Jeg skulle bare ut for å kjøpe mer garn…

Heisann og hoppsann!

Som jeg har fortalt så har jeg begynt å strikke en genser til meg selv i et fluffy og deilig garn som heter Candyfloss, som kun kan kjøpes hos Europris. Jeg var helt sikker på at jeg hadde kjøpt for lite garn, og på onsdagen da jeg jobbet på kontoret nede i byen bestemte jeg meg for å sjekke om de hadde garnet hos Europris på Gunerius. Vel, de hadde faktisk ikke garn i det hele tatt 🙈

Det var jo da jeg skulle ha gått opp på jobben igjen, men nei da… Jeg tok meg en runde rundt på Gunerius jeg, og havnet hos Zizzi som har klær til sånne romslige damer som meg.

Bildene er lånt fra Zizzi sin hjemmeside

NB! Ikke reklame. Først fant jeg den rosa kjolen som jeg falt plask for, og det beste av alt var at det var 70% avslag på den. Jeg gikk jo selvsagt ikke rett bort til kassen, men kikket litt mer og fant den brune kåpen som passet perfekt. Den var til full pris 799,- men ettersom kjolen var så billig syntes jeg at jeg kunne unne meg det. Det er ikke så ofte jeg kjøper meg klær. Jeg er ikke så begeistret for tjukke ytterklær, noe den brune kåpen ikke er. Syntes det er mye bedre med noe som jeg heller kan ha en tjukk genser under.

Ettersom jeg ikke fant noe garn nede i Oslo, bestemte jeg meg for å dra rett opp til Lørenskog etter jobb. Der er det en Europris ved Metro, og så er det jo en på Fjellhammar hvor jeg kjøpte garnet i utgangspunktet.

Deilig og mykt Candyfloss garn

Hos Europris på Lørenskog hadde de mange nøster med Candyfloss garn, men ikke akkurat den fargen jeg ville ha. Så jeg kjøpte to nøster i en annen farge, og bestemte at jeg kunne bruke de på ermene for så å gå tilbake til den første fargen opp mot halsen. Ettersom garnet er flerfarget så gjør ikke det noen ting. På bilde over her så er det nøstet i midten jeg har strikket bolen i, og de to på hver side er de nye nøstene.

Nå er bolen ferdig, og jeg ser jo at jeg ikke hadde trengt å kjøpe mer garn… Det er jo så typisk meg, og ikke første gangen jeg løper av gårde å kjøper mer garn når det ikke er nødvendig. Kanskje jeg kan strikke et deilig skjerf og noen pulsvanter?                                   

Er du flink til å ikke kjøpe for mye garn?

 

22 kommentarer
    1. Om du har kjøpt nøstene til medlemspris, så har de kvitteringen og du kan få igjen pengene, om du ikke vil ha de. Nydelig garn som kan brukes til mye forskjellig da.😊👍 Jeg kjøper litt for mye garn! 🙈 Tenker at det er mye jeg kunne ha strikket, men lysten varierer og tiden strekker ikke alltid til.🤪

      1. Jeg kjøpte de siste nøstene til medlemspris, og jeg tenker jeg beholder dem å strikker noe annet av dem. Garnet er helt herlig, og jeg hadde håpet at de tok inn mer av det. Jeg er nok ikke den eneste som kjøper for mye garn tenker jeg 😉

    2. Tror nok de fleste av oss kjenner oss igjen der.🙈Livredde for at det skal bli for lite garn.🧶😅
      Flotte klær du har kjøpt deg.🤩
      Kos deg med strikkingen!🤗

      1. Hehe, ja de fleste ender vel opp med å kjøpe for mye garn. Bedre å kjøpe for mye enn for lite, ellers så ender man som regel med en helt annen innfarging. Tusen takk, veldig fornøyd med kjøpet 😊 Ha en fortsatt fin fredda 🤗

    3. Jeg bestiller ofte garn-pakker på nettet… eller kjøper “hele pakken” på garnbutikken… så det er alltid et nøste eller tre til overs 😀

      Flott kåpe og kjole du har investert i 🙂 GOd lørdag og helg 😀 klem

      1. Tusen takk 🥰 Jeg har ikke strikket noe på så lenge, og er litt uvant med å beregne nøster. Så er det greit å ha litt ekstra 😉 Ønsker deg en fin helg også 🤗

    4. Jeg kjøper veldig sjelden garn, så det blir aldri for mye 😀 De genserfargene dine er helt nydelige 😉 Herlig at du fant så flotte klær også. Liker uttrykket “romslig”. Det skal jeg ta i bruk 😀

      1. Hihi, romslig er et passende ord på kroppen min vettu 😉 Veldig fornøyd med både garnet til genseren min og klærne jeg kjøpte. Kjolen skal jeg bruke når jeg enten skal på julebord om et par uker, eller når jeg skal ut å spise med stikkejentene 😊

    5. Lekker kjole – og kåpa er kjempefin! 🙂 gøy med litt shopping innimellom <3 har tendens til å ha noen nøster igjen når ting er ferdig, ja…..! Og bomullsgarn til hekling har jeg enormt av akkurat nå…..! Klem <3

      1. Tusen takk, veldig fornøyd selv også 🥰 Jeg er alltid redd for å få for lite garn når jeg strikker, og ettersom jeg ofte kjøper garn på salg er det jo ikke alltid man klarer å få samme innfargingen igjen. Heklegarn har jeg en hel kiste full av. Jeg fikk jo en diger pakke med det fra en svensk bloggvenninne, som ikke kunne hekle lenger. Problemet er bare at det er farger jeg ikke bruker her hos meg, så det må eventuelt blir til gaver.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg