Jeg sto blant de første på lista…

Adventsstaken er kommet på plass, og ja den står ikke i midten men det er rettet opp nå

Heisann!

Ute har det vært en nydelig vinterdag med blå himmel og sol. Varmt har det derimot ikke vært med -13C 🥶.

Det ble ikke så mye søvn på meg i natt, dels for at jeg ikke klarte å somle meg i seng i natt og når jeg først lå under dyna fikk jeg ikke sove. Tror det ble i overkant av 3 timer. Har ikke hatt på Fitbit klokken pga utslett på armen, så jeg får ikke sjekket. Jeg måtte opp litt før kl 9 ettersom ODA skulle komme.

ODA sendte meg en SMS sent i går kveld, om at de regnet med å være hos meg mellom kl 09:00 og 09:35. Jeg var heldig å var blant de første på lista, og allerede 09:10 ringte det på døra. Dagen var reddet, for han hadde med seg en stor eske med sand til kattedoen og flere bokser med våtfór til Vinja. Med andre ord, frk Pus kunne få maten sin når hun pleide.

Sånn til å begynne med på morgenen følte jeg meg i ganske grei form, men det var bare inntil jeg hadde vært nede i kjelleren å hentet alle adventsstakene. Å etter å ha satt dem på plass i vinduet, var det ikke et eneste fnugg av krefter igjen. Jeg var så sliten at jeg var nesten kvalm… Helt problematisk var det ikke å sette de opp, vel å plassere dem i vinduet er greit, men bare 1 av 3 virket 🙈 Jeg fikk til slutt 3 til å virke, men den siste må nok kastes. Prøvde å skru til en løs lampe, og plutselig sto jeg med selve pæren i hånden og sokkelen satt fast nede i selve lyset. Jeg orket ikke å lete etter noe å skru med i dag, men jeg skal gjøre et forsøk i morgen. Har en ekstra pære som jeg kan prøve også…

Det meste av dagen har jeg sittet i godstolen og svingt strikkepinnene. Jeg ble jo ferdig med Bystrikk skjerfet mitt i går, og i dag klødde det i fingrene etter å starte på noe nytt. Jeg hadde jo 4 nøster med Gjesdal Pure Merino, som jeg i utgangspunktet skulle bruke sammen med Poppis garnet men ikke gjorde. Jeg har kommet et godt stykke oppover, og følger egentlig ikke mønsteret slavisk. Nei, jeg strikker skjerfet både bredere og lenger enn oppskriften. Bilde kommer i et annet innlegg.

Det er dårlig med matlyst i dag, så jeg dropper middagen å tar meg bare et par skiver med brød. Så får jeg håpe at både formen og matlysten er bedre igjen i morgen.

Håper du har hatt en fin søndag 🥰


8 kommentarer
    1. Åh, så flott at de kom tidlig så du og Vinja slapp å vente! Nydelig vær om dagen, men altfor kaldt! 🥶 Det er heldigvis meldt mildere uti neste uke, men da skal det visst komme snø. Her måtte det også til noen lyspæreskift før alle adventsstakene lyste. Rart med det siden alle lyser når man setter de bort, men skjer nok noe under lagring 🤔 Kos deg med strikking og håper formen er bedre imorgen! 🤗

      1. Ja det var godt ODA kom så tidlig, for ellers ville Vinja laget bråk 🤣 Jeg liker ikke denne kulda, og lurer litt på hvordan bilen min har det. Den har ikke vært starta på en uke, og det går nok noen dager til før jeg orker å dra ut. Jeg fikk en lampe til jul i fjor i form av en stjerne, og den får fungere som adventslys inntil videre. Formen er dessverre ikke noe bedre, så dette henger skikkelig i. Ha en fin mandag 🥰

      1. Formen er dessverre ikke noe å skryte av i dag heller. Føles ikke som om jeg har noe feber, men er helt tett i nesen og bomull i hode 😉 Veldig fornøyd at jeg sto blant de første på lista til ODA i går. Klem 🤗

    2. Bra at maten kom i tide. Sov elendig i natt så jeg vil prøve og sove litt til. Var kaldt i helga men jeg måtte ut en tur. Håper formen din bare blir bedre og bedre. Ha en fin dag.

      1. Formen min er dessverre ikke noe særlig bedre i dag, så dette henger i ganske lenge ser det ut til. Huff ja, nå er det skikkelig kaldt og jeg håper det blir mildere igjen snart. Ha en fin mandag.

    3. Bra de kom tidlig med maten 😊 En oversulten katt er ikke å spøke med 🤣😂

      Her har vi også kjempefint desembervær, men det er kaldt ja. Minus 10 grader i dag. Fyrer i vedovnen og koser meg med strikking 😊

      Ønsker deg en superfin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤️😻

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Nei sulte og krakilske katter er ikke hyggelig å ha i huset 😂 Det er fint vintervær ute om noe kaldt om dagen. I dag våknet jeg til nesten -14C, og det er alt for kaldt for denne damen her. Ha en fin tirsdag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg