Jeg slapp meg selv løs på Plantasjen 🌱

Heisann!

Ute er det bare noe skydotter her og der, og solen skinner å får restene av den skitne snøen og får den til å smelte litt fortere. Temperaturen har lagt seg på +5,3C.

Da ble det litt opphold fra bloggen igjen… Tanken har jo vært at jeg skulle sette meg ned hver dag når jeg kom hjem, men da var det som om noen slo av bryteren og energien bare forsvant.

Onsdagen var det igjen Strikkekafé på Veiviseren, sammen med de samme flotte damene som stort sett kommer hver uke. De 4 nye som stakk innom for en uke eller to siden kom ikke tilbake. Enten skremte vi vettet av dem, eller så har det ikke passet for dem.

Etter Strikkekaféen dro jeg en tur innom Plantasjen for å se etter noen nye planter. Det var på tide å bytte ut de som ikke hadde klart vinteren så godt.

Det ble 5 nye planter, hvorav 4 av dem står på kjøkkenet.  I vinduskarmen har vi til venstre en Dvergfjærpalme, og til til høyre en Monstera Obliqua. Begge to er mini planter. Lovet meg selv at jeg aldri skulle kjøpe det igjen, ettersom jeg nesten aldri klarer å få dem til å trives… Den gule begoniaen er den jeg fikk da jeg var på påske avslutning i Arbeidsstua.

De to på bordet er noe som heter Juvélorkide, en plante jeg faktisk aldri har hatt tidligere. Tanken var at de skulle stå i stuevinduet, men de liker ikke så godt varmeovner har jeg lest meg til. Så da får de stå på kjøkkenbordet så lenge.

Den siste jeg kjøpte om onsdagen var en Dragelilje, som jeg faktisk har en av fra før og som er en av få mini planter jeg har fått til. I går kjøpte jeg to planter til på OBS i Lillestrøm, og det er de to på hver side i bilde. En plante som har flere navn som Kinesisk pengetre og Elefantøre + noen til.

Jeg pottet om alle mini plantene på onsdagen, men glemte helt å sjekke om de hadde de berømte små plastpottene rundt røttene. Vil ikke uroe dem igjen nå, men må nok sjekke det om en liten stund.

I går hadde jeg avtalt med Bestisen at vi skulle dra til OBS i Lillestrøm for å handle inn til påske. Det var et smart trekk, for det var ikke så mange i butikken. Jeg fikk krysset av alt på handlelisten bortsett fra kalkun på ben til påskeaften, for det hadde de ikke. Mulig jeg dropper kalkunen helt, og tar noe annet. Må gå litt i tenkeboksen angående det.

Før vi dro hvert til vårt stakk vi innom Veiviseren i Lørenskog hus og spiste lunch. E som er koordinator i Lørenskog hus kom bortom oss, og jeg fikk spurt om det var innafor å komme med idéer til filmer ol. Noe hun bekreftet at det var. Jeg hadde nemlig hørt om en dokumentarfilm av Filip Hammar og Fredrik Wikingsson som heter “Den sista resan”. Filmen handler om Filips far Lars og hvordan han ble etter at han gikk i pensjon, og den hadde premiere i Sverige 1 mars. E noterte samtidig som jeg kom noen andre idéer jeg hadde gått å tenkt på. Spennende å se om noe av det kan gjennomføres 😊

I dag kunne jeg sove til jeg våknet av meg selv, og det var veldig godt. Jeg kjente at jeg trengte det, og ikke minst kunne ha noen timer for meg selv uten noen avtaler som skulle rekkes.

Nå skal jeg nyte siste rest av den andre koppen med kaffe, og så lage meg en sen frokost.

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

8 kommentarer
    1. Er fredag og sol ute. Har alt fått opp noe av sanden på veiene. Har fått noe gørr i halsen og hoster litt så jeg må passe meg. Vil ikke bli sjuk med feber og oppkast til søndag for da skal jeg i bursdagen til mor som fyller 96 år. Min søster blir 70 29.3 så da blir det nok et selskap. Må skaffe meg nye joggesko. Går enda med støvler men det er ikke helt greit nå. Bra du har det travelt om dagen og har masse avtaler. Fine blomster du har kjøpt deg som pynter opp. Ha en fin dag.

      1. Det gjorde godt med en sol dag i går kjente jeg. Det er lett å bli forkjølet på denne tiden av året, så du får passe på å holde deg varm. Jeg går i joggesko hele året jeg, men så kjører jeg jo stort sett bil til de stedene jeg skal. Om jeg skal gå mer ute har jeg noen gamle vinterstøvler jeg kan bruke. Enkelte uker er det mye som skjer, og selv om jeg blir veldig sliten ville jeg ikke unnvære tingene. Ha en fin lørdag.

    2. Nå framover er den beste tida for planter, så lurt å investere i noen nå! 👍 Jeg var innom Plantasjen idag, men kjøpte ikke noe. Artig å kikke likevel. 😊 Det var masse folk i matbutikken, – alle skal nok handle inn til helga og påsken. På mandag skal jeg huske på Påskelabyrinten med Viggo Valle, – pleier å få med meg den + påskenøttene på NRK. Ha en fortsatt fin fredag! 🤗🐣🐤

      1. Jeg var så sikker på at Påskelabyrinten startet opp i dag, men så til slutt at det startet på mandag kl 10. Da skal jeg være klar, for den må jeg få med meg. Det sjelden jeg kommer ut fra Plantasjen uten planter selv om jeg ikke skal ha det, men denne gangen hadde jeg tenkt å kjøpe noen. Det er jo alltids noen planter som ikke klarer seg over vinteren, og da er det greit å skifte ut. Ha en fin lørdag 🤗

    3. Koselig med strikkekafe høres det ut som. Nå har jeg helg ,før en bitteliten jobbøkt igjen på mandag og tirsdag. Og SÅ er det påske for alvor 🙂 Elsker påsken i byen jeg 🙂

      1. Jeg har blitt veldig glad i onsdagene våre med strikkekafé, for det er veldig sosialt samtidig som man syntes det er gøy å vise fram at man har kommet lenger på det man strikker fra forrige gang. Syntes alltid det var greit å jobbe et par dager i påsken, om jeg ikke hadde noen reiseplaner. For det var mindre folk på t-banen og litt roligere med arbeidsoppgaver. Ha en fortsatt fin lørdag 🤗

      1. Det er veldig lett å slå seg løs på Plantasjen, men denne gangen var det bestemt at jeg skulle kjøpe noe. Veldig fornøyd med de jeg kjøpte, og jeg håper virkelig at jeg får til Monsteraen. Har ikke alltid vært så heldig med de jeg har hatt før. Ha en fortsatt fin lørdag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg