at hode traff puten en gang. Jeg var borte med en gang, og sov i over 8 timer i et strekk. Om jeg har vært våken, så har ikke Fitbit klokken registrert det. 

At jeg trengte å hvile og sove ut var tydelig, for jeg sover aldri så mange timer på en gang. Jeg er veldig fornøyd om jeg får inn 6 timer, men som regel er det rundt 5 timer.

Planen var å stå opp tidlig i dag for å se på hele Vasaloppet, hehe, men det var mer eller mindre over da jeg våknet. Jeg har ikke slått på tv for å sjekke hvem som har vunnet, men det får jeg nok tidsnok med meg ut over dagen tenker jeg.

Morgenstellet til Vinja ble formiddagsstell, og hun fikk våtfóret sitt rett etter at jeg var ferdig. Så nå er i alle fall hun fornøyd. Når sola kommer på balkongen om ikke lenge skal jeg sette opp døra så hun kan gå ut og inn som hun vil.

Jeg har ikke de store planene for denne søndagen, annet enn å brette sammen sist ladning med klær fra i går og strikke noen omganger på genseren min. Kanskje jeg blir ferdig med bakstykket i løpet av dagen…

Håper du får en fantastisk søndag 🥰

16 kommentarer
    1. Fint at det ble svensk seier i Vasaloppet i dag etter mange år med norsk seier. Så det ikke men leste vg.no og Alle mot 1 så jeg i dag tidlig. Koss til kvelds har jeg aldri hatt sansen for så for min del blir det intet savn. Ute er det kjempevær var ute i 2 timer på veien. Hvis man vil kan man sikkert gå på ski men det er så mye is i sporene og glatt så jeg gidder ikke. Men det er sikkert bedre forhold andre steder så det er mange som er ute på tur i dag. I morgen er det mandag, tirsdag er det tiltaksmøte på jobben til kl 1730. Da blir det pizza og brus, deretter gruppeoppgaver før felles diskusjoner. Skal bli deilig når den dagen er over. Ha en fin dag.

      1. Ja jeg fikk med meg at det ble en svenske i Vasaloppet litt senere, og er nok litt enig med deg der. Fikk med meg slutten av 5 milen, som ble veldig spennende. Jeg har vel kanskje ikke alltid sett på Kåss til kvelds, men syntes allikevel at det er trist at programmet legges ned. Mye tull og vås der, men allikevel. Kan ikke klage på været i dag, men jeg har holdt på inne i dag. Ha en fortsatt fin søndag.

    2. Godt å få sove skikkelig og være uthvilt! 🥰 Nydelig vær, men kald vind ute. Likevel blir det sikkert varmt på balkongen din, og godt å sitte der etterhvert. Jeg har strikket på tøflene mine, – blitt ferdig med den ene og begynt på den andre. Det er ubehandlet ullgarn, 50 gram = 55 m og pinne nr 10, så det går fort å strikke. Kos deg i finværet! ☀️🤗

      1. Ja det var tydelig at kroppen trengte hvile og søvn, og ettersom jeg ikke hadde de store planene var det ikke så farlig å sove lenge. Det var sommertemperatur på balkongen så Vinja har vært der ute helt til rett før kl 18, da kom hun inn. Var ikke så varmet lenger heller da. Jeg har ikke fått strikket noe i dag, har surret rundt med andre ting. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    3. Så godt for deg med i lengre natt med søvn! 🙂 Her ble det frokost klokka tolv, en dusj, og så gikk jeg å la meg igjen 😀 Nå har jeg stått opp en gang til, og er straks klar for lunsj 🤗 Håper søndagen din er fin! 🥰

      1. Det gjorde veldig godt med en lang og god nattesøvn, som kroppen tydeligvis trengte. Jeg har hoppet over lunchen og gikk rett på middagen for 30 minutter siden 😉 Ha en fortsatt fin søndagskveld, klem 🤗

    4. Søvn er viktig og det er bra at kroppen sier i fra at nå trengs det litt ekstra hvile.
      Det er ikke den store varmen hos dere heller enda. Det har vært en seig vinter dette.😨
      Kos deg med strikkinga!🧶

      1. Jeg er nok en person som ikke alltid prioriterer søvn, og det straffer seg på mange måter i blandt. Nå trengte jeg virkelig å hvile og da sov jeg lenge 🥰 Har ikke blitt ne strikking i dag, for jeg har surra rundt med så mye annet i stedet. Nei, det er ikke så varmt ute enda, men inne på balkongen min er det sommer. Vinja var der i flere timer i dag. Klem 🤗

    5. Noen ganger trengs det flere timer med søvn enn vi vanligvis har, og vi sov nesten 12 timer etter barnevakthelga vi 😉 Det hender ikke ofte altså. Men det ble veldig lite søvn når vi passet ungene, så da trengtes det 😀
      Har lært av Olav at det går fint å legge seg veldig tidlig innimellom når hodet og kroppen trenger det. Han er flink til det når han merker at nå må han bare sove seg bedre 😀
      God klem <3

      1. Jeg er ikke noe flink til å lytte til kroppen/hode, og tvinger den til å være våken lenger enn den burde. Til slutt må man bare resignere og la den bestemme å gi den de timene som trengs. Kan tenke meg du/dere blir slitne når dere er barnevakt. Unger har jo et energinivå som jeg skulle ønske jeg hadde litt av. Klems 🤗

      1. Det går litt opp og ned med søvnen her i gården, for natt til i går ble det bare 4,5 time og i natt omtrent det samme. I morgen må jeg opp tidlig, så da bør jeg helst komme meg i seng i normal tid i kveld 🤔 Klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg