Jeg snakker i vei, og PC’n skriver 💻

Image by Sergey Semenov from Pixabay

Heisann!

Ute er det litt overskyet akkurat nå, men jeg så sola for ikke så lenge siden, Det blåser en del og jeg mistenker at det snart kommer litt regn. Temperaturen akkurat nå er +19,5C.

Jeg sitter å tester ut en ny sak som jeg så på Tik Tok her om dagen. Det er at jeg kan trykke på Windows + H på tastaturet til PC’n, og da blir mikrofonen aktivisert. Så snakker jeg i vei, og det blir som om jeg dikterer PC’n og så skriver den ut hva jeg sier. Visste ikke om det fungerte på min PC, men det gjør det altså. Om jeg kommer til å fortsette med det tror jeg ikke, for det blir en del redigering etterpå. Hehe, for det blir skrevet akkurat hva om kommer ut av munnen min 🤣. Det var uansett gøy å teste det.

Det skjer ikke så veldig mye her i Casa Fres og Knurr om dagen. Jeg har stort sett bare vært hjemme å ryddet, ordnet med planter og vasket klær.

I går var det meningen at jeg skulle møte Bestisen for først å dra på IKEA, for å levere tilbake den defekte pidestallen. Så skulle vi opp til Plantasjen på Skedsmo, for at Bestisen skulle bl.a. kjøpe seg minidrivhus. Så våknet jeg med skikkelig stiv rygg, som gjorde det plagsomt å røre seg og det var helt umulig å komme seg inn i bilen. Bestisen dro allikevel å fikk gjort det hun skulle sammen med niesen sin. Så blir det kanskje til at jeg tar en tur på IKEA i dag, for ryggen er mye bedre.

For noen uker siden bestilte jeg meg forskjellige ting fra Wish, der i blant et sett med heklenåler med hardplast på håndtaket istedenfor de gummierte som kom i går. Jeg bestilte også 2 sakser i litt fancy farger, men de kom ikke i denne forsendelsen. Kanskje de ble stoppet i tollen. Kan jo se ut som våpen, og da må det jo undersøkes før det kan sendes videre. Jeg bestilte meg også 2 reimer til Fitbit klokken min. En oransje og en rosa. Sistnevnte farge har jeg forsøkt å bestille noen ganger tidligere, men de som plukker varer vet nok ikke hva rosa er, for jeg har alltid fått noe annet. I går kom også begge klokkereimene, og endelig fikk jeg rosa reim. Sett kryss i taket ❌.

Nå skal jeg brette sammen klesvasken min, som jeg kjente var blitt helt tørr. Så skal jeg få i meg litt mat, for nå sier magen fra at den vil ha litt næring 😉.

Håper du får en fin dag 🥰


16 kommentarer
      1. Jeg har bestilt mye varer fra Wish de siste årene, og i 99% av tilfellene har jeg vært fornøyd. Tusen takk 🥰 Ryggen er fortsatt litt sår, men mye bedre enn den var 😉

      1. Tusen takk 🥰 Jeg pleier å være fornøyd med det jeg bestiller fra Wish, men det hender selvsagt at noe ikke er helt som forventet. Ha en fortsatt fin tirsdag, klems 🤗

    1. Stadig noe nytt innen data men kanskje ikke alt som er til like stor nytte. Snart kan man vel skrive noe på norsk og få printet det ut på det språket man vil. Lå 45 minutter i hengekøya i dag et sted ved en badeplass. Deilig og jeg sovna nesten men det blåste hele tiden så kom det litt regn og pakka jeg sammen. Det er agurktid i avisene men alikevel er Sverige blitt medlem av Nato, er svak krone den ene dagen så er det sterkere neste dag. På toppen av det er matprisene blitt 13,7% dyrere siden hva..husker ikke mens renta går opp. Fakta er at den sosiale forskjellen blant folk er blitt mere og mere synlig. Sånn er det. Ferie ut uka men hva jeg kal gjøre resten av uka veit jeg ikke. Ha en fin kveld.

      1. Jeg tror denne funksjonen har nok vært en tid, bare jeg som oppdaget det akkurat nå. Ja du skal ikke se bort fra at PC’n etter hvert klarer å oversette til et annet språk. Det hørtes veldig deilig ut å ligge i en hengekøye ute, selv med vind og litt regn. Ja forskjellene mellom folk er nok og blir nok mer merkbar nå. Jeg kommer nok til å merke det jeg også, nå som jeg bare får utbetalt fra NAV men det skal nok gå. Ha en fortsatt fin kveld.

    2. Dette må jeg teste. Husker jeg så det tidligere også, men har ikke testet det ut enda. 😉

      Har ikke bestilt fra Wish, vært usikker på om det er seriøst. Men da kan det hende jeg prøver det også om det er noe jeg trenger. 🙂

      Nyt kvelden! Klem <3

      1. Det er nok ikke noe nytt dette jeg testet ut, men det var gøy. Skal man slippe å redigere for mye etterpå, så må man nok være veldig nøye med hvordan man snakker. Det var ikke jeg så det ble med både hmm og litt av hvert annet, hihi. Ikke alt man bestiller fra Wish er av beste kvalitet, men jeg har for det meste vært fornøyd med det jeg har fått. Ha en fortsatt fin kveld, klems 🤗

      1. Det var veldig gøy å prøve det, og det fungerte helt fint. Bare tenkt over hva du vil ha sagt i forveien, for mikrofonen tar opp alt du sier og det kan fort bli en ordentlig redigeringsjobb etterpå. Noe jeg fant ut, hihi. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    3. Takk for tips om PC’n, – kjekk funksjon! Hvordan opphever du det igjen? Jeg har bestilt litt fra Wish, men nok mest fra ebay, og har vært fornøyd hver gang. Én gang gikk jeg et mobildeksel som ikke var iorden, og etter å ha sendt de bilder, fikk jeg et nytt et gratis.

      1. Når du trykker Windows+H kommer det opp en boks med mikrofon ikon i midten. Du trykker på det når du vil snakke, og når du er ferdig trykker du bare på x merket oppe i høyre hjørnet. Jeg har aldri bestilt fra ebay, men hører jo at en del gjør det. Skal sjekke ut hva som finnes der. Ha en fin torsdag 🤗

    4. Godt det gikk iorden med pidestallen, og ting som ikke er iorden skal man jo få igjen pengene for. Flotte Coleus, – finnes i mange farger og moro å ha flere av de. 👍 Jeg var innom diverse butikker igår, mest for å kikke, og etterpå var jeg innom ei venninne på både middag og kaffe. Hun fikk besøk av ei som ordnet neglene hennes. Hun har ingen salong, men reiser ut eller har kunder hjemme hos seg.

      1. IKEA er greie sånn, og det er sjelden noe problem å få penger tilbake både ved feil og om man ikke vil ha varen. Jeg elsker Coleus, og blir helt satt ut hvor mange forskjellige sorter det er av dem. Du vurderte ikke å få fikset neglene dine du også?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg