Jeg stilte som sjåfør 🚘

Heisann og god ettermiddag!

Det har vært litt blandet vær i dag, blå himmel med sol og overskyet, før himmelen igjen ble blå. Temperaturen tidlig på morgenen var bare +7C.

Alarmen gikk av kl 7 her i Casa Fres og Knurr, og jeg kan love deg at jeg var trøtt. For jeg fikk kun 3 timer og 40 minutter med søvn i natt. Samme hvor mye jeg forsøkte å slappe av og puste rolig og slette alle tanker, var jeg lys våken.

Å hvorfor måtte jeg stå opp så tidlig? Jo for jeg hadde lovet å kjøre Bestisen til legetimen sin, og jeg måtte være hos henne kl 9:30. Siden det var på Lørenskog måtte jeg beregne god tid pga trafikk osv, sånn at Bestisen ikke kom til for sent.

Bare for å si det, så føler Bestisen mye bedre. Allikevel blir hun fort sliten og det tar nok litt tid innen hun er tilbake til sånn hun var før hun ble syk. Ikke så mye annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp.

Etter at Bestisen var ferdig hos legen, dro vi bort til Metro Senteret for å spise lunch hos Folkets Café. Jeg hadde så vidt orket å klemme i meg en tørr brødskive før jeg dro hjemmefra, så det var godt med et halvt rundstykke, en dobbel Americano og en Pepsi Max. Vi ble sittende der en stund og skravle sammen, og chatte litt med VIP Gjengen om Sommerparty vi skal ha i juni.

Til slutt brøyt vi opp og gikk opp på Coop Mega og handlet inne til Pinse. Jeg visst jo egentlig at det var langhelg, men hadde glemt at det manglet diverse i kjøleskapet. Så da endte jeg opp med et par relativt fulle plastposer med varer + litt som egentlig ikke burde ha vært opp i der 🙈. Syntes jeg fortjente å kose meg litt i den siste langhelgen på en god stund 😉. Jeg kjørt Bestisen hjem til seg, før jeg dro hjem til meg selv igjen.

Hjemme ventet en utsultet Vinja på meg (iflg henne selv), for hun hadde jo ikke full matkoppen med tørrfór. Det var ikke det hun ville ha, men i stedet våtfór. Så da var det bare å slippe handleposene og fylle opp matskålen henne 😉. I mens jeg pakket ut varene, gjorde hun seg ferdig med å spise å løp med raske skritt inn i stua å satte seg på dørstokken å mjauset høyt. Det var på tide å komme ut på balkongen å lufte seg😺.

Frk Pus er fortsatt der ute, har bare vært innom å sleiket restene i matkoppen og litt annet.

Håper du har hatt en fin fredda 🥰

2 kommentarer
    1. Det er lørdag og pinse. Opprinnelig var pinse en jødisk høstfest. I Det gamle testamentet kan man lese om pinse fra 5 Mosebok 16, 9 -12. Greit med litt fakta om pinse. Gikk ca 1 time tur ute i går en del i skogen men mest vei. Det ble 6,4 km i går og ca 8500 skritt. Kunne vært mer men det blir mere siden. Var trøtt da jeg kom hjem sovna til lyden av radioen som jeg nesten alltid hører på om kvelden. Hva jeg gjør i dag? Litt ymse blir det og planlegger ferie. Blir vel en tur eller to til Sørlandet teker jeg. Må ringe og sjekke om folk er hjemme. Ha en fin dag.

      1. Alltid greit å bli minnet og opplyst om hva pinsen er, tror ikke så mange tenker så mye over det utover at det er en langhelg. Det ser jo ut til at været skal være greit også, så det er store muligheter for uteliv av forskjellige art. Jeg har ikke tenkt så mye på ferie, for nå har jeg jo egentlig ferie hele året. På grunn av katten blir det bare dagsturer på meg, men det er helt greit. Ha en fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg