Jepp, her var det knoller 👍

Heisann og god freddaskveld!

Tidligere i dag dro jeg på meg gummistøvler, skjerf og den tjukke boblejakka og gikk ut for å plukke opp Georginene mine. Jeg må innrømme at jeg var spent da jeg begynte å dra de opp, og gleden var stor da jeg så at alle 3 hadde dannet knoller. Den første var ganske stor, og det er den til venstre på bilde. Nummer to var litt mindre, og det er den til høyre. Til sist var det en liten mini-knoll, og den er i midten men den er umulig å se på bilde.

Jeg børstet av det jeg kunne av jord og bar dem ned i kjelleren og la dem på hylle. Der skal de få ligge til i april måned, hvor jeg skal plante de i jord igjen. Å når de har vokst seg til, skal jeg plante de ut i pallekarmene igjen. Det er første gangen jeg forsøker meg på noe sånt, så jeg syntes dette er spennende.

Når jeg kom inn igjen var planen at jeg bare skulle spise litt, så skulle jeg dra bort på Oppsal senteret å handle litt. Så var det sånn at jeg hadde blitt så kald når jeg var ute, og da forsvart energien og peppen ut av meg. Så jeg pakket meg inn i et par pledd og klarte å sovne. Da jeg våknet igjen var det mørkt ute, og fristelsen til å dra ut forsvant så jeg bestemte at handlingen godt kunne vente til i morgen.

I kveld var det premiere på en ny sesong av det svenske konkurranse-programmet “På Spåret”, som jeg har fulgt omtrent fra det startet for x-antall år siden. Det går hver fredag til etter jul en gang. Jeg elsker sånne program, og forsøker å komme opp med svarene før deltakerne. Har du sett de programmet?

Det er premiere på en ny sesong av Mysteriene i Brokenwood på NRK1 nå i kveld, og det er en stor favoritt hos meg også. Å det sitter jeg å ser på akkurat nå.

Hvordan har din freddaskveld hvert?

 


2 kommentarer
    1. Så moro at det ble knoller, og noen store også! 👍 Jeg har ikke sett “På Spåret”, og er litt usikker på om vi har den kanalen, men blir bedre når vi får fiber.

      1. Ja dette var ekstra moro, for jeg har aldri sjekket om Georginene har hatt knoll tidligere. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre med de, og håper på å få like fine planter til neste sommer 🥰 På Spåret går på Svensk TV 1 på fredagene, bortsett fra nå til fredagen igjen hvor de sender på lørdag. Det går ut på at det er to lag som skal komme fram til en by via en filmsnutt som sendes, i mens programlederen kommer med forskjellige hint. Så blir det oppfølgningsspørsmål til stedet når begge lagene har kommet fram til svaret. De har også musikk, og i dette programmet og de to neste er det Bo Kaspers Orkester som står for musikken. Verdt å få med seg 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg