Jeg tok skrittet 👣

Image by Vidmir Raic from Pixabay

Heisann!

De to siste årene har jeg virkelig latt kroppen forfalle, altfor lite bevegelse og for mye fråtsing i usunne ting. Det har selvsagt resultert i at jeg har eeeest ut både her og der. For ca 1 uke siden satte jeg foten ned å satte en stopp for utskeielsene, samtidig som jeg også stoppet å drikke Pepsi Max hver dag. I løpet av uka har jeg kjent at kroppen sakte men sikkert har hatt det bedre.

Det jeg ikke gjorde forrige uke var å gå på vekta, rett og slett for jeg ikke turte. I dag morges tok jeg meg sammen og satte føttene forsiktig opp og hadde nærmest hjertebank inntil sannheten lyste mot meg. Jeg var sikker på at jeg hadde gått opp mye, men den var 1,5 kg lavere enn den siste gangen jeg veide meg for lenge siden. Hva vekten landet på har jeg ikke tenkt å si noe om, den holder jeg for meg selv i alle fall for tilfellet. Kan hende jeg sier noe om det på et senere tidspunkt…

Jeg lastet ned Lifesum app’n igjen og oppdaterte vekten, og besvarte en undersøkelse om mine matvaner og hvor jeg ville videre. Ut i fra det regnet app’n ut sånn ca hvor mange kalorier jeg skal ta inn i løpet av en dag. Jeg begynte i går og logget alt av mat og drikke, og landet på 20 kalorier under det jeg skulle. Spennende å se hvor jeg lander i dag..

Problemet mitt har aldri vært overspising av mat, for jeg kan gjerne gå hele dagen uten å spise så mye. Noe som heller ikke er så bra, for kroppen har ikke noe vettu å jobbe med. Når det gjelder potetgull og snoop er det dessverre en helt annen historie. Om jeg skal være ærlig, så var det letter å slutte å røyke etter 25 – 26 år enn det er å holde meg unna usunne ting. 

Etter at jeg fikk de nye vannflaskene jeg bestilte, så har jeg vært veldig flink til å drikk nok vann om dagen. Enkelte dager har jeg faktisk ligget over det som er anbefalt også 😉

Det er en stund siden jeg hadde fisk til middag, men i dag blir det enten laks eller torskefilé med fyll inni 🥰

 

14 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 De siste to årene med pandemi gjorde at jeg har vært mer i ro enn jeg normalt er, og når man da også spiser usunnheter så fyller man ut. Nå er det slutt, og jeg skal ned noen kilo innen utgangen av juni. Setter meg ikke noe mål, for hvis det går sakte blir jeg bare så skuffet.

    1. Jeg er også uhyre svak for sjokolade og is etc. Ikke mat. Så innimellom bytter jeg ut. Det gjør at jeg ikke går opp så mye. Det blir ikke begge deler, men snop i stedet for mat av og til 😛 Ikke sunt..

      1. Det har nok hendt at jeg har byttet ut også, og da har jeg ikke like dårlig samvittighet etterpå… Nå er det slutt, og det er på tide å få tilbake en mer fornøyd kropp. Noe den ikke har vært på nesten 2 år nå.

    2. Jeg har også en tilsvarende app, hvor man kan regne ut kalorier på det man spiser. Jeg har ikke vært så flink til å bruke den i det siste, men har lært meg hva som er bra og ikke. Ellers er jo masse grønnsaker noe som fyller opp, og nå er det masse godt velge i. Lettere å ut og gå om sommeren også. Bra du får i deg mye vann, for det er viktig i varmen. ☀️

      1. Jeg lastet ned app’n for flere år siden, men så slettet jeg den igjen for den maste så fælt… Sikkert for at jeg ikke var så flink til å oppdatere den. Nå gjør jeg det hver gang jeg spiser og drikker. Spennende å se hvor mange kalorier jeg får i meg. Det finnes også en god del fine oppskrifter man kan bruke også. Ja det er helt klart lettere å gå på tur når det blir varmere i været, men ikke for varmt for da får jeg vondt i leddene igjen. Ha en fin kveld 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Nå måtte noe gjøres, ellers så blir sommere 🤔n tung å komme igjennom. For mye å bære på når det er varmt og godt ute er ikke noe behagelig

    3. Gratulerer for at du turde å gå på den vekta. For en herlig følelse da du så at du faktisk veide mindre enn siste gang. Ønsker deg lykke til. Her hos meg har jeg sett sannheten i hvitøyet og vet jeg har en lang vei å gå. Klem<3

      1. Tusen takk 🥰 Det satt langt inne å stige opp på vekta skal jeg si deg, men skal jeg ned måtte jeg jo vite hva som var status. Veien her er veldig lang til idealvekta, men det tenker jeg ikke så mye på. Jeg setter meg opp med 5 kg av gangen, ellers mister jeg motet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg