Jeg spadde og feide så ryggen protesterte

Image by Agata from Pixabay

Heisann!

Ute er det litt disig, men sola strever fælt med å komme igjennom. Temperaturen lå på +16C da jeg sto opp i dag.

I går gikk det i dugnad hele dagen for mitt tilfelle. Jeg gikk jo ut på formiddagen å hadde en mini-dugnad i bedet mitt på baksiden av blokken. Så gikk jeg ut kl 18 når hoveddugnaden begynte.

Stankstorkenebb

Jeg hadde sett et par planter i bedet mitt tidligere på dagen, som jeg måtte spørre om på Facebook om var ugress eller en hageplante. Et familiemedlem kunne fortelle at det er en plante som het Stankstorknebb. Jeg ville flytte den opp i pallekarmen for å bevare den, noe jeg gjorde innen jeg ble med å ordne på fellesområdene. Dette er hva det står om den på Wikipedia:

Stankstorkenebb eller urakatt (Geranium robertianum) er en flerårig plante av storkenebbslekta i storkenebbfamilien. Den kan bli 10-25 cm høy, med små, rosarøde blomster og sterkt flikete blader. Navnet hentyder til den ubehagelige lukten som planten avgir.

Spaden ble brukt i eget bed, først med å flytte Stankstorkenebbene og så vendte jeg om på jorden. Ettersom det var litt kronglete å komme til, ble jeg stående i en litt merkelig stilling med ryggen som begynte å protestere. Når jeg var ferdig i mitt eget bed, fant jeg først fram en rive og gikk over gressplenen på forsiden av blokken. Så feide jeg over asfalten for å fjerne grus og annet som ikke maskinen hadde tatt tidligere. Ryggen min protesterte voldsomt så det ble mange pauser, men jeg gjorde meg allikevel ferdig med jobben.

Når vi begynte å bli ferdig så ble bålpanna fyrt opp og pølsene lagt på. Det ble en fin og sosial avslutning på dugnaden. Naboer som knapt hadde sett hverandre siden før vinteren, skravlet og koste seg. Alle lengter etter varmere tider hvor vi igjen kan sitte ute på fellesområdene våre med kaffekoppen.

Kvelden ble avsluttet med å se på 1 semifinale av MGP, hvor Alessandra var først ute. Så nervepirrende det var å se på når de leste opp hvilke land som gikk til finalen. Da det var igjen en plass, var jeg nesten sikker på at vi ikke gikk videre. Å når de sa Norway jubla jeg så høyt at Vinja skvatt der hun lå og sov i sofaen. Det hadde ikke vært like gøy å se på finalen om vi ikke var med.

I dag våknet jeg med skikkelig tak i ryggen, som gjør at det ikke er godt med noen form for bevegelse. Skulle ha vært på kino kl 12 å sett på Andre Akt, men det måtte jeg bare droppe. Alt for plagsomt å komme seg inn i bilen, om jeg hadde klart det, og så sitte i kinosetet som er behagelig med ikke så lett å komme ned og opp av med vond rygg.

Dette ble et litt lengre innlegg enn jeg først tenkte, og håper at du klarte å komme deg igjennom 😉

Håper du får en fantastisk onsdag 🥰

6 kommentarer
    1. Godt å være ferdig med dugnaden, men fint med litt sosialt. 🥰 Greit til flere det er med å dele på oppgavene, men det er kanskje de faste som møter opp hver gang. Ja, det var spennende når de leste opp deltakerne i MGP, og helt klart ikke det samme om hun ikke hadde gått videre. God bedring med ryggen! 🤗

      1. Tusen takk!
        Ja veldig godt å ha dugnaden bak oss, og så bra at vi fikk godt vær. I fjor regnet det og det ble en kald fornøyelse. I vår blokk er det nok dessverre de faste og mye den eldre generasjonen som møter opp på dugnad. I blokkene ovenfor og nedfor er det flest unge. Fint lokkemiddel med litt sosialt samvær og grilling på slutten. Nå blir det veldig spennende å se hvordan Alessandra gjør det i finalen. Jeg håper at de gjør noe med lyden når hun synger, for i går var den for lav sånn at jeg knapt hørte henne. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg