Jeg var invitert på middag i går

Image by Alexa from Pixabay

Hei og god Langfredag!

Ute blåser det fortsatt i trea, og sola leker gjemsel mellom skyene. Temperaturen ligger +5,4C.

I natt har jeg sovet så godt og ikke vært våken en eneste gang, før jeg slo opp øynene rett før 08:30. Da hadde jeg vært i drømmeland i 8,5 time, og det skjer ikke hver natt. Kjenner på kroppen at det gjorde veldig godt.

Jeg startet dagen med å pakke bort klesvasken fra onsdagen som endelig var tørr. Det var godt å kunne brette sammen klesstativene og få tilbake kontoret igjen, for jeg kom nesten ikke inn der…

I går var jeg hos Bestisen på middag sammen med nevøen og niesen hennes samt en venninne av niesen. Bestisen disket opp med indrefilet, fløtegratinerte poteter, grønnsaker og bearnaisesaus. Å så godt det var, nam nam. Når maten hadde fått sunket litt ned, og vi ikke følte oss like mette lenger ble det gelé med vaniljesaus. Vi storkoste oss og satt lenge ved bordet og pratet.

Valpen Ayla

Niesen til Bestisen hadde med seg sine 3 nakenhunder, som heter Susi, Jagan og vesle valpen Ayla som du kan se på bilde over her. Litt usikker på om jeg har skrevet navnene riktig… Det ble selvsagt mye hund med så mange skjønne rundt oss. Susi skal snart bli mamma og var god og rund i magen sin. Hun er den eneste av hundene som har pels. Om du ikke visste det så har noen av nakenhundene pels, og de kalles for Puff.

Sammen med Bestisen bor jo katten Felix, og hvordan fungerte det med så mange hunder? Veldig bra, for Felix er helt avslappet til dem og blir det for mye hopper han bare opp i høyden hvor de ikke klarer å komme 🐱

Jeg ble ikke så lenge hos Bestisen, og var hjemme i god tid til å gi Vinja medisinen sin kl 21. Resten av kvelden satt jeg i godstolen med Vinja i fanget å så litt tv og glippet med øynene 😉

I dag står det ikke så mye på programmet, egentlig bare å vaske over på badet og danse tango med støvsugeren. Å så skal jeg synke ned i godstolen med strikketøyet resten av dagen, tror jeg da…

Ønsker deg en fin Langfredag 🥰


8 kommentarer
    1. Find hund det der. Er på vei til feiring hos min søster i Vestfossen. Hun er 70 år i dag. Ble bra vær i formiddag så jeg gikk 1 times tur. Hadde laks til middag i dag. Tar toget oppover men måtte ikke men glemte og avtale med broren min. Ringe han i går men tlf avslått. Ha en fin dag.

    2. Middagen hørtes helt nydelig ut! 😋 Godt å komme bort til ferdig middag og litt prat, og så søt hund. Jeg er veldig glad i alle slags dyr, og hund kommer høyt opp på lista.🥰 Her var det litt problemer med vaskemaskinen idag. Den fikk ikke til å pumpe ut vannet, men etter å hatt ute filteret, så fungerte den igjen. Vi fant noe spiker og litt småtteri som muligens stengte for pumpa. Kos deg resten av dagen! 🐣🌷🐤

      1. Ja middagen smakte himmelsk godt, og jeg tenker at neste gang jeg er på OBS skal jeg kjøpe et par pakker med sånn indrefilé sånn at jeg har. Jeg har veldig lyst på hund, men vet ikke om det er så lurt når kroppen ikke alltid spiller på lag. Man kan jo ikke prioritere seg selv da, for hunden må ut for å luftes. Er i tenkeboksen 🤔 Ha en fin påskeaften 🐣

    3. Så kos med alle hundene da 🙂 Og at katten fungerer greit med dem 🙂 Koselig med sånne selskap 🙂 Nå er det beina høyt her. Gått i hele dag føles det som 😛

      1. Det var veldig koselig med alle hundene, og veldig bra at Felix har så avslappet forhold til dem. I dag skal Bestisen komme på middag til meg, men hun får ikke servert mat fra bunnen 😉 Ønsker deg en fortsatt fin påskeaften 🐣

      1. Det var så god mat, og jeg koste meg fra jeg kom til jeg gikk igjen. Har bestemt å kjøpe et par pakker med sånn indrefilé neste gang jeg er på OBS. Ha en fin påskeaften 🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg