Jeg tok en mini-dugnad i bedet mitt

Heisann!

Nå i formiddag dro jeg på meg hagehanskene og tok med meg den lille hagesaksen å gikk ut for å ha en liten mini-dugnad i bedet mitt på baksiden av blokken. Det var som jeg trodde, det meste av plantene jeg hadde i pallekarmene var ferdig. Jeg fikk fjernet det som var dødt, samtidig som jeg klippet vekk tørre kvister/grener på Soleiebusken og Klokkebusken min. På sist nevnte klippet jeg også vekk noen av de nederste grene for å få luft på undersiden.

Astilbene og Akeleien er de eneste som har klart seg i pallekarmen over vinteren.    !

Klokkebusken begynner å bli grønn
Soleiebusken min er full av knopper

Soleiebusken blomstrer om våren, og nå er den full av knopper. Noen blomster har allerede sprunget helt ut, og så kommer resten litt etter 17 mai tenker jeg.

Soleiebusken har en tendens til å spre seg, og lenge sørget jeg for at den holdt seg der den skulle være. Så lurte den meg trill rundt og vokste under bakken inntil veggen, og vips så har den dukket opp rundt hjørne 😉.

Jammen fant jeg et lite teppe med hvitveis på enden av blokka. Bra jeg fikk tatt bilde av dem nå, for de står ikke så veldig lenge til.

10 kommentarer
    1. Så koselig med en staude som blomstrer på denne tiden, og gule blomster lyser opp! Det er ikke alt som har overlevd her heller, bl.a. en rød solhatt som jeg nok plantet litt vel seint ifjor, og likeledes et par potteroser. Jeg satte endel tulipanløker, og alle i bed har klart seg, men ikke de i potter. Jeg plantet en bunndekkerose ifjor, Lavender Dream, og den har heldigvis overlevd.

      1. Vinteren har vært hard for mange planter, så det er nok mye som må skiftes ut nå som våren er her. Jeg er veldig glad i klokkebusken og Soleiebusken, som jeg har hatt i flere år. Sistnevnte kommer veldig tidlig på våren, og har blomster til ut i juni så er det slutt. Jeg har planer om å dra på hagesenteret til helgen, og kjøpe inn til balkongkasser, pallekarmer og ikke minst gravlund. Sånn at alt ser fint ut til 17 mai. Klems 🤗

    2. Det spirer og gror og bra er det. Det skal bli brukbart vær 17 mai og det er mange som har tradisjoner den dagen. Tok en tur til elkjøp og sjekka litt ymse. Må snart ha en ny støvsuger 2-3 radioer og diverse ting. Blir vel til at jeg kjøper alt på en gang. Det blir mye ting og ikke minst papp og slikt men det blir det uansett. Så ting skjer men mest i tankene og heller lite i praktiske. Nå venter en dusj og litt oppvask. Ha en fin kveld.

      1. Ja nå spirer og gror det veldig bra over alt, og det er snart grønt over alt. Jeg har ingen tradisjoner til 17 mai lenger, blir ofte til at jeg slapper av hjemme og ser barnetoget på NRK. I år er det mulig jeg skal opp til Festplassen foran Lørenskog Hus å høre en lokal gruppe underholde. Jeg kjøpte meg ny støvsuger hos OBS for noen år siden, som jeg er veldig fornøyd med. En Bosch støvsuger, som rakk å bli satt ned til halv pris da jeg bestemte meg for å kjøpe den. Ha en fortsatt fin onsdag.

    3. Det er hyggelig med stauder som kommer igjen og igjen.🌸🌱
      Det var nå bra at mye hadde overlevd vinteren.
      Nå blomstrer endelig hvitveisen hos oss også.🤩

      1. Jeg hadde mange stauder før, men de har dessverre gått dukken en etter en. Nå har jeg igjen 3 stk. Det har vært en hard vinter for plantene, og det er flere enn meg som må fornye det de har. Etter at jeg hadde tatt bilde av hvitveisen, oppdaget jeg at hele skogbunnen på oversiden av blokken var helt hvit. Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

      1. Tusen takk 🤗 Det ble veldig mye tøy og bøy i går, noe som har gjort ryggen ekstremt stiv å vond i dag. Når det er sagt så hadde jeg ikke vondt av det 😉 Klems 🤗

      1. Jeg var glad at Astilbene og Akeleien har klart seg over vinteren, for jeg flyttet dem nemlig fra nede i bedet og opp i pallekarmene. De så veldig puslete ut i fjor, så jeg trodde ikke de ville klare seg. Vurderer å kjøpe noen flere stauder til kassene, vi får se hva jeg ender opp med. Ha en nydelig onsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg