Jeg stilte som sjåfør 🚗

(Ikke sponset innlegg)

Heisann og god morgen!

Ute er det en nydelig dag, kanskje ikke like fin som i går, men ikke så langt unna. Det blåser i trærne i dag. Temperaturen nå på morgenen +17,1C.

I går kveld var jeg helt utslitt, og sovnet fra tv, lys og en åpen balkongdør mens jeg lå sofaen. Der våknet jeg i dag morges av Vinja kl 7, som syntes mamsen hadde sovet alt for lenge. Med en gang trodde jeg at jeg bare hadde vært bort noen minutter, men etter hvert som jeg fikk gnidd søvnen ut av øynene så jeg jo at det var lyst og at sola hadde stått opp.

Tidligere på dagen i går stilte jeg som sjåfør for vennen Terje, som skulle hente et gulv til stuen oppe på Fargerike Sletvold på Jessheim. Gulvet var bestilt for en god stund siden, og han spurte meg den gangen om jeg kunne stille som sjåfør. Hvilket jeg selvsagt sa ja til. Jeg hadde glemt hele greia inntil han kontaktet meg denne uken, og fortalte at nå var gulvet kommet å kunne hentes. Han måtte selv stå for å lesse inn og ut av bilen pga av skulderen min. Mesteparten gikk inn i bagasjerommet, men for å jevne ut vekten ble 3 pakker lagt inne i bilen. Var det tungt, o yes og jeg merket godt forskjell på hvordan bilen reagerte, men det gikk greit 😊

Ettersom jeg ikke hadde spist mer enn en Nutrilett bar på morgenen, stoppet vi hos Burger King på kløfta og spiste en burger. Hadde glemt i farten at det ikke var vanlig veikro der lenger. Jeg bestilte en enkel cheeseburger med bacon, men da jeg “endelig” fikk den så hadde jeg fått en dobbel. Den var litt vel stor, men jeg spiste den + litt pommes, og ble veldig mett så jeg droppet middagen senere. 

Når jeg kom hjem var jeg bare innom å hentet hårspray flasken jeg kjøpte på mandag, som plutselig ikke virket lenger. Den kostet mer enn hva jeg normalt bruker å betale, og da må den også virke. Så jeg dro til salongen jeg kjøpte den for å bytte. Jeg fikk beskjed om at dette skjedde for dem også, og det eneste man kunne gjøre var å ta av dysen på toppen å skylle den. Sprayen er superfin og er lett å børste ut, og håret ser veldig naturlig ut. Allikevel så burde leverandøren gjøre noe med formulaen eller dysen sånn at den ikke tetner hele tiden.

Før jeg dro hjem var jeg innom Bogerud Tekstil, hvor jeg kjøpte en pakke med “nåltredere”. Noe jeg trodde jeg hadde her hjemme, men nei da de er og forblir borte. Hvis du ikke vet hva det er, så er det et verktøy som hjelper deg å få tråden igjennom nåløyet. Når jeg hekler å skal feste løse tråder, sliter jeg med å få tråden igjennom øyet på nålen og da er et sånt verktøy veldig kjekt å ha.

Hva er planer for denne dagen? Jeg har en haug med klesvask som skal brettes og inn i skapet, og så trenger plantene mine litt omtanke. Ellers så tar jeg dagen som den kommer tenker jeg.

Håper din torsdag blir fin 🥰

 

10 kommentarer
    1. Så fin dagen din i dag høres ut. Bare rydde og ta dagen som den kommer :).
      Du er så snill og stiller så bra opp for vennene dine, syns jeg. Fint å lese <3. Men når man sover hele natta på en sofa, da er man trøtt. Nyt midtsommerdagen og ha en riktig fin dag. Klem<3

      1. Tusen takk 🥰
        Betennelsen gjør at jeg ikke har så mye energi, og det å være på farten mye av dagen slo meg helt ut i går. Jeg sov i alle fall veldig godt, og føler meg utvilt så langt. Jeg syntes det er hyggelig å kunne stille opp for venner når jeg har muligheten til det. En annen gang er det jeg som trenger litt hjelp, og da vet jeg de stiller for meg. Nyt midtsommerdagen du også, klem 🥰

    2. Snilt av deg å stille som sjåfør 🙂 Takk for tips om å rense dyse på hårsprayflaske. Jeg bruker min så sjelden, og når jeg endelig trenger den, er den som regel tett… 😀

      1. Bare hyggelig 🥰 Jeg visste ikke dette med dysen selv, og har noen ganger kastet flaskene når det har skjedd. Nå vet jeg bedre. Terje har ikke bil, og da er det ikke så greit alltid når noe skal hentes. Så jeg stiller da opp å hjelper til med kjøring om jeg har anledning 😊

    3. Så fint at du kunne stille som sjåfør! Er ikke alle som har bil i Oslo. Koselig å ha selskap på turen også. Kjekt å vite at dysen trengs å gjøres ren, men burde jo ikke vært nødvendig. Nåltreder er smart å ha, jeg må bruke det på symaskinen og tilsvarende små nåler. Ha en fin St. Hans aften! 🤗

      1. Veldig greit å kunne hjelpe andre i blant, og det slår jo begge veier som om det ikke er derfor jeg gjør det. Du har så rett, det burde ikke ha vært nødvendig at innholdet gjør så dysen tetner til. Jeg har alltid hatt nåletreder i syskrinet, men enten har den stukket seg helt bort eller så har den gått i stykker og blitt kastet. Ha en fin Midsommer du også 🤗

    4. Bra at du kan være til hjelp. Har nettopp rydda og vaska øverste hylle i kjøleskapet mitt. Det var det noen glass med gammel frokostsalet som jeg bare kasta+ at det var noe annet der som gikk samme veien. Slikt er viktig. Før de vaska jeg opp og tok en grundig runde med jif på benken. Har vaska mye ide siste, klær og gang i går. Og dagen før stua og min egen gang. Var hos mor og far i dag men far sa at det var for varmt til plenklipping så den må vente. Ha en fin kveld.

      1. Ja vi må hjelpe hverandre i blant, og neste gang kan det være jeg som trenger hjelp. Jeg må visst gjennomgå kjøleskapet jeg også, for det er nok noen ting som har stått der litt lenger enn de burde. Ha en fin Midsommer kveld.

      1. Ja jeg syntes det er veldig kjekt å kunne stille opp når venner trenger en hjelpende hånd. Hihi, jeg har savnet en nåltreder i et par år, men først nå fikk jeg ut fingeren og skaffet en eske. Hos Bogerud Tekstil har det esker med 3 stk. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg