Heisann og god kveld!
Tidligere i kveld var jeg inne i nettbanken for å sjekke noe, og oppdaget et trekk på 118,- som jeg ikke helt dro kjensel på. Det viste seg å være betaling for parkeringen hos Manglerud Senter på fredagen, da jeg var til fotpleie. Jeg kunne ikke forstå størrelsen, eller at jeg i det hele tatt skulle betale. For det er jo 2 timers gratis parkering, og jeg var i parkeringshuset fra ca 09:57 til ca 10:59, altså kun 1 time. Som så mange andre parkeringshus er automatisk lesing av registreringsnummeret på bilen.
Da jeg gikk inn på parkeringsapp’n, for å sjekke parkerings historikken så jeg jo hvorfor det var galt. Der sto det nemlig at jeg hadde kjørt inn 10:59 og ut igjen 15:55??? På det tidspunktet var jeg allerede en snartur hjemme i 5 minutter og så dro jeg ut igjen og var borte hele dagen. Så hvordan de kan mene at jeg har stått parkert der i de 5 timene? Det er ikke det at beløpet er så stort, men det er feil og det kan jeg ikke godta.
Parkeringsselskapet tar ikke i mot henvendelser, og det er vel for at det er så mange, så de har et annet selskap som man må kontakte. Jeg fant ikke noe telefonnummer, men et sånt skjema på hjemmesiden som man fyller ut og sender inn, noe jeg også gjorde. Så spørs det da hvor lang tid det tar innen de svarer meg…
Jeg har ikke alltid vært så nøye med å sjekke hvor mye, om noe, jeg har blitt trukket etter at parkeringene er avsluttet. Det kommer garantert til å gjøre heretter.
Hvordan er det med deg, sjekker du om du blir trukket rett beløp?
Ha en fortsatt fin tirsdagskveld 🥰
Håper de retter opp i det, for slik skal det ikke være! Jeg parkerer nesten aldri utover gratistiden og har ikke fått noe feil krav foreløpig, men lurte å følge med ja. Jeg sjekker bompasseringer, for der kan det nok også skje feil.
Jeg har vært veldig sløv med å sjekke, men heretter kommer jeg til å være mer nøye. Det er jo ikke det at det er et stort beløp, men de har gjort en feil og den må rettes opp i. Det er ikke så ofte jeg står utover gratistiden, men det hender og i de tilfellene sjekker jeg om beløpet ser greit ut.
Dette må du være nøye med å sjekke – ikke bra. Her i Fredrikstad står det daglig at folk klager på den appen her i byen.
Mye feil..Jeg fikk selv betaling på en søndag, da er det gratis fra 0900 – 0000..
Appen min er slettet, ble for mye surr!
Ja jeg må nok være det heretter, for ellers kan det jo skje igjen. Selv om jeg ikke sjekker så ofte når jeg er innenfor gratistiden, så er jeg jo innom nettbanken og om beløpet ser større ut enn jeg forventet sjekker jeg. Av den grunn så tror jeg ikke at jeg har blitt lurt før, og app’n er er veldig grei å ha. Håper bare det ikke tar så lang tid innen de svarer meg.
Herligheten altså! De trekker uten at du har vært der i den tiden…. det er ikke bra! Ja jeg sjekker stadig beløp og at det er korrekt…
Lag deg en fin onsdag 🙂 Frisørtime hos meg i dag 😀
Litt skummelt at sånt skjer, og jeg kan tenke meg at det må være flere som har hatt samme problemet den dagen… Så sant ikke de er en person med falske skilter lik mine, som har vært innom parkeringshuset 🤔 Må nok være litt mer nøye heretter. Ha en superfin dag du også 🥰
rett skal være rett og jeg savner ofte mennesklig kontakt ,hvorfor skal alt gå digitalt ? når vi har vært ute og reist bruker min mann å sjekke rekningene fra bomselskapene før han betaler ,for det kan skje feil der også
Ja det har du rett i, og jeg har inntrykk av at hvor hen man ringer så må man snakke med et robot eller så må man fylle ut et skjema. Jeg fikk en ekstremt høy regning dra bomselskapet nå, og den skal gjennomgås med argusøyne. Håper du får en fin onsdag 🥰
Rett skal være rett! Selv om beløpet er lavt, er det jo feil, og slikt irriterer. Håper de ordner opp! Jeg sjekker, men kanskje ikke alltid så nøye. 🙂
Ja det skal det være, og jeg kommer ikke til å gi meg før jeg får tilbake pengene min. Heretter skal jeg virkelig sjekke hver gang jeg kjører ut av et parkeringshus 😉
Det er nok lurt å sjekke, for det kan bli feil. Og det kan jo bli mye til sammen om det blir mange ganger.
Selv så fikk jeg betaling på appen på bilen vi solgte i fjor. Det var heldigvis bare 14,60 kr, så jeg skyndte meg å slette skiltnr fra appen etterpå. Hadde glemt å gjøre det.
Siden det var så liten sum, gadd jeg ikke gjøre noe med det. 🙂
Ja jeg må nok bli flinkere til å sjekke beløpet med en gang, men har det blitt feil så er eneste løsningen å klage. Jeg glemte å fjerne den gamle bilen min fra bomring app’n og fikk en klekkelig regning, men når jeg ringte dem så ordnet de opp å sendte regningen til den nye eieren. Klem 🤗
Hmmm – det der var jo spesielt. Nei, jeg pleier ikke å sjekke, men det skal jeg jammenimeg gjøre heretter! Håper det ordner seg for deg! 🙂
Jeg har fortsatt ikke hørt tilbake angående klagen min, og jeg må nok vente en stund til på det tenker jeg. Det lønner seg jammen å sjekke med en gang, så man får ta tak i det så fort som mulig. Ha en fortsatt fin fredag, klem 🤗