Jon Blund kom raskt i går kveld 🥱

Arkivbilde: Vinja the cat

Mjausann og god formiddag fra Vinja og meg!

Ute blåser det en kjølig vind, som kom feiende inn ut på ettermiddagen i går. Den har visst bestemt seg for å bli en stund. Litt blå himmel, skyer og sol. Temperaturen ligger på +17,2C i skyggen.

I natt kom søvnen nesten før hode traff hodeputen, og jeg våknet bare sånn halvegs litt senere når Vinja kom å la seg i armkroken. Hun malte så hypnotiserende at det tok ikke lang tid innen jeg sovnet igjen. Etter det har jeg ikke vært våken en eneste gang før alarmen ringte ved 9 tiden. Kroppen føles utvilt og bomullsdottene i hode er borte 😊

For ca 14 dager siden kjøpte jeg en stor flaske med Eple og Ingefær juice uten andre tilsetningsstoffer. Hver morgen siden har jeg fylt opp et shotglass og drukket før jeg starter på dagen. Om det har hatt en innvirkning eller om det er været vet jeg ikke, men jeg er nå i alle fall ikke så stiv i kroppen lenger.  Uansett så er det sunt så jeg kommer til å fortsette med det. Kanskje jeg også prøver å lage det selv etter hvert.

Vaskemaskinen går for fult ute på badet med den tynne boblejakken, som Felix the cat hadde siklet på, og den knallrosa vindjakken min fra Stormberg som jeg er så glad i.  Balkongkassene og Lavendelen har fått en god dose med vann og det har noen inneplanter også, så jeg har ikke akkurat bare sittet med baken på en stol siden jeg sto opp 😉

På mandag skal jeg igjen på strikkekino, og i den forbindelse ville jeg finne fram et prosjekt som ikke var så enormt. Jeg strikker jo på et pledd og hekler på et annet, men det ene er for stort å ha med og det andre for mange nøster. Så jeg gravde fram en uferdig sokk, min første på mange år, og bestemte meg for å ta med den. Jeg er ferdig med hælen og er omtrent halvvegs til felling til tå, og jeg tenker at det er akkurat passe for et par timer. Bestisen viste meg en veldig enkel måte å strikke hæl på, i fjor en gang, men nå husker verken hun eller jeg hvordan det var… Så nå må jeg finne en annen måte å gjøre det på. Jeg er helt ubrukelig når det gjelder å lese mønster, så dette blir ikke lett 🤔

Nå skal jeg rense et par kurver med jordbær, sånn at jeg har å legge på brødskivene til en sen frokost.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

 


14 kommentarer
    1. Bra du fikk god søvn…Ja, man har prosjekter liggende..Hvis man titter litt i kurven..
      Sokker er jeg ikke god på, plundrete synes jeg..men jeg har det som mål å lære meg det etterhvert…!
      Ha en. fin lørdag!

      1. Ja det gjorde veldig godt å sove ordentlig igjennom hele natten 😊 Jeg har alt for mange prosjekter liggende, men nå har jeg som mål å gjøre meg ferdig med de jeg har innen jeg begynner på noe nytt. Jeg hadde ikke strikket sokker på mange år da jeg ga meg i kast med et par i fjor ved disse tider, for jeg syntes det å strikke hel var så innviklet. Nå skal de derimot bli ferdig. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    2. Så fin Vinja, nydelig pus. Og du er i farten med noe som høres ut som en veldig fin lørdag. Godt du hadde en så god natt, det er viktig <3.

      1. Tusen takk 😻 Ja her har det gått i et hele formiddagen, og snart skal jeg dra av gårde til Bestisen. Vi skal kose oss med ost og kjeks i kveld 😉 Det var veldig godt med en god natt søvn etter at jeg sov så dårlig natt til i går.

    3. Mulig jeg fikk sms om dressen men har bytta telefon i mellomtiden så jeg husker ikke. Men jeg har da lappen og henter den til mandag. En radio jeg hadde streika, ville ikke slås av. Det var typen som måtte lades opp så jeg lot den dure hele natta til den døde ut. Så på noen nye i dag men har enda ikke kjøpt. Var på kiwi i dag og var sikker på at jeg ikke skulle ha så mye men det ble over 400,- kroner. Det blir ofte slik. Skal ta en sykkeltur nå mens det enda er opphold, er noen skyer jeg ikke liker like ved. Ha en fin ettermiddag.

      1. Kjedelig med radioen din, men du finner sikkert en ny som du liker 😊 Det blir fort litt mer enn man har planlagt når man går i butikken, kjenner til den. Ha en fin søndag.

    4. Godt med en god natts søvn! Moro å komme på strikkekino igjen da. Jeg har strikket noen sokker, men må bruke mønster hver gang, – husker ikke hælfellinga uten. Jeg er snart ferdig med bøttehatten min. Den er litt stor, men satser på det den krymper litt i vask, – bomull gjør gjerne det. Ha en superfin dag du også! 🤗

      1. Ja jeg trengte virkelig å sove ut til i går, var helt gåen i kroppen. Gleder meg til Top Gun på strikkekino i morgen, men skulderen er ikke god så det kan nok hende jeg tar med sokken bare for syn skyld. Skal prøve meg på bøttehatten senere, men få ferdig noen andre prosjekter først. Ha en fortsatt fin søndag 🥰

        1. Ang. bøttehatten, så brukte jeg heklenål nr. 3,5 som anbefalt og den store str. (Jeg har ca 60 cm i hodeomkrets). Jeg fant ut at jeg heklet 20 staver på 12 cm stedenfor 10 cm, og det utgjør ganske mye. Dermed rekke jeg den opp igjen, og lager den lille str. isteden, – tror det blir mer passe. 😊 Ergerlig å ta opp igjen, men den er rask å hekle.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg