Jobb, oppdateringer og katteliv 😺

Balkongliv for Vinja

Heisann!

Ute skinner solen fra en nesten skyfri himmel, men det er kjølig i dag. For første gangen på denne siden av sommeren, hadde temperaturen sunket til under +10C og landet på +8,1C da jeg sto opp i dag.

Alarmen ringte tidlig for i dag var det på tide å gå tilbake til arbeidet igjen. Jeg skal innrømme at det var litt tøft å stå opp, men når jeg først hadde fått føttene ned på golvet gikk det veldig greit. Vinja skjønte ingenting, og kikket på meg med veldig smale øyne og gjespet å krøllet seg sammen i stolen og sovnet.

Når man ikke har brukt jobb PC’n på flere måneder, bortsett fra en snartur innom for en uke siden, så hadde den bestemt at den skulle kjøre oppdateringer på hvert eneste program den kunne finne + noen til. Det tok en evighet innen den var ferdig, og to ganger trodde jeg faktisk at den var død….. Det er nesten flaut å si det, men etter å ha vært borte fra jobben i 2 måneder, så hadde jeg et øyeblikk glemt hvilke program jeg skal bruke for å utføre jobben min… Hjernen begynte etter hvert å våkne til liv og hukommelsen like så 🙈 Når alt det var på plass, begynte jeg å jobbe meg igjennom en laaaang liste med mailer. De aller fleste skulle bare leses kjapt og så slettes eller arkiveres. Nå er jeg ajour og har tatt meg lunchpause innen jeg skal begynne å jobbe med den første saken….

Vinja lå lenge i stolen i stua og sov, men etter at hun fikk medisinen sin ved 9 tiden spratt hun ut på balkongen. Det er fortsatt litt kjølig der ute, men om ikke lenge kommer sola og da ligger frk Pus rett ut å nyter varmen. Som i fjor så har Vinja mistet utrolig mye pels, og har hatt store tover som jeg har gredd og børstet. De hun har på magen derimot har jeg ikke fått lov til å røre. Når jeg forsøkte å fjerne dem (forsiktig) ble hun sint å dasket til meg eller løpt fresende og knurrende bort. Tilslutt ga jeg opp, men nå er hun tydeligvis lei dem å har begynt å ta affære selv. For jeg finner store klumper som hun har fjernet over alt. Det var det som også skjedde i fjor, og før jeg viste ordet av det var magen fri for tover. Det betyr ikke at jeg ikke følger med, for det gjør jeg…

Da var lunchpausen min over, og jeg må kaste meg over arbeidsoppgavene mine igjen.

Håper du får en fin tirsdag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Du har hjemmekontor ja. Slike programvarer som skal oppdateres er en tålmodighetsprøve. Men det høres ut som du er godt i farten. Nå er vel arbeidsdagen omtrentlig slutt for i dag også. Nyt kvelden din :).

      1. Ja på tirsdagene har jeg hjemmekontor, men i morgen må jeg ta turen ned til Oslo sentrum. At det var en tålmodighetsprøve med disse oppdateringene er sikkert og visst, men det ordnet seg heldigvis. Jeg var ferdig på jobb litt før kl 14. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    2. Oppdateringer tar sin tid sÃ¥ det ble en treig for deg pÃ¥ jobb etter ferien. Kjøpte batterier til div i dag. Begge hodelyktene min trengt nye samt at det er greit og ha noen til en radio jeg har. SÃ¥ har England fÃ¥tt sin kvinnelige statsminister nr 3, sÃ¥ nÃ¥ blir det spennende. Party-Boris er historie men det er vel det han blir husket for, tenker jeg, forøvrig sÃ¥ han alltid sÃ¥ busstete pÃ¥ hÃ¥ret. HÃ¥r til alle kanter rene fugleredet. Kan tenke seg sjøl hvordan var i fylla – have a nice future Boris. NÃ¥ blir det en dusj her sÃ¥ skal jeg spise og rydde. Kanskje jeg finner noe jeg savner. Ha en fin aften…

      1. NÃ¥r man ikke har brukt PC’n pÃ¥ en stund sÃ¥ er det ingen vei utenom oppdateringer dessverre, men nødvendig. Ja det var nok pÃ¥ høy tid at England fikk en ny statsminister, for Boris hadde virkelig sittet alt for lenge. Vel han burde vel egentlig ikke ha sittet i det hele tatt. Ha en fin kveld.

      1. Hehe, her var det ikke bare 4 uker ferie, men ogsÃ¥ 4 uker med sykdom. Om det siste hadde noe Ã¥ si tror jeg ikke, hadde sikkert glemt en masse allikevel i tillegg til at PC’n mÃ¥tte oppdateres 🤪

    3. Ja, det tar litt tid Ã¥ fÃ¥ alt pÃ¥ plass igjen, bÃ¥de oppdateringer og huske passord etc. Da er du igang igjen, og litt godt det ogsÃ¥. Likevel blir det sikkert bra nÃ¥r du kan gÃ¥ av med pensjon om ikke sÃ¥ altfor lenge, etter mange Ã¥r i arbeidslivet.🥰 Mange av dagens unge begynner jo ikke Ã¥ jobbe for de er rundt 30…. Ha en fortsatt fin kveld! 🤗

      1. Jeg regnet med at det ville ta litt tid å komme i orden, men kanskje ikke fult så lang tid. Det gikk helt greit i dag når jeg først begynte å jobbe for fult. Jeg har begynt nedtellingen allerede 😉 Ja nå er det jo vanlig å gå på skole til det blir godt voksne, og da er det også så mange om beinet at de får nesten ikke jobb. Ha en fin kveld du også, klem 🤗

      1. Ja på 8 uker hadde kommet en del mailer, hadde bare luket unna de viktigste av dem på mobilen. Godt å bli ferdig med det, og slippe å fortsett i morgen. Kveldsklem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg