Jeg teller 6 stykker 🌹, og i dag kommer høstneglene på 💅

6 knopper på rosen min

Heisann!

Ute er himmelen knallblå og ikke en sky å se noe sted, enda i alle fall. Det blåser litt ute, men ikke som det har gjort. Temperaturen var helt nede på +5,5C da jeg sto opp til morgenen i dag.

Status skulder helt først: Den er fortsatt veldig sår og stiv, men jeg gjør allikevel et forsøk på å komme meg igjennom arbeidsdagen. Om det blir full dag får skulderen avgjøre.

Rosen min ute på balkongen har produsert 6 knopper, men fortsatt har ingen av dem sprunget ut. Ettersom temperaturen synker mer og mer om natten, og det heller ikke er så varmt på dagen tar det tid før knoppene springer ut. Er jeg heldig så tror jeg bare to av dem har en sjanse, men jeg kan jo klippe de av å sette de i en vase her inne 🌹

På søndag måtte alle beboerne sette ut brannslukningsapparatet sitt nede i gangen, og i går på formiddagen ble de hentet for at de skulle byttes ut. De er tunge, men jeg klarte da å bære det ned. Problemet var bare det at de som hentet dem, satte ikke tilbake de nye nede i gangen. Nei, vi måtte gå opp på styrerommet, som ligger 2 blokker opp for å hente dem. Jeg hadde ikke sjans til å bære apparatet derfra og ned, men kom på at jeg kunne bruke den nye bagasjetrallen. Ringte på hos naboen og spurte om hun hadde fått noen til å hente sitt, men det hadde hun ikke. Så jeg tok med hennes også. Jeg fikk hjelp i trappene, men ellers gikk det veldig greit å trille begge to ned hit igjen.

Senere i dag skal jeg ned til Iris Nailbar på Bryn senteret og fikse neglene mine. Mine lilla negler er snart historie, til fordel for svarte og oransje negler med litt pynt på. Jeg skal ikke ha Ombre (tofargede negler) denne gangen, men 4 svarte negler og en oransje. Bilde kommer senere når jeg er ferdig 🖤🧡

Håper du får en fin tirsdag 🥰

 

16 kommentarer
    1. Du kommer nok til å passe godt på høstrosene dine 😉 En sånn tralle kjøpte vi også da vi flyttet sist. Veldig praktisk! Lykke til med oransje og svart! 😀

      1. Tusen takk, hadde noe tilsvarende på neglene i fjor også 🥰 Ja må passe på dem vettu, nå som rosen ser ut til å klare seg. Mulig jeg tar hele potten inn og setter den ut igjen til våren, vi får se.

    2. Så flott rosen din er, – grønn og fin med flere knopper! Her var det meldt frostnatt, så jeg tok inn noen jeg har i krukker ute, og det var jammen bra for det hadde vært nede i -3C. Smart med bagasjetralle! 👍 Ha en fin dag og kos deg på nailbar! ☀️ Gleder oss til bilder 💅

      1. Tusen takk 🥰 Det kan nok hende at jeg begynner å flytte den og de andre jeg har inn om natten, og ut igjen på dagen. Tilslutt flytter kanskje alle sammen inn over vinteren. Ja den trallen er jeg virkelig glad for at jeg kjøpte, og kommer nok til å bruke den mye. Neglene min ble ikke filt så korte som jeg ønsket sist, så de er veldig lange nå. Bare det skal bli godt å få gjort noe med, og så er det jo alltid spennende med en eller to nye farger. Bilde kommer det 😉

    3. Så godt du fant råd, ikke enkelt dette når en har problemer med å løfte/bære. Og så snill at du hjalp naboen. Blir spennende med nye negler. Håper skulderen din holder og at du får en riktig fin dag <3.

      1. Jeg kjøpte egentlig den bagasjetrallen for å slippe å bare den tunge PC’n m/tilbehør, frem og tilbake på jobb. Den kan vise seg å være god å ha i andre sammenheng også. Naboen er en dame som nærmer seg 90 år, og som ikke orker å gå opp å hente og slepe med seg det tunge apparatet. Det var ikke tungt å trille det, så jeg hjalp henne gjerne. Skulderen er ikke god, så jeg tviler sterkt på at den holder dagen ut…. Jeg gleder meg til ny farge på neglene, for det har gått veldig mye i sommerlige farger de siste månedene. Klem 🥰

    4. Koselig med rose da. Håper de springer ut før høstkulda kommer, og at den lever over vinteren ute hos deg. Lykke til med neglene, og jammen er du kreativ til å løse saker og ting. Godt å kunne hjelpe naboen også. Klemsiklem 🙂

      1. Ja jeg håper virkelig det, men skulle temperaturen falle mer får jeg sette potta inn i stua og ut igjen på dagen. Når man ikke orker å bære, må man finne andre løsninger på problemet. Naboen er gammel og ikke så frisk, så jeg prøver å hjelpe henne når jeg kan det. Det kommer et innlegg om de nye neglene om litt. Klems 🤗

    5. Fine blomster du har. Brannslukningsapparatet mitt burde vært byttet, har et av slaget ABE pulver som har hengt der sikkert 15 år så det er på tide og bytte. Kjøpte flate lisser i dag men har ikke tredd de på skoa enda, en jobb bare det. Ellers ble det nytt sengesett i dag. Det var salg men om jeg tok alt fra salg er jeg usikker på. Handle på Princess med sengesett fra Sateng molina. Så nå blir det en god natts søvn på meg håper jeg. Amadeus er et kjent og solid merke når det gjelder radio. Den jeg kjøpte i går kosta 400,- kroner. Nå blir det kveldsmat og Dagsrevyen. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Du bør absolutt enten skifte ut eller få det sjekket. Dette sier brannvesenet: Pulverapparat skal kontrolleres etter 5 år og service etter 10 år. Skumapparat: skal kontrolleres etter 2 år og service etter 5 år. Om man da ikke bytter det ut helt. Sengetøy er ofte dyrt, så det kan være greit å kjøpe på salg. Jeg er veldig fornøyd med Amadeus radioen, selv om det var litt dyr. Ha en fortsatt fin kveld.

    6. Med den skulderen din, var det bra du slapp å bære det brannslukningsapparatet så langt.
      Det er blitt kjøligere hos dere også.
      Rosene blir nok nydelige hvis de får komme ut.
      Det blir morsomt å se høstneglene dine.🍃🍂

      1. Når man ikke orker å bære må man finne andre måter og løse problemet på, og da passet det bra at jeg hadde kjøpt bagasjetrallen. Ja nattetemperaturen synker litt for hver natt, så så det bli nok ikke lenge før vi er nede på minusgrader tenker jeg. Jeg får flytte litt rundt inne her, så får jeg vel plass til plantene jeg har på balkongen. Jeg postet akkurat et innlegg om de nye neglene mine. Klems 🤗

    7. Her var det is på bilen da jeg sto opp ved 7 tida i går. Brrr… 3 timer seinere var det steikende hett ute på terassen.
      Rosen din blir fin når den blir knoppene springer ut. Vi hadde en sånn på grava til faren min de første årene.Den overvintret ute og kom igjen som bare det året etter. Den ble veldig stor og fin etterhvert 😍

      1. Her var et et par gradere varmere i dag, og jeg syntes det kan holde seg der en stund. Det er en nydelig rose, som jeg virkelig håper springer ut før nattefrosten kommer. Jeg har hatt et par potteroser i den store potten på balkongen over vinteren tidligere og de har kommet igjen året etter. Krysser fingrene for at denne også gjør det. Ha en fin onsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg